Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Bidaiak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zikloturismoa

Bidaiatzeko modu horren alde eginez gero, eguneko, asteburuko edo astebeteko irteerak daude.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2002ko apirilaren 30a

Zikloturismoa kirol ez-lehiakorra da, eta bizikleta turismoa egiteko erraztasunaz baliatzea du helburu nagusia. Formula hori, bakarrik edo beste batzuekin bidaiatzeko merkeenetako bat, beste ibilgailu batzuentzako sarbide zaileko bideak egiteko aukera ematen du, azkar, seguru, alai eta naturarekin harreman estua izanda. Bide, bide edo kale desberdinetan ibiltzeko aukera ere ematen du, baita herri eta hiri desberdinak ezagutzeko ere.

Aukera ugari daude. Egun bateko, asteburuko eta “arnasaldi luzeko” irteerak ere badaude, normalean oso ondo antolatuta, laguntza teknikoko ibilgailuekin eta istripu pertsonalen aurkako aseguruekin. Hala ere, hobe da bizikletarekin erabat libre ateratzea, inoren mende egon gabe eta agertzen diren bezala ibiliz.

Zikloturismoaren abantaila handienetako bat da gorputzaren funtzio organikoak hobetzen laguntzen duela, baina pixkanaka egin behar dela. Nolanahi ere, horrela bidaiatu aurretik, oso ondo jakin behar da zein diren muga fisikoak, bihotz-maiztasun maximoa, egoera aerobikoak, etab.

Denak batera gozatzeko, oinarrizko arau bat dago, inoiz ahaztu behar ez dena: bizikleta beti prest izatea. Bestela, hasieran lagunekin bidaia atsegina izango zena esperientzia negatibo bihur daiteke. Bizikleta mantentzeko oinarrizko gomendioen artean, hauek nabarmentzen dira:

Lehenengo 50-100 kilometroak: Bizikleta muntatzeko puntu nagusiak kontrolatzea, hala nola bielak, pedalak, eskulekua eta jarleku-tiketa.

250-350 kilometro bakoitzeko: Katea garbitzea eta lubrifikatzea.

500 kilometroko: Aztertu bizikletaren “kala” nola higatzen den, erorketa oso arriskutsua eragin baitezake.

1.000 kilometroko: Bujeak koipeztatzea.

Azkenik, gogoratu irteera bakoitzaren ondoren komeni dela hagunak zentratzea, pneumatikoak eta balaztak berrikustea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak