Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola saihestu teknologia berriek arreta galtzea

Sare sozialek eta Internetek denbora asko galarazten digute, ia konturatu gabe. Zorionez, ordenagailuak eta telefonoak arreta lapurtzea saihesteko aplikazioak daude.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2020ko otsailaren 28a
Apss para movil para no perder tiempo Irudia: Pexels

Noiz edo noiz, egun gorabeheratsu baten ondoren, ezin izan duzu gogoratu zertan eman duzun denbora guztia? Edo, zenbait zereginetan lan egin arren, presako gairen bati karpetaren bat eman izanak eragindako lasaitasuna falta izan zaizula? Pasa, bai, eta nahiz eta ordu erdiz atseden hartu. Eta, seguruenik, hala izango da, gure lanaldia tronpioika igaro delako zeregin garrantzitsuen, distrakzio ohikoenen (sare sozialak, mezuak eta mezu elektronikoak) eta, azkenik, antolatzen saiatzeko alferrik galdutako denbora, edo baita errua ere, horretarako gai izan ez garelako. Nola jarri balazta? Mugikorrarekin eta ordenagailuarekin denbora horrenbeste ez galtzen lagunduko dizute aplikazio hauek.

Kalkulatzen da batez beste 1,38 ordu pasatzen ditugula egunean sare sozialetan, eta 2,53 ordu artean telebista ikusten. Nahiz eta azken hori oraindik ere denbora-kontsumoaren erregina izan, bada alde garrantzitsu bat, Internet gure eguneroko antolakundearentzat arrisku handiagoa dakarrena: telebista ordu jakin batzuetan eta jarraian ikustea da ohikoena, baina webguneak eta gizarte-sareek gailu mugikorren bidez laguntzen digute beti, eta etengabe eteten dituzte gure lanak. Erabiltzen ditugun orduez gain, denbora eta sakabanatze intelektuala ere gehitu behar ditugu, eta hori zehaztea zaila da. Hau da, sarritan, arriskurik handiena da ez garela ohartzen denbora nola erabiltzen ari garen.

Zer arazo dut teknologia berriekin?

Santiago Álvarez de Monekin hitz egingo dugu, lidergoan eta antolakuntza-portaeran aditua baita, eta ‘Mi agenda y yo: repensamiento nuestro relación con el tiempo’ liburuaren egileaz gainera, beste eskuliburu eta dibulgazio-ale askoren artean. Gure agendaren kudeaketan gure atsekabeen teknologiei eta Sareari errua eman beharrean, Álvarez de Mon-ek eskaintzen dizkiguten baliabideen erabilgarritasuna adierazten du, eta bideokonferentzia baten adibidea jartzen du: “Aukera ematen du distantzia handira dagoen seme edo lagun batekin hitz egiteko, bidaietan selektiboagoa izateko eta nagusi bat edo hornitzaile bat ikusteko mugitu beharrik ez izateko. Gure denbora askoz hobeto administratzen laguntzen digute, benetan”.

Aditu honen aburuz, “baliabide ugari” behar dira. gero eta inbertsio handiagoa eskatzen dio gizakiari haiek erabiltzen ikasteko. Bestela, azkenean, mundu digitala maremagnum bihurtzen da, postako trafiko etengabea; hiru gailuri konektatuta bukatzen dugu, burua sakabanatuta eta eskatutako zereginari edo jarduerari lotzeko gai ez garelarik, adimen artifizialak giza adimenean inbertitzea eskatzen baitu. Hori ez da teknologiaren errua, hura gaizki kudeatzearen errua baizik. Eta kontuan hartu behar dugu arreta bikaintasunaren eta kaskarkeriaren arteko muga bereizgarria dela”.

Arazo horiek konpontzea ez da erraza, eta komeni da zuhur jokatzea denbora kudeatzeko sarritan eskaintzen dizkiguten lasterbideen aurrean. “Tratamenduak diagnostikoaren arabera aplikatu behar dira: nire arazoak denboraren kudeaketa txarrarekin zerikusia badu, irtenbidea ezin da aplikazio baten erabilpen hutsetik etorri. Eta ez diot honek lagundu ezin dizunik, baina arazoaren errora joan behar duzu. Eta hori adimen sakabanatua izan daiteke, zure agendaren agintea galdu izana”, dio espezialistak.

Burua xahutu ez dadin, hasiera ona da: denbora funtsezkoa kontuan hartuta planifikatzea. Horretarako, Álvarez de Mon-ek igandeko arratsaldeko 10 minutu erabiltzea proposatzen du, agenda eskuan duela, pentsatzeko “zer garrantzitsua den aste horretan egin behar duguna, zer gauzarengatik ordaintzen diguten eta zer erabaki hartu behar ditugun. Zure lanaren funtsa ezagutzea eta zutabe horiek babestea”. Agenda horretan aisialdia blindatzea ere garrantzitsua dela gehitu du: zure familiari, zaletasunei, kirolari eta abarri eskaintzen diegun denbora. “Hori guztia aldatu egiten da baldin eta norbaitek lanbide liberal batean lan egiten badu eta bere denbora kudeatzeko aukera handiagoa badu, edo kultura-tikak dituen egitura korporatibo bateko kide bada”, onartu du.

Mugikorrerako aplikazioak, denborarik ez galtzeko

Denbora ongi kudeatzeko aplikazioak

Orain arte, 50eko hamarkadan Maxwel Maltz zirujau plastikoak egindako azterketa baten arabera, gizakiak gutxienez hiru aste behar zituen beste ohitura bat hartzeko. Ondorengo ikerketen arabera, ohitura berri bat gure bizitzan sartzeko batez besteko denbora bi hilabetekoa da, nahiz eta, lortu nahi den pertsonaren eta ohituraren arabera, epea 250 egunera arte luzatzen ahal den.

Beraz, norbaitek bere denbora ongi kudeatzen ikasi nahi badu, hori egiteko modurik eraginkorrena izango da aldi batez eutsi ahal izango dion helburu errealista bat finkatzea, denbora asko hartzen saiatu beharrean, eta aste gutxiren buruan asmo horiek alde batera uztea. Nola egin? Aplikazio hauekin:

  • Gure ohiturak aztertzea. Ohitura berri bat hartu aurretik, ondo ezagutu behar ditugu gure ohiturak. Aplikazio batzuek, hala nola App Usagek edo Aplikazioaren Estatistikek, gure telefonoaren funtzioak eta programak erabiliz inbertitzen dugun denboraren berri zehatza ematen digute. Gure baskula kontsultatzearen antzekoa da, jaten ditugun kaloriak gizendu eta zenbatu ditugun jakiteko. Erabilgarria izan daiteke zeregin horietan zenbat ordu ematen ditugun ohartzeko, eta gehiegizkoak direla ikusten badugu, horren arabera jokatu.
  • Arreta galaraztea. Gure ohitura txarrak identifikatu ondoren, HelpMeFocus edo AppBlock bezalako programak aplikatu beharko ditugu, alferrikako arreta galarazteko, gure telefonoaren funtzioak blokeatuz eta denbora eta arreta galaraziz. Jakinarazpenak desaktiba ditzaten, gure aukerako sare sozialak blokea ditzaten edo eguneroko denbora-tarte jakin batean bakarrik erabil ditzagun konfigura daitezke. Eta, are gehiago, lehenengoak premium aukerak ere baditu, hala nola aplikazioa bera desinstalatzea blokeatzea. Beraz, ezarritako arauak ez betetzeagatik etsita egon arren, ezin dugu atzera egin eta bete egin behar ditugu. Eskolara itzuli eta azterketa batean irakasle zorrotza gure gainean izatea bezalakoa da ia.
  • Ordenagailurako. Eta, telefono mugikorretan arreta jartzen ari garen arren, badaude programa baliokideak gure taldeentzat. Focal Filter, Stay Focusd edo Self Control oso antzera dabiltza; izan ere, aukera ematen digute, adibidez, Chromek gure lanaldian web gune jakin batzuetara sartzen ez uzteko.

Azkenik, baliabide horiek gehiegi ez erabiltzea saihestu behar dugu, edo, bestela, gure eraginkortasuna indartzeko baino programa gehiago erabiltzeko zain egongo gara. Erretzen duen zigarro kopurua murriztu nahi duen erretzaile bat bezala pasa gaitezke, eta, une oro kontsumoa kontabilizatzearekin obsesionatuta, estresarekin karga dezake.

Amaitzeko, Santiago Álvarez de Monen hitzak: “Agenda mentala da gehien kezkatzen nauena, hau da, norbera dagoen horretan dagoela jakitea: egunaren amaieran, gauza batzuk nahiko ondo egitea lortu dugu, aldi berean bakarra egiten genuelako. Multiataza filosofia tranpa bat da “.

Etiquetas:

aplikazioak app

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak