Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Tes diabetes? Estes pratos refrescantes de verán tamén son para ti

As froitas e verduras deben constituír boa parte da nosa alimentación nestas datas: son ricas en nutrientes e tamén poden converterse en grandes aliadas para estar ben hidratados

As vacacións considéranse, a miúdo, como unha época de relaxación en todos os sentidos. Pero isto non debe aplicarse ao que afecte á nosa saúde, como son os hábitos de alimentación ou de exercicio. E menos aínda, se convivimos cunha enfermidade crónica como a diabetes, que require dun control constante e responsable. Tras propor no último artigo algúns consellos para crear un kit para viaxes seguras e saudables, nesta ocasión centrarémonos na alimentación, como clave para unha boa saúde no verán da persoa con diabetes.

A alimentación non só contribúe a nivel nutricional ao noso benestar, senón que tamén pode axudarnos a manter hidratado o noso organismo, nestes días de sol e altas temperaturas. Non hai que esquecer que a hidratación forma parte dos nosos hábitos alimentarios, e se algo bo ten o verán neste sentido é que nos permite acceder a unha gran variedade de froitas e verduras de tempada, ricas en auga e micronutrientes, que podemos mesturar e preparar de distintas formas, como veremos a continuación.

Froita acotío

Por tanto, as froitas deben estar presentes no noso día a día, e debemos deixar atrás esa falsa crenza de que non son boas para as persoas con diabetes. Ao contrario, resultan beneficiosas para a súa saúde e, en especial, para o control dalgúns factores de risco cardiovascular, como o peso corporal, a tensión arterial ou os niveis de colesterol. Isto non quita que algunhas froitas, como o plátano ou as uvas, teñan un alto contido en carbohidratos; pero non significa que as persoas con diabetes non poidan consumilas, senón que deben telo en conta para facelo nas racións apropiadas.

O consumo de froita ten outras grandes vantaxes, que merece a pena lembrar, como que non require de ningún tipo de procesado, máis aló da súa limpeza; son fáciles de transportar, polo que non temos escusa para levalas sempre encima a modo de snack saudable; e moitas delas pódense comer con pel, que ao ser rica en fibra, contribúe a regular os niveis de glicosa en sangue. Ademais, existe unha gran variedade de alternativas para mesturalas e facelo dunha maneira atractiva para todos os membros da familia, empezando pola clásica macedonia e seguindo por outras alternativas máis innovadoras, como uns espetos de froitas.

Que viva a ensalada!

O concepto de ensalada, por outra banda, está ligado ao dun prato, composto esencialmente por leituga, e que serve de acompañamento para outros alimentos. No entanto, pode ser unha opción completa para unha comida, como vemos nestas receitas, e á que podemos engadir todos os macronutrientes necesarios, nun formato frío e fácil de preparar.

Para empezar, podemos probar a innovar coa base da ensalada xa que, á marxe da leituga, atopamos moitas outras verduras frescas de folla, como a espinaca, a rúcula ou o cóengo, para darlle un toque distinto de sabor ao prato. Así mesmo, podemos substituír a folla verde por legumes, como as lentellas ou os garavanzos, que se combinan á perfección con outros produtos frescos e achegan gran cantidade de fibra.

Se queremos que a ensalada constitúa un prato completo, para unha comida ou cea, podemos incluír nela algún outro ingrediente rico en proteínas, como pito, atún, ovo duro ou tofu, segundo o gusto de cada un. Neste sentido, hai que tentar que o preparado deste engadido sexa saudable, evitando, por exemplo, o pito rebozado ou outras carnes procesadas, como o bacón. E sempre tendo en conta o seu contido en hidratos de carbono, podemos engadir unha pequena cantidade dalgún queixo fresco e froitos secos, como pipas ou noces.

Por último, o mellor aderezo posible é o que nos pode achegar o aceite de oliva virxe extra, o "ouro líquido" da dieta mediterránea, que se pode acompañar, por exemplo, de vinagre de mazá ou limón.

Os pratos de culler tamén son para o verán

As preparacións en forma de sopa ou cremas lixeiras de verduras e froitas poden axudarnos a cubrir as nosas necesidades diarias de hidratación, ao estar compostas en gran parte pola auga que conteñen os seus ingredientes, e así converterse no primeiro prato estrela das nosas vacacións. Por iso, propomos elaborar algunhas destas sopas frías cuxo nivel de frescor proporciónano en función dos seus ingredientes e preparación.

Así, nesas receitas convídannos a darlle un toque distinto ao afamado gazpacho, agregando na súa preparación unha froita, como o pexego, ou un toque refrescante de albahaca ou hierbabuena. Outra alternativa consiste en engadir o aguacate, como ingrediente crave, para lograr unha textura cremosa nas típicas cremas frías de verduras, como a de calabacín.

Etiquetas:

diabetes dieta sa

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Federación de diabéticos españoles

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto