Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

5 trucos para elixir unha boa lasaña

Revisar a lista de ingredientes e a información nutricional, optar polas versións vexetais e escoller racións máis pequenas son algunhas claves para levarnos a casa as mellores lasañas
Por EROSKI Consumer 15 de Xullo de 2018
lasagna seca masa tomate
Imagen: repinanatoly

Elixir a mellor lasaña non é fácil. Non todos temos os mesmos gustos, nin a mesma situación económica ou de saúde. Nin sequera impómonos as mesmas esixencias nutricionais. O nutricionista Ramón de Cangas establece unha ración de consumo razoable para unha persoa sa: “Entre 200 e 250 gramos, pero por tradición ou por consumo habitual”. Porque “se nos referimos ao valor calórico, tamén dependerá da persoa (o seu estado fisiológico, a súa actividade física, as súas patoloxías, o resto de alimentosinxeridos) e, se falamos dos seus ingredientes, haberá que ter en conta o resto de comidas do día”, sostén. Así, entre as diversas opcións que existen, propomos o seguintes cinco consellos.

1. A ración… máis pequena

Reduce a ración. Tomar 250 gramos de lasaña (o tradicional) supón unha inxesta de enerxía, graxa, graxas saturadas, azucres e sal por encima do recomendado nunha comida (2.000 kcal, 70 g de graxa, 20 g de graxa saturada, 90 g de azucres e 5 g de sal). Por tanto, convén reducir a ración a 100 gramos. De feito, as marcas comerciais adoitan establecer a súa información nutricional tomando como referencia 100 gramos de produto, tal e como marca o regulamento europeo 1169/2011 sobre a información alimentaria facilitada ao consumidor.

2. Vixíe os ingredientes

Elixa lasañas elaboradas con ingredientes que permitan coidar o seu perfil nutricional: leite desnatada, pasta integral e verduras. Así se asegura uns valores de enerxía, graxa, graxa saturada e azucres máis saudables. Neste sentido, hai que vixiar o sal, un nutriente que é intrínseco aos pratos preparados e que os converte enunha opción ocasional.

3. Mellor de verduras

Entre as diferentes opcións, as lasañas de carne presentan valores máis elevados dalgúns ingredientes, en especial de sal. Por iso é polo que as lasañas de verduras sexan unha mellor opción nutricional.

4. É preferible conxelada ou refrigerada?

A diferenza non é relevante. O proceso de conxelación apenas afecta o contido nutricional dos alimentos, pero convén lembrar que sempre hai risco de alteraralgunha das súas cualidades, do mesmo xeito que sucede cos alimentos frescos: a perda de nutrientes que poden experimentar desde que se colleitan e prepáranse ata o seu consumo pode ser igual ou maior ás alteracións durante a conxelación. Así pois, os alimentos conxelados de maneira segura e adecuada non teñen nada que envexar os frescos.

5. Máis caro non sempre é mellor

O custo depende da marca. Non importa que o recheo sexa de carne ou de verduras; o que de verdade inflúe no prezo é a marca. Tendo en conta unha ración de 100 gramos e as opcións refrigeradas, as alternativas máis caras duplican o importe das máis económicas. Mentres, nas conxeladas, os prezos achéganse máis entre marcas e, de media, as máis onerosas teñen un custo un 50 % máis elevado.

As lasañas máis e menos saudables, segundo o semáforo nutricional

Comparamos 18 variedades de lasañas precocinadas e ordenámolas de máis a menos saudables de acordo aos datos do semáforo nutricional. Este é o resultado:

______________________________________