Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Bidaiak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udan bizikletaz: zazpi trikimailu hori kentzeko!

Hidratatzen bagara, arropa arina eta transpiragarria eramaten dugu, freskotasun eta itzalezko bide bat aukeratzen dugu eta eguzkitik ondo babesten badugu, bi gurpilen gainean uda zoragarria igaroko dugu.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2015eko abuztuaren 20a
img_bicicletas viajes ciudad verano

Bizikletak urte osorako dira, baina eguraldi ona iristearekin batera, pedalei eragitera joateko gogoa izaten dugu. Oporrak, egun luzeak… Denok bizikletaz mugitzera eta bi gurpilen gainean une dibertigarri bat pasatzera! Eta, bide batez, geure burua zaintzea, zeren eta, Utrechteko Unibertsitateak bizikletaz pasatzen dugun ordu oro, ordubete gehiago irauten baitu. Arrazoi indartsu horiekin, dibertsioa eta osasuna, nor ez da animatzen udan bizikletaz ateratzera? Hemen zazpi trikimailu daude abuztuan bizikleta ahalik eta gehien kanporatzeko: besteak beste, hidratatzea, arropa egokia eramatea, marrubi-bide bat hautatzea eta eguzkitik babestea, eta horrek bero-kolpe gogaikarriak eta desatseginak saihestuko dizkigu.

Img bicicletas viajes ciudad verano hd
Irudia: Batez besteko berriak

Truco1. Bizikletan, arauak betetzen eta segurtasuna irabazten

Hirian paseoa egiteko, mendira ibilaldi bat egiteko edo parkean ordu batzuk pasatzeko, bizikleta batera igotzen garenean zuhurrak izan behar dugu eta zirkulazio-arauak bete behar ditugu. Txirrindulari gisa, oso zaurgarria dela jakin behar du, eta, beraz, beti ikusi edo entzun behar du. Pedalibre elkarteak txirrina edo klaxina eramatea gomendatzen du, eta aurrez aurre eta eskuinera hurbiltzen den autoa ikusten dugun guztietan erabiltzea. Eta, gainera, atzeko argi gorri keinukariak eraman behar ditugu (15 bat euroren truke eros daitezke), une oro ikusteko.

Gainera, 16 urte baino gutxiago dituzten bizikletetako gidariek eta bidaiariek hirigunean eta hiriarteko bideetan kaskoa erabiltzera behartzen du legeak. Adin horretatik gorakoek hiritik kanpo baino ez dute eraman behar, nahiz eta bertan ere erabiltzea gomendatzen den.

Truco2. Bizikletaz ibiliz gero, babestu eguzkitik

Oso ohikoa da bizikleta asko erabiltzen duten pertsonak inguru beltzarana eta gainerako gorputz zuria ikustea. Ez da inoiz bizikletaz ibili behar eguzki-babesik gabe! Eta ondo erabili behar da, beti egiten ez den zerbait. Izan ere, Dermatologiako Europako Akademiaren arabera, eguzki-babesa gaizki aplikatzen dugu, etxetik atera baino 30 minutu lehenago edo lepoa eta aurpegiaren ertzak alde batera utzita.

Udan eguzkitatik bizikleta baten gainean babesteko, eguzkitako betaurrekoak ere eramatea komeni da, itsutu gabe gidatu ahal izateko. Bero handiko egunetan, berriz, ile busti berria bizikletaz pasatzera atera gaitezke.

Truco3. Uda bizikletaz, nahitaez hidratatu!

Egun beroetan -oso maiz, udan ere- bizikleta ez erabiltzea komeni da, batez ere eguneko orduetan. Ariketa fisikoa egitean, organismoak energia gehiago ekoizten du, eta horrek gorputzeko beroa nabarmen handitzea dakar, eta hori xahutu egin behar da. Horretarako, likido asko galtzen dugu izerdiaren bidez, eta horrek deshidratazioa eragin dezake. Horregatik, funtsezkoa da ur eta hornidura gehiago eramatea, egun beroetan bizikletaz ateratzen bagara. Eta hidratatu egin behar dugu paseoaren aurretik, bitartean eta ondoren.

Bizikleta oso egun beroetan ateratzen bada, ohitzen dena baino hornidura eta ur gehiago eraman behar du. Egun batzuetako txangoa edo ibilbide bat eginez gero, ondo planifikatu behar da, bideko punturen batean ura berritu ahal izango dela eta hidratazio-sistema zehatzagoak eraman ditzakeela ziurtatzeko.

Truco4. Erabili arropa arina eta transpiragarria

Gure ihesaldiak eta paseoak atseginak izan daitezen, garrantzitsua da arropa egokia eramatea. Ibilaldi bat edo ibilbide bat egin behar badugu, komeni da, beroa ahalik eta ondoen kanporatzeko, aurrealdeko kremailera osoa eta kasko aireztatuak (ahal bada kolore argikoak) eramatea.

Paseatu nahi baduzu edo hirian barrena ibili nahi baduzu, ez duzu kaskoa eraman behar (16 urtetik gorakoak), ezta arropa berezirik ere. Jantziak, elastikoak eta kolore argiko galtzak eta ehun transpiragarriak (kotoia edo lihoa, adibidez) eramatea komeni da. Eta eguzkiak gogor jotzen duen egunetan, burua bere izpietatik babesteko txano edo zapi batez estalita eraman behar da.

Img bicis verano grande
Irudia: Lisa Widerberg

Truco5. Aukeratu freskotasuna eta iluna duen bizikleta-ibilbidea

Bai hiriko pasealeku baterako, bai hiritik kanpora ihes egiteko, udarik ilunena eta freskoena aukeratu behar duzu udan. Bero handia egiten badu eta zein parketan edo lorategitan erabiltzen diren ihinztagailuak badaki, aprobetxatu handik pasatzeko eta bere tantekin freskatzeko.

Bizikletaz ateratzeko ordua aukeratu baduzu, goiz jaiki behar duzu, eta eguneko lehen orduez gozatu, horiek baitira freskoenak. Arratsaldeko azken orduan ere gerta daiteke, baina gaua hurbilago dago eta, gainera, tenperatura ez da goizetan bezain txikia.

Truco6. Ez du presarik, ez korrika egin udan!

Bero handiko egunetan, bizikletaz goazen abiadura murriztu behar dugu, gutxienez, %15ean. Beroak tenperatura egokia mantentzeko gehiago lan egin behar duenez, erritmoa pixka bat murriztu eta gure organismoaren gehiegizko ahalegina konpentsatu behar dugu. Gaizki ez pasatzeko gakoa da lurrun gehiago ez sortzea, lurrundu ahal izateko.

Img bicisverano grande
Irudia: Jen’s Art&Soul

Truco7. Bero-kolpea? Ura eta elikagai gaziak erabili

Termometroa kea botatzen duenean eta bizikleta erabiltzen dugunean, kontuz ibili behar da bero-kolpeak saihesteko. Ongi hidratatzeaz gain, janari arinak egin behar ditu (pisutsuek gorputzaren tenperatura igotzen dute digestioa egiten den bitartean), tentsioa eta estresa saihesteko.

Bizikletarien neurriak hartu arren, bero-kolpe bat hartzen badute, leku freskoan eraman behar dira, eta gorputzeko tenperatura jaitsi zapi hezeekin. Denbora igaro ondoren, edan ura eta elikagai gaziak hartu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak