Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

8 consellos para coidarche se non comes en casa

Comer fóra de casa asóciase moitas veces aos excesos, aínda que hai trucos moi sinxelos para manter a dieta baixo control

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 27deAgostode2014

Comer fóra de casa, probar distintos pratos e gozar da comida e da charla na sobremesa forman parte da cultura do noso país, onde a maior parte das cousas ocorre ao redor dunha mesa. Menú do día no traballo, aperitivo no chiringuito na praia, tapeo con amigos ou comida en plan familiar: dun modo ou doutro, as saídas constitúen unha importante maneira de relacionarse. A oferta gastronómica, abundante e variada, así como a gran cantidade de bares e restaurantes que enchen as rúas, son unha proba diso. O problema exponse cando non se é capaz de resistir ás tentacións e pérdese o control da dieta. Cómese de máis ou se elixen os pratos máis calóricos. Para evitar que isto suceda, a continuación ofrécense oito consellos prácticos.

Img cuidarte comes fuera
Imaxe: monkeybusiness

Img 43302g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Cando saímos cos amigos os fins de semana ou nas vacacións, relaxámonos, e isto inclúe moitas veces á dieta. Distintos estudos constatan a nosa tendencia a subir de peso nestes períodos, tal como recolle o artigo de EROSKI CONSUMER ‘Engordamos máis en vacacións?‘. Nos días de descanso, apetece gozar do que durante a maior parte do ano non existe (como as festas do pobo) ou que é ocasional: saír, quedar con amigos, probar uns aperitivos distintos, tomar unha copa ou comer fóra de casa. É dicir, conectar coa parte máis social e hedónica da alimentación. Porque comer non só é cuestión de apetito, tamén é cuestión de pracer. Todo é apetecible, novo, rechamante. Se picotea de aquí e alá. Deixámonos sorprender polos cociñeiros, os ingredientes, a presentación… O resultado é evidente: as comidas e as ceas acaban sendo máis copiosas do que deberían. Comemos máis que no noso fogar. E diferente.

Consciente desta realidade, a Sociedade Española para o Estudo da Obesidade (SEEDO) publicou unha guía práctica para coidar o peso cando se come fóra de casa. Os seus autores, os doutores Mar Garrido, Fernando Goñi e Purificación Martínez de Icaya, recollen no documento varios consellos saudables de nutrición, así como exemplos concretos de cantas calorías teñen algunhas das tapas máis habituais. As seguintes son algunhas recomendacións para coidar a dieta fóra de casa, baseadas nas que fai esta institución:

1. Beber auga se se ten sede

Máis aló de que saír a comer inclúe, moitas veces, o consumo de bebidas alcohólicas ou azucaradas, é fundamental non acougar a sede con elas. Existe unha notable diferenza entre tomar só unha copa e aplacar a calor a base de refrescos, viños, cubalibres ou cervexas.

2. Gozar do momento con calma

Tomarse un tempo para comer con tranquilidade é fundamental. É mellor degustar os alimentos que tan só tragar comida nun fast food. O mecanismo da saciedade funciona mellor coas pausas: se se come amodo, comerase menos e un sentirá mellor. Por iso, é aconsellable escoller unha contorna agradable e, se é posible, comer en compañía. Cando se come só, cómese peor.

3. Priorizar a variedade á cantidade

Controlar o tamaño das racións é moi importante, sobre todo se se come nun establecemento onde non hai límites, como un buffet libre. É preferible probar distintos sabores e texturas en racións moderadas ou pequenas, a encher o prato cunha montaña de comida.

4. Aperitivos? Si, pero ben elixidos

Non é o mesmo unha ración de croquetas, que unha tapa de encurtidos. Existen aperitivos máis e menos calóricos (os mariscos, as banderillas ou as vinagretas son máis lixeiros que as patacas bravas, por exemplo). E, entre os que teñen calorías similares, hai opcións de picoteo con mellor perfil nutricional.

5. Equilibrio no menú

Tanto se se come á carta coma se escóllese un menú do día, hai que procurar que haxa un equilibrio entre os primeiros pratos e os segundos. Así, se se pide un primeiro prato moi graso ou calórico, o idóneo é que o segundo sexa máis lixeiro (con verduras ou carnes magras elaboradas á prancha, ao forno ou ao vapor). No entanto, convén dar sempre prioridade ás verduras frescas, os arroces e os legumes.

6. Coidado coas graxas saturadas

É fundamental tomar conciencia de que moitos alimentos, ademais de calóricos, conteñen graxas saturadas. Os fritos, os rebozados e, mesmo, certas salsas e guarnicións poden ter demasiadas graxas “malas”. A recomendación, neste caso, non é desterralos para sempre da dieta, senón limitar o seu consumo e impedir que formen parte da alimentación habitual. Unha cousa é darse un gusto, e outra, basear a dieta en alimentos grasos e calóricos.

7. Non chegar ao restaurante cunha fame voraz

Repartir as inxestas ao longo do día e evitar os xaxúns moi prolongados impedirá sentar á mesa con ganas de comerse ata a vaixela. Cando se ten moito apetito ou se pasaron varias horas sen comer, téndese a elixir os alimentos máis calóricos e grasos; é dicir, os que achegan con rapidez unha gran dose de enerxía. Neste sentido, os tentempiés de media mañá ou media tarde (unha torrada ou, mellor, unha peza de froita) son excelentes paliativos. É mellor chegar á comida ou a cea cun apetito moderado, que permita gozar dos pratos sen ansia nin présa.

8. Ollo coa sobremesa

Aínda que se comeu ben, moito e ata se estea por completo saciado, cando chega a carta de sobremesas… case sempre se lles fai un oco. Outra vez todo soa marabilloso e ten un aspecto estupendo. Cunha nova paleta de sabores e texturas (doces, esponjosos, suaves), a tentación instálase na mesa. A primeira elección debería ser, sen dúbida, froita do tempo. Con todo, non sempre é fácil resistirse a unha torta de chocolate, un xeado de crema ou unha mousse de fresa. Por tanto, se se pide unha sobremesa destas características, o mellor é compartir: media ración será o dobre de boa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións