Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

5 propósitos alimentarios diferentes para 2017

Ideas prácticas para estrear o ano con novas habilidades e rutinas pensadas para mellorar a dieta e a saúde

img_5 propositos 2017 hd

De entre os propósitos máis comúns para empezar un novo ano atópase, case sempre, mellorar a saúde a través de decisións como adelgazar ou deixar de fumar. Para variar un pouco cos proxectos a longo prazo, a continuación dámoslle unha volta de porca aos obxectivos máis comúns. Para 2017, optamos por facer unha proposta diferente co fin de alcanzar unha alimentación máis completa e saudable en todos os sentidos. Neste artigo danse cinco ideas para aplicar en 2017 e, con eles, mellorar a saúde, a dieta e, tamén, o medio ambiente. Anímanse?

Imaxe: racorn

1. Empezar a fixarse na etiquetaxe

A última normativa europea de etiquetaxe acaba de implementarse, en concreto o pasado 13 de decembro. Aínda que trouxo con ela moitas melloras, segue habendo algunhas cuestións coas que aínda nos poden confundir. Por iso é polo que sería pertinente estar informado. Cabe lembrar que hai moitas formas de ocultar o azucre na etiquetaxe, as graxas trans seguen sen aparecer na táboa nutricional e a orixe de moitos produtos pode seguir sendo enganoso. Por iso, é unha gran idea formarse sobre a etiquetaxe nutricional e poder defenderse ante as estratexias publicitarias e lagoas legais.

2. Aprender a cociñar

Cociñar é unha das variables que máis inflúe na saúde e na independencia das persoas, xa que implica ter máis recursos para non caer sempre nunha alimentación baseada en produtos ultraprocesados e poucas materias primas. Propómoslles aprender unha receita nova cada semana e adquirir o compromiso de facelas. Pode supor unha moi boa motivación que, ademais, mellorará a saúde propia e a das persoas que nos rodean. Tenten non caer sempre na tónica de empezar a cociñar con repostaría. A idea é facer máis apostas por unha dieta saudable.

3. Comprar local e de tempada

E que mellor acompañante para un propósito de receitas que utilizar ingredientes menos impactantes e máis responsables co medio ambiente. Os produtos viaxan, de media, 3.800 quilómetros antes de chegar ao noso prato, cun consecuente impacto ambiental polo exceso de emisións na súa produción, transporte e conservación. Moitas veces hai alimentos máis preto do que pensamos. Fixándonos na orixe, temos na nosa man apoiar unha economía máis próxima e reducir a pegada que ten o noso consumo. Apostemos por unha alimentación de aquí e de agora.

4. Reducir o consumo de carne

En España cómese demasiada carne. En coherencia co punto anterior, reducir a súa inxesta sería unha das decisións máis impactantes que se podería facer para reducir tamén o noso impacto ambiental. Producir proteína a partir dunha orixe animal é energéticamente menos eficiente. Non é necesario ser vexetariano para seguir un patrón de dieta máis saudable e sustentable. É máis, cada vez hai máis consenso científico sobre a idoneidade dunha “plant-based diet” ou “dieta baseada en vexetais”. Quizais é o momento para exporse un consumo máis esporádico dos produtos cárnicos. Que tal un primeiro paso aumentando a cantidade de legumes que tomamos á semana? Ou por que non comprometerse a facer un “luns sen carne”?

5. Un lecer máis activo

Cada minuto conta. Lonxe quedaron xa esas recomendacións antigas de “polo menos 30 minutos andando” ou “a graxa non se queima ata pasado moito tempo”. É imprescindible incorporar unha rutina activa; acompañar a actividade principal cun lecer máis activo, como saír a correr, pasear máis, fins de semana con rutas pola montaña ou escapadas en bicicleta. Tentemos construír un 2017 ao redor xa non só dun ximnasio ou a actividade deportiva que máis nos guste, senón dun estilo de vida que implique máis movemento en todos os sentidos. A nivel de saúde, ten vital importancia evitar un sedentarismo implementado.

Como se ve, os propósitos de Ano Novo relacionados coa alimentación non teñen que ser sempre tópicos como “adelgazar”. Hai moito camiño que percorrer e pódese empezar con este cinco ideas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións