Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A dieta dos futbolistas para manterse en forma

Unha dieta adecuada garante un mellor rendemento físico, atraso na fatiga e menor risco de lesións musculares cando se practica deporte

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 21deSetembrode2011

Que comen os futbolistas de elite para manterse en forma e estar toda a tempada en pleno rendemento? Entre o colectivo de futbolistas afeccionados que cada semana adestran para superar ao rival no partido de fin de semana empézase a sentir un maior interese pola alimentación como ferramenta complementaria ao adestramento para unha mellora do rendemento físico. As consideracións nutricionais básicas son as mesmas que as dos deportistas de elite, salvo no consello de acompañar a dieta dalgún complemento dietético específico debido ao alto rendemento físico que esixe a competición.

Img
Imaxe: Little Baby G

Os estudos sobre o estado nutricional, a inxesta de nutrientes e os hábitos alimentarios dos futbolistas, tanto no ámbito afeccionado como de elite, son escasos. O profesor Eduardo Igrexas, do Departamento de Ciencias Farmacéuticas e da Alimentación da Universidade CEU San Pablo de Madrid, e o seu grupo de traballo, comproban tras revisar algúns estudos sobre hábitos con futbolistas os “mellorables” hábitos alimenticios destes profesionais do deporte.

Erros dietéticos comúns

As preferencias e aversións alimentarias considéranse os principais determinantes da selección de alimentos e, en consecuencia, da inxesta de nutrientes. En relación cos futbolistas, o grupo de Igrexas realizou unha análise con futbolistas de categorías inferiores dun equipo de Primeira División da liga española de fútbol, no que se comprobou que as preferencias alimentarias deste colectivo coinciden coa tendencia mostrada pola poboación xeral nunha recente enquisa nacional sobre hábitos alimentarios.

As preferencias e aversións alimentarias determinan a selección de alimentos e a inxesta de nutrientes

Os alimentos preferidos son os grupos da carne e derivados cárnicos (o 25% dos futbolistas asignoulle a posición 1, o 33% a posición 2 e o 83% unha posición inferior ao 5). A pasta foi o segundo alimento de maior preferencia (25% posición 1, 25% posición 3 e 58% entre 1 e 5). Pola contra, as principais aversións alimentarias mostráronse cara ás verduras (46% posición 15, 27% posición 14, e 82% entre 11 e 15) e o peixe (18% posición 15, 18% posición 13 e 64% entre 11 e 13).

Os inadecuados hábitos alimenticios deste grupo de deportistas pon en evidencia a necesidade de desenvolver programas de educación alimentarias nos equipos de fútbol. O obxectivo sería promover uns hábitos alimenticios saudables que permitan optimizar o rendemento e que perduren no tempo, máis aló do final das carrereas deportivas dos futbolistas.

Os futbolistas de elite son conscientes de que son un colectivo moi mediático, que crean gran afección e que son referencia para moitos nenos. A promoción que fagan sobre o valor da boa nutrición como parte dun estilo de vida saudable e como eixo importante para un maior e mellor rendemento físico converteríase nunha mensaxe cun impacto positivo entre a gran canteira de futbolistas afeccionados de distintas categorías, e entre quen practican fútbol como diversión, e que tenden a imitar as condutas dos seus ídolos.

Fundació Alicia e o FC Barcelona acaban de desenvolver unha campaña de promoción dunha boa alimentación entre nenos e novos para a que Gerard Piquei e Leo Messi cederon a súa imaxe. A campaña, titulada Som o que mengem (somos o que comemos), transmite mensaxes moi claras: comer ben é esencial para atoparse ben, para estar forte, poder practicar deporte, pensar, estar esperto, estudar e xogar… Facelo non é complicado!

Nutrición óptima para todos

O maior desenvolvemento biomédico relacionado co fútbol que se rexistrou nos últimos anos permitiu a científicos, médicos e nutricionistas ter máis coñecemento das demandas fisiológicas deste deporte, da influencia na utilización e biodisponibilidad dos nutrientes enerxéticos (carbohidratos, proteínas e graxas), así como os efectos de distintos suplementos nutricionais sobre algúns parámetros relacionados co rendemento.

Desde o Milanlab,o Centro de Investigación Científica creado pola AC Milan, un dos equipos de fútbol referente mundial, para optimizar a xestión psico-física dos atletas, o bioquímico Alberto Dolci e o nutricionista Francesco Avaldi, xunto ao resto de especialistas do Centro, apostan por un maior control físico (probas físicas), médico (avaliación da función renal, hepática, endocrina) e nutricional (exame bioquímico e test nutrigenéticos) dos futbolistas.

Tras desenvolver un programa específico de alimentación e nutrición adecuada aos períodos previos á competición e durante os días concretos de competición, os atletas teñen garantido na súa oferta alimentaria diaria (almorzos, xantares, comidas, merendas, ceas e tentempiés, ademais das bebidas), as calorías e os nutrientes que necesitan para o esforzo físico previsto. As seguintes consideracións dietéticas e nutricionais serven para que tanto o futbolista de elite como o afeccionado asenten a súa alimentación sobre unha boa base.

  • Máis hidratos de carbono complexos. Hai estudos centrados en futbolistas que comprobaron o papel positivo dunha dieta rica en hidratos de carbono en exercicios intermitentes como o fútbol. Está demostrado que cando se inxere unha dieta cun alto contido en hidratos de carbono, pódese cuadriplicar o tempo de exercicio. Os futbolistas cunha mínima educación nutricional recoñecen a facilidade de acceso aos alimentos ricos en hidratos de carbono complexos en cada comida principal.
  • Menos doces e azucres sinxelos. Gran parte dos elevados requirimentos enerxéticos dos futbolistas (entre 2.700 Kcal e 4.900 Kcal, segundo diversos estudos) son resoltos por un consumo superior ao recomendado de alimentos doces, ricos en azucres simples. O gusto polo azucre, os doces e a pastelería, os zumes, os refrescos, as bebidas isotónicas e as barritas, co obxectivo de conseguir un achegue de enerxía inmediata, explica que sexa mellorable este aspecto da dieta dos deportistas.
  • Proteínas antes de exercicio. En relación á inxesta de proteínas, desde o Milanlab comprobaron como a inxesta de proteínas antes do exercicio pode axudar á síntese de proteína muscular durante o exercicio. Este feito redunda nun atraso da fatiga e nun menor risco de lesión muscular.

Nutrición de elite

No deporte de elite, nos últimos anos os grandes clubs deportivos contan no seu equipo cun dietista-nutricionista como responsable da alimentación e a nutrición dos futbolistas. Unha proposta pioneira chega desde MilanLab. Os especialistas do centro milanés han feito unha aposta seria pola nutrición deportiva: tras a valoración do estado físico, médico e nutricional de cada futbolista, configuran o plan de alimentación individual e, segundo o caso, contemplan a inxesta de complementos dietéticos específicos.

Segundo asegurou o bioquímico Alberto Dolci nunha entrevista a Eroski Consumer, coa combinación de plan de dieta e a inxesta diaria de complementos nutricionais “conséguese evitar o dano muscular, atrásase a aparición da fatiga, garántese unha maior rapidez na recuperación, e o resultado final é un maior rendemento físico”, que queda demostrado nunha gran tempada e máis títulos conseguidos.

ANTIOXIDANTES, IMPRESCINDIBLES

A avaliación do estado nutricional de deportistas de elite pon de relevo que os niveis de antioxidantes están baixos neste grupo de atletas. A tensión oxidativo é maior a maior intensidade do exercicio, e esta situación xera unha maior formación de radicais libres, e en consecuencia unha maior oxidación e dano celular.

Segundo explica Micheline Vargas, investigadora de Nutrilite, marca líder de complementos dietéticos, durante as primeiras 24 horas tras a práctica de exercicio intenso prodúcese unha significativa redución dos niveis de antioxidantes . Trátase dun “período crítico” no que a experta en nutrición recomenda aos atletas inxerir antioxidantes a través dunha dieta rica en vexetais ou de complementos dietéticos antioxidantes específicos.

No ámbito afeccionado, pode non ser preciso un complemento antioxidante se a dieta achega a cantidade suficiente de alimentos ricos vexetais ricos nestes fitoquímicos como en particular son as froitas, as verduras e as hortalizas. O labor dos nutricionistas deportivos é crear conciencia nos futbolistas de que o adestramento tamén inclúe pór en práctica unha alimentación máis saudable, que inclúa maior variedade e cantidade de froitas e hortalizas, como principais fontes naturais de antioxidantes e micronutrientes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións