Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

3 consellos dietéticos para Nadal

Algúns detalles moi simples poden marcar unha gran diferenza na nosa saúde e benestar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 18 de Decembro de 2017
img_consejos dieteticos navidad hd

As festas do Nadal, polo xeral, son sinónimo de excesos. Ceas de traballo, copas con amigos, enchentes familiares… Entre as vacacións dos nenos e os encontros coa familia, altéranse as rutinas e, sobre todo, a alimentación. Nestes días, a oferta de doces multiplícase, as comidas son máis calóricas e as ceas, máis abundantes. Resultado: aumento de peso corporal e prexuízos importantes para a saúde. Para evitalo, proponse varios consellos dietéticos sinxelos, que tamén poden converterse en bos propósitos para 2018 e formar parte dos hábitos de vida.

Img consejos dieteticos navidad
Imaxe: Wavebreakmedia

1. Prioridade ás froitas, verduras e legumes

Nas festas de Nadal prepáranse receitas especiais. Os pratos son máis elaborados e inclúen ingredientes que, a miúdo, son calóricos e conteñen grandes cantidades de azucre, sal ou graxas saturadas. O encanto destas celebracións está ligado, en parte, ás novidades gastronómicas. Haberá canapés de todo tipo, embutidos, carnes, mariscos, turróns e outros doces… Pero por que non incorporar tamén pratos con verduras, legumes e froitas?

A idea non é que os vexetais sexan un simple acompañamento e queden relegados a un recuncho da mesa, senón que ocupen un lugar destacado no menú. Entrantes con patés vexetais, canapés con crudités de verduras, ensaladas vistosas, sobremesas con froitas… Existen moitas opcións para mellorar o perfil nutricional de comidas e ceas. Ademais, a orde é importante: se se comeza con pratos de legumes ou hortalizas, é moi probable que se inxiran menos calorías ao longo da comida.

2. Coidar o tamaño das racións e as sobremesas

Con tanta abundancia de comida, é máis importante que nunca vixiar o tamaño das racións. A variedade de alimentos incita a probalo todo e, se un sérvese as mesmas cantidades de sempre, acabará comendo un pouco máis. Así mesmo, hai que manter baixo control esa “cucharada extra de avoa”: canta máis comida téñase no prato, máis se comerá. A vaixela, neste sentido, desempeña un papel fundamental. Este detalle cóidase especialmente en Nadal pero, ademais do estético, hai que saber que algunhas características da vaixela, como o tamaño do prato, inciden na cantidade de alimentos que se comen.

Img vajilla navidad hd
Imaxe: iaroshenko.mariña.gmail.com

As sobremesas constitúen outro punto negro das comidas do Nadal, e non só polas típicas discusións que poidan xurdir. E é que é normal que ao estar sentados conversando e ter comida diante (desde algunha tosta solitaria ata os polvorones que se serviron co café), acábese picoteando sen ter fame e sen apenas uno darse conta. Isto sucede porque estar expostos a alimentos saborosos e visualmente atractivos consegue alterar o mecanismo de regulación do apetito. A quen lle gusten as sobremesas longas, o mellor que pode facer é recoller a mesa e continuar coa charla dando un longo paseo: así evitará comer máis da conta e, ademais, fará algo de exercicio.

3. Vixiar as bebidas

Se a comida ocupa un lugar central nas celebracións de Nadal, as bebidas non quedan á zaga. Con tantos brindes, encontros e bos desexos no ambiente, nestas datas bébese máis da conta. Tanto o alcol como as bebidas azucaradas e as bebidas enerxéticas representan un problema importante. Primeiro, porque conteñen calorías baleiras que se inxeren sen notalo (dúas copas de viño branco posúen case a mesma cantidade de calorías que un prato de lentellas fervidas). Segundo, porque o alcol e as bebidas azucaradas son prexudiciais para a saúde e asócianse a numerosas patoloxías (máis aínda se se beben en exceso). E terceiro, porque as bebidas enerxéticas, moi de moda nestes tempos, contan con preocupantes cantidades de azucre, cafeína e outras sustancias estimulantes, como taurina ou guaraná.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións