Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

7 erros que non se deben cometer cos nenos e a nutrición

Obrigar aos teus fillos a deixar o prato limpo ou castigarlles ou premiarlles con comida son equivocacións nutricionais nas que non debes caer

Podemos querer educar aos nosos fillos en alimentación saudable e ata coñecer, e pór en práctica, as maneiras máis adecuadas para conseguir que coman san. Mesmo nos armaremos de paciencia e prepararemos a nosa cociña para deixarlles xogar coa comida cando aínda son uns bebés. Pero na nosa aprendizaxe como pais tamén caemos nalgunhas equivocacións nutricionais. Para evitalas, pon atención a estes erros que non debes cometer cos teus fillos e coñece que debe conter un menú infantil saudable.

Non caias nestas equivocacións nutricionais

  • 1. Converter aos produtos ultraprocesados e azucarados en protagonistas da alimentación, deixando relegadas ás froitas, verduras, hortalizas, peixes e carnes. O obxectivo debe ser fomentar a comida sa. O uso recorrente de produtos ultraprocesados e azucarados, ademais de ser potencialmente prexudicial para a saúde, pode condicionar o padal dos máis pequenos aos sabores artificiais, ata o punto de que desenvolvan aversión aos alimentos como as verduras, as froitas, os legumes ou os peixes.
  • 2. Non permitir que os pequenos elixan en ningunha circunstancia. A Asociación Americana de Pediatría recomenda ás familias que teñan en conta as preferencias dos nenos á hora de cultivar hábitos saudables; é dicir, permitirlles certa marxe de manobra coas froitas, as verduras, os legumes e os peixes, variando as formas de presentación e as receitas, para impedir que os nenos teñan unha actitude de desagrado cara aos grupos fundamentais dunha dieta saudable. Iso si, os nutricionistas lembran que o proceso de habituación a certos sabores pode levar tempo. Paciencia.
  • 3. Non implicar nunca aos nenos nas elaboracións culinarias. Participar no cociñado mellora a súa predisposición cara aos alimentos que non lles atraen. Os nutricionistas recomendan ás familias implicar aos fillos na elaboración dos pratos sempre que sexa posible, posto que ven nesta actividade unha maneira moi efectiva de mellorar a súa atracción cara aos alimentos que non lles convencen.

    Imaxe: severyanka
  • 4. Obrigarlles a deixar o prato limpo. O ser humano conta cun sistema primario chamado fame-saciedade. Trátase de varios centros neuronais localizados no hipotálamo que emiten unha orde que o organismo traduce en sensación de fame ou de sede. Por iso, identificar a fame física e saber distinguila da fame emocional ou rutineira é unha aprendizaxe crave para chegar a ser capaces, na etapa adulta, de regular a cantidade de alimentos que inxeren. Para iso, hai que conseguir que entendan e respecten estes signos desde que son bebés.
  • 5. Castigar ou premiar coa comida. Non é recomendable utilizar expresións como: “portáchesche mal, así que cearás verdura”, “se non o comes, céalo” ou “á cama sen cear”. Tampouco: “se te portas ben, xeado de sobremesa” ou “hoxe ceamos nesta hamburguesería porque vos portastes fenomenal”. Ademais de ser ineficaz para crear hábitos saudables, esta conduta leva consigo o risco de que o neno asocie unha alimentación sa e equilibrada co castigo e os produtos menos saudables, cun bo comportamento. O obxectivo en nutrición infantil non é que nos obedezan nun momento dado, senón crear unha relación consolidada coa alimentación equilibrada.
  • 6. Falarlles de nutrición mentres están a comer. Cada vez que se coman un tomate ou un linguado non fai falta contarlles que vitaminas ten ese prato ou como vai repercutir no seu organismo. Nutricionistas e divulgadores como Xullo Basulto destacan que, aínda que falarlles da importancia da nutrición é fundamental, nin o momento da comida nin o da cea constitúen o mellor escenario para esas explicacións.
  • 7. Provocar dramas na mesa. A comida familiar é un momento para compartir e estar a gusto. Hai que evitar que os nenos asocien a comida con tensión. Resulta fundamental fomentar un ambiente san na mesa e crear boas sensacións en torno ao momento da comida.

Como debe ser un menú saudable para os teus fillos


_______

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto