Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

4 recomendacións para unha vida saudable

Un dos responsables do proxecto Predimed, Miguel Anxo Martínez-González, dános as súas recomendacións para levar unha vida saudable

Aceite oliva saludable Imaxe: stevepb

Miguel Anxo Martínez-González, un dos máximos responsables do proxecto Predimed (Prevención con Dieta Mediterránea), teno claro: en España comemos demasiados produtos ultraprocesados, moita carne vermella e todo en cantidades excesivas. Son os nosos peores hábitos en nutrición. E os mellores? Este cardiólogo de formación, que tamén é catedrático de Saúde Pública e Medicamento Preventivo na Universidade de Navarra e profesor adxunto da Universidade de Harvard (EE.UU.), dános algunhas recomendacións respecto diso.

1. Fuxir de certas etiquetas

Evitar envases que falen de “sabor mediterráneo” ou “receita mediterránea”. O núcleo da dieta mediterránea estaría en “alimentos minimamente procesados, fundamentalmente de orixe vexetal, como froitas naturais, non zumes nin marmeladas. Tamén, os legumes, os froitos secos, as verduras, en ensalada ou cociñadas, o peixe e o marisco, pero a peza enteira, non procesados como os palitos de mar e as carnes de ave”, insiste Martínez-González.

Aceite dieta saludable 1

Imaxe: congerdesign

2. Un produto imprescindible

Empregar o aceite de oliva virxe extra, o buque insignia da dieta mediterránea, en todos os usos culinarios, incluídas as frituras. “O aceite de oliva virxe extra é o elemento fundamental no estudo Predimed. Observouse que aos participantes do estudo aos que se daba 15 litros cada tres meses para consumo familiar en todos os usos culinarios, e que presentaban problemas de saúde concretos como enfermidades cardiovasculares, diabetes, cancro de mama e arteriopatía, obtiñan mellores resultados de saúde que os participantes aos que se deu unha dieta baixa en graxa”, comenta este catedrático.

O profesor remarca a potencia nutricional deste ingrediente no sofrito de tomate : segundo un estudo do seu departamento publicado na revista Nutrients, o aceite de oliva e as cebolas, cando se cociñan xuntos, liberan certas moléculas que son similares aos carotenoides, que teñen un rico potencial antioxidante. A cocción tamén libera polifenoles que migran das verduras ao aceite, o que favorece que o noso organismo poida absorber estes compostos. Esta investigación cuantificou a mellora de catro marcadores sanguíneos de inflamación nunha mostra de 22 homes sans despois de tomar 240 g de sofrito por 70 quilos de peso. Segundo os investigadores, o segredo está no aceite de oliva virxe extra, o vehículo necesario para que unha maior cantidade de moléculas beneficiosas saian da matriz dos alimentos e o noso organismo poida dispor delas.

3. O papel da carne

Pollo dieta saludable

Imaxe: Free-Photos

As de ave están permitidas, pero nun consumo equilibrado con outros grupos de alimentos. Quedarían fóra as carnes procesadas como as hamburguesas ou as salchichas –as máis prexudiciais segundo os estudos epidemiolóxicos–. Tampouco formarían parte deste patrón saudable embutidos como a mortadela ou o xamón de York, coa excepción do xamón serrano, que presenta beneficios para a hipertensión, aínda que o seu consumo non debe exceder o tres racións semanais. Na dieta mediterránea, as carnes vermellas quedarían relegadas a ocasións excepcionais –igual que as sobremesas de repostaría– e en pequenas cantidades: “Non pode ser que haxa xente que todas as semanas coma un solombo, un chuletón ou un bistec dun tamaño que se salga do prato”, insiste o profesor.

4. Sorbos prohibidos

As bebidas azucaradas, como os refrescos ou as bebidas enerxéticas quedan fóra da dieta mediterránea. Tamén o fan as bebidas alcohólicas.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións