Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A auga con gas, proles e contras

Contén acedo carbónico, un compoñente que estimula a secreción de mollos gástricos e facilita as dixestións

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 06 de Outubro de 2008
img_vaso agua

En moitos países, sobre todo do centro de Europa, a maior parte da auga embotellada que se bebe de maneira habitual é con gas. No noso país este tipo de auga nin sequera representa un 10% do consumo total. A auga con gas contén acedo carbónico disolto, que se traduce en burbullas. Este tipo de auga caracterízase polo seu sabor lixeiramente amargo, e son as propiedades organolépticas tan características que esta bebida posúe as que constitúen un dos motivos principais do seu consumo.

A auga con gas ten outras cualidades que lle dá o ácido carbónico, xa que estimula a secreción dos mollos gástricos polo que facilita as dixestións. Isto resulta moi beneficioso para quen padecen dispepsia ou dixestións pesadas. No entanto, quen presentan problemas de aerofagia ou meteorismo han de evitar consumir este tipo de auga, así como calquera outra bebida gaseosa, xa que todas elas empeoran estes molestos síntomas, como son os gases, a dor gastrointestinal e a hinchazón abdominal, entre outros.

A auga, con gas ou sen gas, non achega ningunha caloría polo que ambas poden consumirse en caso de sobrepeso ou obesidade

Estendeuse a crenza de que a auga con gas é unha bebida con calorías e, por tanto, non está indicada para persoas con exceso de peso. A realidade é que a auga, con gas ou sen gas, non achega caloría algunha, polo que calquera dos dous tipos de auga pódese consumir sen problema en caso de sobrepeso ou obesidade. Non hai que confundir a auga con gas con outras bebidas de aparencia similar, como a tónica ou a gaseosa edulcorada.

Compoñente imprescindible no noso organismo

O organismo dunha persoa adulta está formado nun 60% por auga, polo que a auga como bebida, sexa con ou sen gas, constitúe un elemento indispensable para a vida. O organismo pode sobrevivir varios días sen inxerir alimentos, con todo, a supervivencia non é posible sen auga aos poucos días.

A auga é imprescindible para que leven a cabo diferentes procesos fisiológicos e para manter a temperatura corporal, ademais de que actúa como medio de transporte dos nutrientes e tamén dos refugallos que elimina por medio da suor, os ouriños ou as feces. É un compoñente que está presente en todos os tecidos do organismo e un elemento esencial para o bo funcionamento do aparello circulatorio.

En xeral, aconséllase que o consumo de auga oscile de entre seis e oito vasos ao día, que equivale a un litro e medio de líquido, tendo en conta que existen diferentes situacións nas que os requirimentos son maiores. Nos meses de calor é importante que a inxesta de auga aumente para manter unha correcta hidratación, sobre todo en nenos e anciáns, que son máis sensibles aos golpes de calor, así como nos deportistas debido á cantidade de líquido que perden durante o exercicio por medio da suor.

AUGA NAS COMIDAS

Sobre todo en días calorosos, hai hidratar o organismo, xa que as perdas, máxime por suor, adoitan ser importantes. Non hai que esquecer que cando se bebe suficiente líquido obtéñense numerosos beneficios para a saúde. Pero, cando é mellor beber auga: antes, durante ou despois de comer? Esta é unha cuestión en boca de moitas persoas, en parte pola crenza popular de que a auga “engorda” se se toma durante as comidas.

O feito de tomar líquidos (auga ou outras bebidas) antes, durante ou despois das comidas nada ten que ver con que estes alimentos teñan capacidade de engordar máis ou menos. O que sucede é que se dilúen os mollos gástricos e, consecuencia diso, a dixestión faise máis lenta, é dicir, tarda máis tempo. Por esta razón, ás persoas afectadas de dixestións difíciles ou pesadas pódelles resultar máis conveniente omitir calquera tipo de bebida durante as comidas ou xusto despois das comidas. Con todo, para quen non sofren ningún trastorno dixestivo non hai unha explicación dietética nin científica que xustifique que non se poidan inxerir líquidos nesas situacións.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións