Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

5 formas (divertidas) de mellorar a túa saúde intestinal

Manter aos microorganismos do intestino contentos con alimentos prebióticos e facer exercicio físico a diario axuda ao tránsito dixestivo
Por Eva San Martín 23 de Outubro de 2018

Img intestino saúde alimentos artImaxe: pexels

O corpo humano ten billóns de microorganismos. É o que coñecemos como microbiota . O 98 % destes inquilinos diminutos son bacterias, mentres que o 2 % restante constitúeno fermentos, protozoos e virus. Pero estes importantes bichitos , que viven sobre todo no intestino groso, resultan esenciais paira a saúde e tamén paira non ter problemas de tránsito intestinal. Por iso, a clave paira coidar da saúde intestinal, din os científicos, está en manter a esas bacterias contentas con ideas como as que describimos nas liñas seguintes.

1. Comer máis prebióticos

Alimentos como as alcachofas, o allo porro, os espárragos, o plátano e o allo son prebióticos que axudan a manter a saúde intestinal

O corpo humano contén billóns de microorganismos que constitúen o que coñecemos como microbiota. “De feito, o noso corpo ten dez veces máis células procedentes de microorganismos que células humanas propias”, explica Ana María Mateos, do grupo de Nutrición e Dixestivo da Sociedade Española de Farmacia Familiar e Comunitaria ( SEFAC ). E a maioría destes microorganismos habitan en distintos compartimentos do tracto intestinal.

Un 98 % deles son bacterias e o 2 % restante, sobre todo, fermentos, protozoos e virus. Estes diminutos aínda que importantes inquilinos habitan ao longo da mucosa gastrointestinal, una capa que se estende por todo o tubo dixestivo. Pero onde hai maior concentración, con diferenza, é no intestino groso.

Os científicos saben que algunhas de. estas especies de microorganismos que habitan no noso corpo xogan un papel fundamental na saúde intestinal , ademais de que axudan a manter o equilibrio no sistema inmunitario, que protexe contra as enfermidades. E a dieta resulta esencial paira permitir que estes seres microbianos crezan e eviten desequilibrios que poden dar ao traste coa saúde do intestino.

Os chamados alimentos prebióticos constitúen una boa fonte de alimento paira certos grupos destas bacterias intestinais saudables. As alcachofas, o allo porro e os espárragos son ricos en ingredientes prebióticos , como a inulina, os fructooligosacáridos ou os galactooligosacáridos, entre outros. Tamén o plátano e o allo son alimentos ricos en prebióticos.

“Aínda que estes prebióticos non poden ser dixeridos de forma directa polo organismo, si contribúen a aumentar o tránsito intestinal e serán aproveitados polos microorganismos do intestino”, apunta Mateos. Noutras palabras: os prebióticos son o “alimento” dos bichos saudables que viven no intestino.

Img intestino saúde alimentos 3 art

2. Escoller fibra e grans enteiros

Se o que queremos é coidar o intestino, o conveniente é optar por unha dieta rica en fibra, presente en verduras, legumes e froitas. Algúns alimentos con alta cantidade de fibra son a mazá, os arándanos, a alcachofa, as lentellas, as xudías e os garavanzos . Os expertos afirman que estes alimentos, ademais, poden reducir o crecemento de bacterias prexudiciais paira o intestino e, pola contra, estimular o crecemento de microorganismos que coidan a saúde intestinal, como as bifidobacterias , lactobacillus e outras especies saudables chamadas bacteroidetes .

Paira asegurar de que un come suficientes alimentos ricos en fibra, a experta de SEFAC recomenda incluír vexetais en todas as comidas e todas as ceas, ademais de escoller alimentos na súa forma integral , procurando diminuír as fariñas refinadas.Img intestino saúde alimentos 2 artImaxe: Pixabay

3. Tomar máis produtos fermentados

Os beneficios dos alimentos fermentados como o kéfir, o iogur natural e o leite de soia paira a saúde intestinal tamén son dabondo coñecidos . Iso si: evite os iogures aromatizados, de sabores ou edulcorados, xa que conteñen una cantidade de azucre por encima do recomendable.

4. Hidratarse

Ademais de alimentar ben, e seguir as pautas da dieta mediterránea (con preferencia polos cereais de gran enteiro), non hai que descoidar a hidratación, un hábito esencial paira manter a saúde do intestino. “Paira coidar a saúde intestinal, non debemos esquecernos de manter un adecuado achegue de líquidos, en forma de auga e alimentos con alto contido na mesma”, di Mateos.

5. Dar paseos vigorosos

A pesar de seguir una dieta rica en prebióticos e fibra, algunhas persoas seguen tendo problemas co tránsito intestinal. Pero é que o exercicio físico é outra das claves paira coidar da saúde.

Non é necesario preparar maratóns. Una camiñada a paso rápido de media hora aumentará o ritmo cardíaco, o que axuda ao sangue do aparello dixestivo a mover e activar as hormonas que regulan a dixestión, segundo unha investigación da Universidade de Míchigan (EE.UU.). A clave consiste en practicar exercicio a diario, xa que o deporte acelera o tránsito do colon e mellora a función do intestino.