Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

‘Like’-aren esklaboak: horrelakoa da ‘atsegin dut’ belaunaldia

La búsqueda de aprobación ajena en las redes sociales afecta sobre todo a las personas jóvenes y tiene síntomas parecidos a los que provoca la dependencia del alcohol o el tabaco

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2019ko ekainaren 29a

El uso intensivo de las redes sociales por parte de adolescentes y menores ha generado una de las adicciones que más preocupan a padres y psicólogos por sus efectos devastadores. Sus síntomas no difieren de los que alguien siente al depender del alcohol, las drogas o el tabaco. Son los nuevos yonquis del like. Los esclavos del “me gusta”. ¿Cuándo debemos empezar a preocuparnos por convivir con un adicto a las redes? María Fernández de la Riva es psicóloga y conoce bien los tics. No en vano, es especialista en terapias para adolescentes y nos describe algunas situaciones que podrían resultarnos familiares. Si es así, toma nota de los consejos que también apunta en este artículo.

Irudia: perig76

"Nerabe batekin zaudenean, esan iezaiozu mugikorra mahai gainean uzteko eta soinua itzaltzeko, eta, harekin zauden bitartean, gailuaren pantailari begiratzen diozu mezu baten sarreran sartzen den bakoitzean, gaia kezkagarria izaten hasten da. Gainera, esan diozu, mesedez, sakelako telefonoari buelta eman eta fisikoki antsietatea handitzen ari dela (aldatu arnasketaren erritmoa, aldatu, aldatu, umorea aldatu), argi dugu gazte mendekotasuna dugula aurrean", adierazi du Rivak.

Kasu askotan, harrotasunen hegi digital horretan harrapatuta dauden gazteen bizitza, autoestimua eta balio-eskala sare sozialetan edo jarraitzaile-kopuruan jasotzen duen "atsegin dut" kopuruan oinarritzen da. Likearen diktadura asko kobratu da jada Sarean, argaltzeko dietarik zailenaren edo arriskutsuenaren bila, edo auto edo motozikleta barruko hiri-erronka ausartenak argaltzeko.

Horixe da 'Sorkuntza Like' delakoa

Egunero 4.000 milioi lika baino gehiago ibiltzen dira Instagramen. "Gustatzen zait", milioika gazteren biziraupen afektiborako ezinbestekoa den bitcoinemozio-espeziea da, eta 1994tik aurrera sortu zen "Sorkuntza Like" deiturikoa osatzen dute. "Pertsona hauek mugikorrarekin lo egiten dute eta ohean erabiltzen dute. Esnatzean, egiten duen lehenengo gauza kontsultatu egiten du, eta lo egin baino lehen, lo-orduak ere atzeratzen ditu", berresten du psikologoak.

Like-zaleentzat, maiz kontsultatu behar dira orrien egoera, haien profilerako ia etengabeko sarbidea eta argazkiak etengabe zaintzea eta ordeztea iman baten erakarpena bezain indartsua da. Kaliforniako Unibertsitateak egindako ikerketa baten arabera, gazte batek 'like' ugari lortzea dirua jasotzean sentitzen duenaren antzekoa da. Hortik dator aurpegiera obsesiboa.

Irudia: Wok and apix

María Fernández de la Rivak dioenez, egungo gizartearen diseinuak mundu digital paralelo horretan parte hartzea sustatzen du, eta, komunitate birtualen parte ez bagara, gizarte-bazterketa sortzen du. Adibidez, telebista-programa bat ikusten ari garela, sareen bidez jarraitzaileak izatera bultzatzen gaituenean, baita programekin berehalako elkarreragina izatera bultzatzen gaituenean ere. Etengabe konektatuta egotera bultzatzen gaituzte", adierazi du espezialistak. Eta horrek ondorioak ditu. Oro har, "Sorkuntza Like"-ko gazteek familiak aurpegiratu dituzte, bai erabilera eta denbora aldetik, bai leku mugigarri batzuetan: kalean oinez, kirolean, bainugelan, zineman eta ikuskizunetan.

12 eta 17 urte bitarteko gazteek nahiago dute Instagram filmak ikusi filmak, telesailak edo bideokontsolarekin jolas egiteko

Lasterketa honetan, "atsegin dut", sare sozialen aldare nagusi gisa instagroficia. 12 eta 17 urte bitarteko Espainiako gazteek nahiago dute Instagram erabiltzea filmak, telesailak edo bideokontsola ikusteko, Qustodiok egindako 'Pejas y Internet: la temática pendiente de los padres españoles' azterlanaren arabera. María Fernández de la Rivaren ustez, "sare sozialen arazo larriena da onespenaren mende gaudela, besteen likea. Sareak gure jabe bihurtzen ditugu, eta are kezkatuago gaude sare sozialetan gure bizitzan zer disfrutatzen dugun eta bizi dugunaren berri ematen digun gure bizitzan zer sentitzen dugun erakusteko. Obsesio horrek goren mailara iristen du bere burua, Gioconda Museoan, Parisko Louvre Museoan, hainbat turista armatuz inguratua, smartphone eta tabletak, eta La Monona Lisarekin, besteak beste. Beste batzuei erakusteak, pixkanaka, norbanakoaren esperientziaren plazerra ordezkatu du.

Gure profil digitaletan hirugarrenak onartzeko modu iraunkorrean, eta Fernández de la Rivaren arabera, lilearekin adikzioak errealitatearen irudi distortsionatua eskaintzen digu: errealitatearen irudi desitxuratua, gozamena eta gozamena helburu gisa; esperientzia positiboak, sentsazio atseginak, bilatzen eta argitaratzen dira. Baina bizitzaren grazia bere kontrasteetan dago, giza emozio sorta zabal guztia sentitzeko eta esperimentatzeko gaitasunean eta horiei aurre egin diezaieketen erantzun eta jokabideetan".

Mugikorra (eta haren sareak) askatzeko bost neurri

Zer aholku eman diezaiekegu droga digital horren espiralean harrapatuta daudenei? Azter ditzagun batzuk psikologo honek gomendatutakoak:

  • 1. Erabili mugikorrik gabeko uneak, bazkariak eta afariak, kirola, lagunekin bilerak... Saia zaitez, eta gozatu egiten duzunarekin. Jarri telefonoa isilik edo hegazkin moduan, eta ez ikusi bistan.
  • 2. Komeni da, halaber, mugikorrik gabeko guneak prestatzea, denak batera zaudeten etxeko gela horiek edo beste jarduera batzuk egiten diren lekua.
  • 3. Ez erabili smartphone-a oheratu aurretik;lo hartzeko arazoak sor ditzakezu, eta insomnioa baduzu, ez hurbildu gau osoan bertara; zure lasaitasuna areagotuko zenuke. Saiatu mugikorra beste gela batean kargatzen eta iratzargailu tradizionala erabiltzen. Erresuma Batuko Royal Society for Public Health-en ikerketa baten arabera, bost gaztetik bat goizaldean esnatu da bere sare sozialak kontsultatzeko.
  • 4. Desaktibatu jakinarazpen guztiakaplikazioei dagokienez, saihestu distrakzioak eta etenak.
  • 5. Ez erabili WhatsApp eta elkarrizketa garrantzitsuetarako sare sozialakedo karga emozional handiarekin. Sugarra edo pertsonan geratzen da; ahozkoa ez den mintzaira garrantzitsua da eta, gainera, testuek eta erantzun gabeek interpretazio txar asko sortzen dituzte.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak