Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

7 consellos para reducir o consumo de sal

O gusto polo sal é adquirido, de modo que é posible modificalo e educalo ata que diminúa

img_consejos reducir consumo sal hd

Nosa dieta contén demasiado sal. O consumo medio deste condimento é de 9,7 gramos por persoa ao día, case o dobre do valor recomendado pola Organización Mundial da Saúde (OMS). Os datos máis recentes apuntan que, no noso país, oito de cada dez persoas superan os límites diarios aconsellados, unha realidade que as institucións sanitarias nacionais e europeas propuxéronse combater. A explicación é clara: o 45% dos infartos de miocardio e a metade dos ictus cerebrais están relacionados coa hipertensión arterial. A súa causa principal é a inxesta excesiva de sal. O seguinte artigo ofrece sete consellos prácticos para reducir a cantidade deste condimento nas comidas e varias ideas sinxelas para non pasarse co sal na cociña.

Img consejos reducir consumo sal
Imaxe: klenova

Diminuír o consumo de sal: 7 consellos prácticos

A medida que se inxere menos sal, a preferencia polo salgado tamén se reduce

O consumo excesivo de sal é un importante factor de risco de sufrir hipertensión arterial, o que á súa vez aumenta a posibilidade de enfermidade cardíaca e accidente cerebrovascular. De feito, a Axencia Española de Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición (AECOSAN) sinala que reducir a inxesta de sal á metade “podería evitar miles de mortes cada ano por isquemia cerebral e infartos”.

Dado que o gusto polo sal é adquirido, esta preferencia pódese modificar e educar ata lograr que diminúa. A medida que se inxere menos sal, o gusto polo salgado tamén se reduce. Para iso, poden servir os seguintes consellos:

  • 1. Comer máis alimentos frescos, que conteñen menos sodio.
  • 2. Reducir o uso do sal ao cociñar e deixar que cada comensal agregue a cantidade que desexe nos pratos individuais, como as ensaladas.
  • 3. Sazonar con especias e herbas aromáticas axuda a reducir de forma paulatina a adición de sal aos pratos.
  • 4. Cociñar os alimentos ao vapor: ao non haber un medio co que o alimento entra en contacto, non hai cesión de sustancias e consérvase mellor o contido natural do sodio do alimento.
  • 5. O sal oculto dos alimentos elaborados é a máis difícil de rehuir. Convén reducir a inxesta de produtos procesados e, no seu caso, escoller os elaborados con menos sal ou sodio (ver e comprobar a información da etiqueta nutricional).
  • 6. O sal mariño, polo seu sabor máis forte, permite empregar menos cantidade para dar sabor ás comidas.
  • 7. Substituír o sal por unha de baixo contido en sodio: achega a metade de sodio que o sal común.

Para asegurar uns hábitos alimentarios correctos, as etiquetas expresan a miúdo o contido de sal en gramos (g). O sodio, aínda que se utiliza como sinónimo, non é sal. Por este motivo, para coñecer a cantidade exacta de sal, hai que multiplicar por 2,5 os gramos sinalados en sodio. Así, se a etiqueta dunha lata de atún en escabeche informa de que os seus 100 gramos conteñen 0,59 g de sodio, isto significa que contén 1,47 gramos de sal.

Ideas para non pasarse co sal na cociña

Ao redor dun 10% do sodio que se consome está presente nos propios alimentos. Outro 75% agrégase durante o proceso de elaboración -sobre todo en produtos precocinados-, e é na elaboración dos pratos en casa onde é frecuebte engadir un 15% máis. A organización na cociña é fundamental para non cometer erros nin ter que desalar os pratos unha vez que se cociñaron. Algúns consellos prácticos para evitar sorpresas na mesa son:

  • Nos cocidos, non convén salgar nin probar o punto de sal ata o final.
  • O repouso das potaxes aumenta a concentración dos sabores. É preferible pecar de eslamiado e rectificar no último momento.
  • O frío potencia este proceso. Se se deixa o guiso dun día para outro na neveira, o sabor do prato concéntrase aínda máis. Preparados como o ragú de tenreira, as luras na súa tinta ou os caracois con salsa melloran co repouso no frigorífico. Por iso, débense deixar uns pouco eslamiados para engadir o punto de sal cando os rexeneremos outra vez.
  • Se se queren alimentos zumentos -sobre todo nas pezas pequenas, como filetes de peixe, pechugas de aves ou carnes nobres- cociñados no ferro, sazonamos ao final.
  • Se se busca que os aromas penetren no alimento, sen importar perder uns poucos mollos, hai que sazonar ao principio.
  • Para os guisos de longa cocción, se sazona lixeiramente ao principio para que as fibras rompan e haxa un intercambio de mollos e aromas entre o alimento que se cociña e o medio onde se prepara. Non se engade máis sal ata o final.

Etiquetas:

sal sodio

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións