Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

10 alimentos imprescindibles despois de Nadal

O obxectivo nutricional destes días é alixeirar, depurar, eliminar os excesos e reducir a hinchazón

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 10deXaneirode2012
img_alimentos imprescindibles navidad hd

Os excesos alimentarios provocan sensación de malestar (estreñimiento, diarrea, empacho, cefaleas, hinchazón abdominal) e, mesmo, poden causar enfermidades ou empeorar unha patoloxía de base (diabetes, trastornos cardiovasculares, pinga ou artrite, entre outras). Do mesmo xeito, unha selección idónea de alimentos pode axudar a sentirse ben, a compensar os excesos e a recuperar a normalidade dos bos costumes alimenticios. A continuación se listan dez alimentos que, en conxunto e nun patrón alimentario san e equilibrado, axudan a sentirse mellor e conseguir ese obxectivo.

Img alimentos imprescindibles navidad
Imaxe: valery121283

Dez alimentos para recuperar o benestar tras as festas

A volta á normalidade implica recuperar os bos hábitos. O comezo dun novo ano supón o reto de cambiar os costumes mellorables cara a unha vida máis sa, que sexa garantía de benestar. A alimentación é unha das patas do trípode sobre o que se sustenta a saúde: alimentación, exercicio físico, equilibrio emocional e social.

  • Img res3
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    1. Unha infusión de té verde, antioxidante, depurativo e un pouco estimulante. As sustancias que contén o té verde son de gran interese nutricional e funcional, sobre todo flavonoides con acción antioxidante (catequinas, rubigenina, flavina e taninos). Só unha cunca de té achega ao redor de 200 mg de flavonoides, a maioría dos cales se libera durante o primeiro minuto de infusión. No entanto, esta bebida interacciona con diversos medicamentos como os antibióticos. A clave está en engadir a auga fervendo á cunca co té verde (mellor a granel) e deixalo repousar dous minutos, nin máis nin menos, para aproveitar ao máximo os seus compostos biodisponibles e o punto idóneo de teína. Pódense tomar unha ou dúas cuncas ao día, en lugar de cafés e demais bebidas excitantes, se non hai contraindicación médica.

  • 2. Muesli ou copos de avena, cocidos cun chisco de sal. A avena contén betaglucanos, un tipo de fibra soluble, e avenasterol, un fitosterol. Ambos os compoñentes en conxunto teñen capacidade de diminuír a absorción de colesterol no intestino. Despois de días de excesos, será probable que se alteraron os niveis de lípidos e azucres, polo que convén recuperar rápido a normalidade e a boa saúde.A clave está en tomar no almorzo, engadir como espesante a purés e cremas de verduras, a sopas con verduras en juliana.

  • Img 100930g
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    3. Peixes azuis. Sardiñas, anchoas, chicharros… Pola súa riqueza en ácidos grasos omega 3, estes alimentos compensan o consumo desmedido de graxas saturadas. A prioridade é que os peixes e os mariscos cobren protagonismo nos menús semanais, co obxectivo dobre de aumentar o consumo dun alimento cardioprotector e reducir a inxesta de carne. A clave está en elaboralos ao forno ou á grella, en papillote , frito, á prancha, ao vapor…

  • 4. Mazás asadas ou en compota. Achegan fibra, son fáciles de dixerir e de masticar, útiles tanto para o estreñimiento como para a diarrea. Ademais, son unha das froitas da tempada invernal de maiores posibilidades culinarias: en compota con cenoria, asadas cun toque aromático orixinal, en zume natural, en salsa ou puré para acompañar carnes, como entrante frío… A clave está en mesturar con ciruelas ou uvas pasas e tomar un tazón para almorzar ou como sobremesa da cea.

  • Img 117155g
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    5. Arroz integral. É un alimento moi completo desde a óptica nutricional, que equilibra os excesos, rebaixa a hinchazón abdominal e corrixe o estreñimiento. O arroz integral tarda máis en cocerse; engádense entre 2 e 2,5 partes de auga ou caldo por cada parte de arroz e déixase cocer a lume mínimo na pota durante 45 minutos. Pódese empregar como prato principal, guarnición, sobremesa mesturada con leite e canela ou como un cereal alternativo aos doces nos almorzos. Unha receita deliciosa é a de arroz integral con salteado de plátano, mazá e uvas, que se pode preparar salgada ou doce, segundo a elección de ingredientes e aderezos.

  • 6. Germinados. De soia, alfalfa, col, remolacha ou brócoli. As sementes ou os grans germinados estimulan os procesos dixestivos: melloran as dixestións, son un complemento útil para corrixir o estreñimiento, reducir a hinchazón e os molestos gases. A clave está en engadir brotes ou germinados a ensaladas, cremas, purés, sopas, en tortilla, vistosas e nutritivas guarnicións.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    7. Garavanzos e outros legumes. Representan para a dieta un compendio de nutrientes que, en conxunto, axudan a regular a glucemia, reducir os niveis de colesterol ou mellorar o estreñimiento. A clave está en incluír variedade de legumes nos menús entre dous e catro veces por semana: garavanzos en ensalada, en sopas, cremas, en paté (humus), guarnición de carnes ou peixes. Pódense mesturar con arroz como prato único, en substitución da ración de carne.

  • 8. Jengibre, fresco ou en po. Esta planta úsase en fitoterapia como remedio efectivo para curar malas dixestións acompañadas de náuseas e vómitos, para eliminar os gases e mitigar os mareos. Tras a revisión da literatura científica, chégase á conclusión de que o jengibre é un remedio antiemético prometedor (máis en mulleres embarazadas con náuseas e vómitos acusados), aínda que os datos clínicos son insuficientes para sacar conclusións firmes. Pódese probar a tomar comprimidos de jengibre ou unha infusión de jengibre despois de comidas copiosas, ou se sente malestar dixestivo, e comprobar os seus efectos. A clave está en servir o jengibre ao natural (en raíz) ou en po. Engádese como condimento a caldos, sopas ou cremas, xa que algunhas persoas poden tolerar mal o punto picante desta raíz. Para tomalo en infusión, se trocea unha parte de rizoma e se pulveriza ou se engade unha ou media cucharada rasa de jengibre en po por cunca de auga. Logo déixase ferver de 3 a 5 minutos.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    9. Verduras verdes (col ou verza, brécol, allos porros, apio, borraja, cardo, guisantes). Son verduras que, polas súas propiedades nutricionais e funcionais, reconfortan ao organismo, xa que axudan nos labores de afrouxar “” e desconxestionar o aparello dixestivo, estómago, intestinos, vesícula biliar e fígado. Fígado e páncreas son os órganos máis afectados pola glotonería dos días festivos (alcol, azucres, proteínas) e aos que máis hai que coidar por medio dunha adecuada elección dos alimentos e das formas de cociñado. A clave está en incluír cada día algo verde nos menús de comidas e ceas, con preferencia polas verduras escaldadas ou fervidas en curto tempo, máis fáciles de dixerir.

  • 10. Sopa de verduras. O fervido de verduras verdes xunto con hortalizas de tempada (cenoria, cabaza) e un puñado de garavanzos e de arroz (ou sopa, cuscús, sémola de millo ou tapioca) supón un prato de sopa que, tomado nos días fríos, resulta reconstituyente, ademais de dixestivo, diurético e saciante. As sopas, as cremas de verduras ou os purés poden substituír ás ensaladas nas ceas, polo menos durante os días máis fríos.

Etiquetas:

Dieta Navidad-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións