Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A cúrcuma: antioxidante e antiinflamatoria

Este tipo de especias achegan, máis aló do seu coñecido valor gastronómico e sensorial, beneficios para a saúde que derivan do seu concentrado de antioxidantes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 28deXullode2009

Hai unha relación ben establecida entre as enfermidades crónicas (cardiovasculares, dexenerativas ou cancro) e o estilo de vida actual, é dicir, o sedentarismo, o consumo de tabaco e alcol, a tensión e os hábitos alimentarios inadecuados. Neste apartado, detéctase unha baixa inxesta de froitas e verduras, legumes e cereais integrais, o que supón un déficit de fibra e antioxidantes. Con todo, rexístrase un importante consumo de alimentos de orixe animal e produtos transformados, ricos en azucres, sal, graxas saturadas e calorías. En xeral, pódese afirmar que as plantas e vexetais, entre eles as especias como a cúrcuma, conteñen un gran número de sustancias de natureza diversa con actividade antioxidante.

ImgImagen: Wikimedia

Unha das características das sustancias con actividade antioxidante é que son capaces de reducir os efectos dos axentes agresores (polución, tabaco, alcol, radiación solar, determinados compoñentes da dieta, tensión ou o propio envellecemento, entre outros), que oxidan e lesionan as nosas estruturas corporais. En estudos recentes, tanto especias como herbas aromáticas foron identificadas como fontes de numerosas sustancias fitoquímicas, moitas das cales conteñen unha importante actividade antioxidante. Entre as especias fálase da cúrcuma, ingrediente esencial do curry e, en concreto, dos curcuminoides, os compoñentes con capacidade antioxidante, antiinflamatoria e moduladora do sistema inmune.
No entanto, os científicos teñen aínda o reto de establecer os beneficios dietéticos e sanitarios de especias e herbas aromáticas, de acordo á dificultade que entraña determinar os seus efectos a nivel orgánico.

As especias na alimentación
A maioría dos estudos céntranse no cálculo da cantidade de antioxidantes das especias e herbas
As especias son compostos vexetais aromáticos que se utilizan habitualmente en gastronomía como condimento. Desde a antigüidade, usáronse como remedios medicinais, ata que no século XIX empezáronse a desenvolver os fármacos sintéticos, que desprazaron o seu uso sobre todo nos países occidentais. Ademais do seu recoñecido espazo na cociña, onde contribúen ao sabor e á cor do prato, e permiten unha menor inxesta de sal, as especias áchanse en bebidas, tinguiduras, fragrancias ou cosméticos.

Recentemente, especias e herbas aromáticas identifícanse como compoñentes dietéticos de numerosas sustancias fitoquímicas, moitas das cales conteñen unha importante actividade antioxidante. Por iso, o número de publicacións que estudan os efectos sobre a saúde destes compoñentes está a crecer de forma significativa, aínda que é necesario seguir investigando para chegar a conclusións definitivas e a recomendacións de consumo. A maioría dos estudos céntranse no cálculo da cantidade de antioxidantes das especias e herbas, na súa capacidade antioxidante in vitro ou na inxesta dos principios activos destas especias nunha cantidade concentrada en forma de suplementos para comprobar os efectos orgánicos de doses maiores. Queda moito para coñecer e definir que transcendencia de protección para a saúde ten o consumo das mesmas especias desde o punto de vista culinario, dada a pouca cantidade que se utiliza para dar sabor, cor ou aroma a un prato.

O caso da cúrcuma
Dentro do amplo abanico que ocupan os compostos antioxidantes atopamos a cúrcuma e, máis concretamente, os curcuminoides e o seu principal compoñente, a curcumina, cuxos efectos en relación á saúde foron recentemente revisados por investigadores da Universidade de Granada. A revisión, publicada en revístaa “Nutrición Hospitalaria”, examina os beneficios do consumo e a suplementación de curcumina sobre algunhas enfermidades crónicas con base inflamatoria, como a aterosclerosis, o cancro, a diabetes, as enfermidades gástricas, hepáticas e intestinais, así como durante o desenvolvemento de alteracións neurodegenerativas, oculares e respiratorias. Os mecanismos de acción a través dos cales se observan os beneficios veñen dados pola súa actividade antioxidante, antiinflamatoria e inmunomoduladora.

A cúrcuma é coñecida tamén pola súa capacidade colorante, de ton amarelo-alaranxado, que lle confire ao curry a súa característica cor. Desta maneira, o seu uso como aditivo nos alimentos está estendido na maioría de países: a mostaza debe a súa característica cor a este colorante natural, e o ton verde dos pepinillos reálzase coa curcumina. Unha vez tratada para que se elimine o seu sabor, a cúrcuma tamén se utiliza co fin de proporcionar cor a derivados lácteos (queixos, iogures, xeados), doces, sopas ou cereais.

O CURRY NA nosa COCIÑA

O curry é unha única especia que se obtén das follas dunha árbore tropical. Con todo, é case imposible atopar curry puro nas nosas tendas, e o po amarelado que se compra como curry é unha mestura de diferentes especias. Ademais da cúrcuma, a mestura leva engadido cilantro, pementa, comiño, cebola seca, tamarindo, cardamomo, jengibre, noz moscada, pementa cayena, azafrán, fenogreco, canela, alcaravea, albahaca, celerí ou mostaza.

Na nosa contorna é sinxelo acceder a esta mestura de especias, a partir da cal se poden obter deliciosas receitas cun toque exótico cando se incorpora a unha base de pratos tradicionais, como os que ofrece CONSUMER EROSKI entre o seu receitario: vichyssoise ao curry; pastel de cenoria e curry; coliflor e patacas ao curry; arroz con verduras ao curry; arroz ao curry con cordeiro e froitos secos; pechuga de pavo con curry e mazá; pito ao curry con piña; ovos con salsa de cebolas e curry.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións