Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Mugikorrik gabe bizitzen ikastea

Telefono mugikorrekiko mendekotasuna murrizten eta tresna baliagarri gisa soilik optimizatzen laguntzen dute hainbat estrategiek

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2012ko abenduaren 19a
img_vivirsinm evil portada

Adituek dagoeneko hitz egiten dute “sentsoritate teknologikoari” buruz hitz egiten ari garela; izan ere, mugikorra, batez ere smartphone bat bada, gure ziklo biologikoan integratuta dago, eta, beraz, komunikazio iraunkorra dimentsio sentsorial berri bat da, ikusmena edo entzumena bezalako zentzumenekin pisua irabazten duena. Kontaktuekin edo mezularitzekin egindako hiperkonexio horrek lotura emozional oso indartsua sortzen du, eta mendekotasun bihur daiteke. Gainera, Twitter, Facebook edo Internetetik etengabe informazio-estimuluak behar izanez gero, mugikorra mugikorraren bidez bakarrik lotzen da munduarekin. Artikulu honek mugikorretik hain aldaparik gabe bizitzen laguntzen duten taktika batzuk eskaintzen ditu.

Img vivirsinm evil
Irudia: George Kelly

Lehenik, komunikazio-itsutasunaren sentsazioa

Horrelako gela konpultsiboetarako deskribatutako sindrome klinikoa egon edo ez izan, ona da teknologiaren aurrean distantzia pixka bat mantentzea gorputza eta burmuina deskonexio-aldiak bizitzeko, bai informatiboak, bai kontaktuak. Ohiturak telefono mugikorrari eragiten dion mendekotasunaz jabetzeko, telefonoa itzalita dagoela egun bat pasatzea ez da gauza hoberik, eta laneguna bada, hobe.

Hasieran, mugikorrik gabe, bertigoa eta desorientazioa sentitzen dira, senideekin komunikatzeko gogoa ezin dugulako jarraitu.

Orduan, bertigoaren eta deskokapenaren sentsazioa izango da, WhatsApp edo dei bidez maite direnekin komunikatzeko lehen bultzadari eutsi ezin diolako. Segurtasunik eza eta babesgabetasuna ere sentitzen dira, bost minutuan behin ezin baita posta elektronikoan sartu, premiazko berririk edo abisurik dagoen ikusteko. Kalean begiak estalita ibiltzen saiatzen direnen antzeko sentsazio bat da, itsuak nola sentitzen diren ikusteko; “itsutasun komunikazionala” dei daitekeen sentsazioa.

Halaber, ikusiko da antsietatea handitzen dela hutsarteetan, autobusaren geltokian edo metroan, eta, oro har, Twitter, Facebook edo Instagram kontsultatzeko aprobetxatzen dira, edo bestela, Itunes Match, Google Play edo Spotify-ren musika entzuteko. Smartphone-rik eta haren aplikaziorik gabe, pertsona isolatuta eta hasieran galduta sentitzen da. Izan ere, bere inguruan finko jartzen bada, neskak ezer egiten ez duen bitartean, gainerakoek mugikorretan nahasten dute: arraro sentituko da.

Gero, liberazioa eta kontzentrazio handiagoa

Hala ere, orduak igaro ahala, baliteke pertsona konturatzen hastea ez duela bost minutuz behin begiratu behar, ez dela hain garrantzitsua Facebook edo Twitter-en kontaktuek argitaratutako azken argazkira arte, edo, bestela, ez dela hain garrantzitsua, azken finean, bost minututik behin ez baita aldatzen.

Aitzitik, oso litekeena da erlaxatzen hastea, une bakoitzean egiten duena gehiago kontzentratzea. Harreman sozialen eta bikote-harremanen kasuan, mugikorrik ez izateak esan nahi du gehiago sakondu behar dela, bai argizaririk gabeko elkarrizketa interesgarrietan, bai smartphone-aren pantailarekiko asperdura saihesteko, eta jarduera berrien bilaketari aurre egiteko.

Gizarte- eta bikote-harremanei dagokienez, mugikorrik ez izateak esan nahi du, elkarrizketa zintzoetan eta interesgarrietan gehiago sakondu behar dela.

Etengabeko konexiorik ezak ere erregulartuagoak izan behar du ohituretan, zorroztasun handiagoz bete behar dira ordutegiak eta puntualtasun handiagoa lortu behar da, ezin baita atzeratu martxaren atzerapenaren berri. Esperientzia hainbat astetan luzatzen bada, bizitza motelagoa eta estresagarriagoa izaten hasiko da. Dagoeneko ez da mugikorraren menpe egongo, eta, agian, konektatua dagoenean, erlazioa desberdina izango da, eta ez du eraginik izango haren eraginarekin.

Kontua ez da mugikorraz betiko ahaztea, asmakizun handi bat baita, baizik eta emozioak eta bulkada inkontzienteak kontrolatzen ikastea; garrantzitsuena pertsona menderatzea da, ez alderantziz. Horretarako, onena da haren mende ez egoteko ohitura sortzea, eskarmentuaren bidez, ez dela ezer gertatzen lau ordu deskonektatuta egonez gero, edo zortzi edo hamar.

Mendekotasuna murrizteko estrategiak

  • Lehen urratsa mugikorra deskonektatzea izango da, gauez etxera iristen denean; hasteko modurik onena da, bestela, bikotean eta familian gehiago kontzentratzeko aprobetxatuko da. Horrela hastearen abantaila da, hezkuntza dela eta, jende askok ez duela deitzen ordu jakin batetik aurrera, eta, egiten badu, telefono finkoa erabiltzen duela.

  • Aholku ona da erretilu bat edukitzea etxeko atean, familiako kide bakoitzak bere mugikorra sartzen duenean. Neurri hori hainbat bilera sozialetan aplikatzen da dagoeneko.

  • Oso erabilgarria da ahots-postontzia erabiltzera ohitzea, telefonoa hartu behar ez den orduak markatzeko eta, aldi berean, dei garrantzitsuak jasotzeko.

    Gauez etxera iritsitakoan, ordu onena da mugikorretik denbora luzez deskonektatzen hasteko.

  • Ahots-postontziko mezu bat utz daiteke hurrengo goizera arte mugikorra ez dela konektatuko jakinarazteko eta, bide batez, finkoaren zenbakia larrialdietarako neurri gisa uzteko.

  • Erabiltzailea deskonektatuta egongo den sare sozialetan abisatzea komeni da, norbaitek mezu bat utzi nahi badu.

  • Deskonexio-aldia bazkaltzeko orduan luza daiteke; beraz, bulegotik irtetean, deskonektatu egingo dela jakinarazten da. Nagusiak aurpegi txarra jartzen badu, beti esan daiteke estaldura jan behar den lokalean oso txikia dela; benetan, oso arraroa izango litzateke deitu behar izatea eta langileen etenaldiak errespetatu behar izatea. Mugikorrarekiko mendekotasunaren zati handi bat besteek ez duten errespetuagatik zor da.

  • Bulegoan eta ordenagailuaren aurrean zauden bitartean, telefono mugikorra aurrean eta Sarera konektatuz gero, ez da ideia txarra mugikorra deskonektatzea. Ahal dela, ez da piztuta eduki behar; izan ere, nahi duenak posta elektronikoz, txat bidez edo telefono finkoz kontaktatu dezake; erabiltzaileak, aldiz, deskonexio-aldia handitu egin dezake.

Mugikorraren ordezkoak

Img vivirsintelefono
Irudia: Georgiev

Telefono-erabilera batzuk ezin dira baztertu, eta beste batzuk, berriz, aldatzeko zailak dira. Hori dela eta, mendekotasun hori konpontzeko irtenbideak bilatzea da onena:

  • Ahal den guztietan, liburuxka bat eraman behar da leku desberdinetako finkoen zenbakiekin, eta mugikorraren ahots-postontzia aldatu lekua aldatzen den bakoitzean: etxea, bulegoa, jatetxe bat edo deitu ahal zaion telefono bat duten beste edozein leku.

  • Komeni da aldez aurretik harremanetan jartzea kontaktuei, ordu jakin batzuetan mugikorra deskonektatuta dagoela, presazkoa ez den dei bat ez egitera ohitzeko; era berean, jakinarazten dizuegu ordu horietan deiak ez direla egokiak.

  • Ez da ideia txarra libreta erabiltzea, lehen mugikorraren alarma-sisteman idazten ziren hitzorduak eta hitzorduak idazteko.

  • Libretaren beste erabilera bat da berehala egin nahi diren deien arrazoia deskribatzea, benetan premiazkoak diren ala ez haztatzeko, eta konektatuta egotea erabaki den aldietarako utz daitezkeen.

  • Telefonoa musika-erreproduzitzaile gisa erabiltzen dutenentzat, MP3 erreproduzitzaile klasikoa erabil dezakete, eta horrek emaitza bera emango die.

  • Jakina, mugikorra ere erloju gisa erabiltzen duten pertsonek eskumuturreko bat erabil dezakete.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak