Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

5 grandes ideas para mellorar a saúde dos teus fillos en 2018

Propostas sinxelas para coidar a saúde dos nenos e de toda a familia que se poden pór en práctica desde hoxe

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 03 de Xaneiro de 2018

Co novo ano toca facer unha lista de bos propósitos: aprender ou reforzar o nivel de inglés, ir ao ximnasio, apuntarse a clases de baile ou de ioga… Entre eles, hai un que case nunca falla: baixar de peso, un desexo que, por estatística, poden compartir uns 27 millóns de persoas. Ademais das intencións individuais, neste artigo proponse cinco ideas para polas xa en práctica. Van dirixidas a mellorar a saúde dos nenos e que, se se instauran coa suficiente forza, poderán perdurar toda a vida, sobre todo se a contorna social e familiar tamén cambia.

Imaxe: luislouro

1. Deixar de consumir produtos hiperprocesados

Desterrar da despensa produtos ricos en azucre, graxas de mala calidade e sal ou minimizar o seu consumo -de verdade e sen autoengaños-, evitando a frecuente inxesta, practicamente diaria, que ten lugar na sociedade. Esta proposta refírese a a pastelería (incluíndo ás galletas), os aperitivos tipo patacas fritas e similares, embutidos, cremas chocolateadas, cereais e lácteos azucarados e outros elementos parecidos.

2. Tomar máis froitas e verduras

A meta é que predominen en practicamente todas as comidas e inxestas por encima do resto de alimentos. É frecuente omitir a froita no almorzo e xustificar esta ausencia dicindo que xa lla toma no colexio, coma se non se puidese comer froita dúas veces nunha mañá. O feito de ter que pelar e cortar froita supón un investimento de tempo que nalgúns casos non se asume por levantarse co tempo xusto. Cabe destacar que o zume, aínda que sexa natural e recentemente espremido, non substitúe á froita.

É fácil deducir cal é a solución a este inconveniente: levantarse co tempo suficiente para almorzar en familia, coa froita preparada de maneira vistosa e fácil para comer, cando estean os fillos á mesa. O exemplo arrastra máis que as palabras, polo que teñen que ser os pais os que comecen a tomar froita enteira diante deles, a calquera hora do día, sen presionar nin encomiando as virtudes que ten, tan só coméndoa, como un feito habitual no que non é necesario facer ningunha énfase especial.

Outro consello moi útil é seguir as recomendacións do prato de Harvard, en lugar das que propón a tradicional pirámide (cuxa base está repleta de carbohidratos refinados, e non de froitas e verduras). Nese prato resúmense unha serie de consellos moi fáciles de interpretar, sen dar pé a frases ambiguas que despois a industria copia e imprime nos seus envases de aluminio (por exemplo: "os meus aperitivos fritos poden formar parte dunha dieta variada e equilibrada").

Imaxe: USDAgov

3. Durmir máis

Verificouse mediante estudos ben realizados a relación que existe entre o exceso de peso infantil (que comprende o sobrepeso e a obesidade) e o menor tempo de soño, unha realidade que se está producindo na infancia nos últimos anos. Esta diminución na duración do soño infantil tamén se relacionou coa resistencia á insulina (hormona que regula o nivel de glicosa en sangue, entre outras complexas funcións), o sedentarismo e patróns dietéticos pouco saudables, unhas situacións que, en conxunto, favorecen a ganancia de peso. O papel doutros factores, como a actividade física e os niveis sanguíneos de leptina e de grelina (dúas hormonas que regulan a saciedade e a fame, entre outros moitos neurotransmisores), é aínda incerto, segundo esta revisión de varios estudos.

Así, a redución da duración do soño en nenos -e, probablemente, tamén en adultos- asociouse cun maior consumo de alimentos, en resposta á vista ou cheiro da comida ou outros elementos externos como a publicidade. Ademais, os pequenos con menos horas de soño consumiron alimentos de maior densidade enerxética, máis azucres engadidos e bebidas endulzadas con azucre, en comparación cos que durmían o recomendado para a súa idade, sen acurtar a duración do soño.

4. Menos pantallas

Cumprir este consello favorecerá unha probable redución do sedentarismo e, por tanto, unha maior posibilidade de xogar, correr, saltar e facer máis actividade física. Pero, ademais, terán unha oportunidade para investir o tempo arrebatado ás pantallas en adquirir criterio, coñecementos e elementos para poder comprender mellor o mundo que lles rodea, mediante a lectura, a pintura, a música ou calquera outra actividade onde a mente teña un papel activo e creativo, non simplemente pasivo como sucede coa visualización de imaxes.

Imaxe: Shauna Hawkins

5. Xogar e practicar deporte

Facer deporte sen ter que federarse e competir, polo menos ata os 12-14 anos. A partir do oito, idade á que están xa máis maduros psíquica e fisicamente, é conveniente ensinarlles os valores de esforzo, coordinación, resistencia, concentración, autocontrol e compromiso. Así, pódese aproveitar para introducir os conceptos de labor de equipo, cooperación, vitoria e derrota como sucesos reais que non deben alterar o estado de ánimo, e moito menos obsesionarse cos resultados, ou a propensión ás malas maneiras e á mala educación, como sucede por desgraza no mundo adulto.

Por baixo do oito anos, a norma debería de consistir en propiciar o xogo ao aire libre, sen normas ríxidas e sen a molesta e continua supervisión de adultos, cuxa misión debe limitarse a ofrecer unha contorna segura e material adecuado para a boa práctica de xogos e actividades físicas. Así mesmo, non é conveniente practicar en exclusiva un deporte individual: animalos a practicar deportes de equipo é unha boa opción para que, ademais de realizar actividade física, socialicen e recoñezan o valor do traballo en grupo e a colaboración entre iguais.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto