Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A dieta para mellorar a calidade dos espermatozoides

Os homes con inxestas ricas en graxas saturadas teñen menos esperma e de peor calidade

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 27deMarzode2012
Img brotes soja Imaxe: therealbrute

A fertilidade masculina ha demostrado ser igual de determinante que a feminina. Os datos son rotundos: nun terzo dos casos a infertilidade é problema da muller, o outro terzo do home, o 15% débese a unha combinación do home e a muller e o resto dos casos son inexplicados. Aínda que se sabe que os problemas endocrinos, como diabetes mellitus ou de tiroides, afectan á fertilidade, na procura das causas empézanse a revelar os erros na dieta como factor de alto risco. Pero tamén se confirmou que a inxesta de alimentos ricos en graxas poliinsaturadas omega 3, presentes no peixe e o aceite, deveñen nun esperma de mellor calidade.

Img brotes soja1
Imaxe: therealbrute

A fertilidade é un problema cada día máis presente na sociedade actual. As causas son moi diversas e na procura daquelas que se relacionan cos hábitos revelouse clave o gusto polo tabaco. Fumar é un dos factores prominentes que contribúen ao baixo cálculo espermático en homes. Nesta liña, os investigadores buscaron outras confirmacións sobre hábitos perniciosos para defender o beneficio de abandonalos. Entre decembro de 2006 e agosto de 2010, un equipo do Hospital de Massachusetts, referente mundial no tratamento de infertilidade, interrogou a homes sobre a súa dieta e analizou mostras do seu seme. O número total de espermatozoides nunha eyaculación debe ser, polo menos, de 39 millóns, o que consegue unha concentración de espermatozoides de 15 millóns por mililitro.

Os investigadores descubriron que a relación entre as graxas e a calidade do seme estaba en gran medida condicionada polo consumo de graxas saturadas. Os homes que comían máis graxas saturadas tiñan un 35% menos de esperma que os homes que consumían menos. Ademais, os homes que tomaban máis graxas omega 3 tiñan un 2% máis de concentración de espermatozoides.

Dieta para mellorar a calidade fértil do esperma

Aínda que o estudo advirte de que se debe continuar co traballo para obter unha certeza científica máis profunda, pon en aviso sobre a graxa e o tipo que condiciona que unha dieta sexa máis sa, non só en termos xerais, senón tamén na produción de espermatozoides, condición directa para ser fértil ou non selo. A comunidade científica xa admitiu os efectos beneficiosos dunha dieta con cantidades adecuadas de antioxidantes (vitamina E, vitamina C e betacaroteno) na mobilidade dos espermatozoides. Agora trátase de fortalecer esa calidade e aumentar a cantidade ou, polo menos, evitar que se reduza. Búscase procurarse unha dieta que mellore a calidade do esperma.

Unha dieta con cantidades adecuadas de antioxidantes é beneficiosa na mobilidade dos espermatozoides

Convén elixir carbohidratos integrais, inxerir cítricos e outras froitas ricas en vitamina C a diario, incluír unha vez por semana, polo menos, legumes ricos en zinc como as xudías vermellas e brancas e, sobre todo, tomar de maneira habitual alimentos ricos en omega 3 ou acedos grasos polisaturados. Ademais, hai que elixir peixe azul polo menos tres veces por semana, comer catro noces ao día, usar como aderezo a salsa de soia ou engadir soia fresca á ensalada diaria.

Tampouco hai que esquecer os alimentos ricos en betacaroteno (precursor da vitamina A en o organismo), como a cenoria, a cabaza, o albaricoque e a maioría das hortalizas de cor alaranxada-avermellado, así como as verduras de folla verde. Esta lista de hábitos alimentarios ten a vantaxe de estar en coherencia cunha alimentación sa. Ademais, recoméndase facer exercicio, pero sen excesos. Os estudos alertan de que un adestramento excesivo, con máis de cinco horas de deporte ao día, ou abusar de circuítos de musculación somete ao corpo a unha tensión que repercute de maneira negativa na produción do esperma.

Alimentos que empeoran a calidade do esperma

A mala calidade do esperma relaciónase coa mala alimentación. Esta é unha razón máis para renunciar aos hábitos alimentarios perniciosos. Non só débese abandonar o tabaquismo, reducir o consumo de alcol e evitar as drogas, senón que a lista de malos costumes amplíase. A carne vermella non debe constar no prato cada día. Pero sobre todo, hai que tachar da lista da compra as graxas saturadas, con especial atención ás graxas trans.

Se se quere potenciar a fertilidade, nada de snacks nin aperitivos salgados (patacas fritas, flocos de millo), hai que retirar os produtos precocinados (empanadillas, croquetas, canelones ou pizzas) e prescindir da inxesta cotiá de manteiga, nata, salsas graxas e queixos. Nada de pastelería industrial, nin xeados non artesáns. Estas prohibicións deberían respectarse ao longo de todo o período en que se quere ser pai e, se se logra incluír o hábito máis aló da idade fértil, conseguiríase unha dieta máis amiga do corazón.

NUTRIENTES PARA MELLORAR A FERTILIDADE

Seguir unha dieta sa é aplicarse en lograr unha melloría en todos os aspectos, pero tamén na fertilidade. Hai unha serie de nutrientes que, aínda que non determinan a calidade do esperma, o movemento e o número dos espermatozoides, potencian ir por bo camiño. O ácido fólico (abundante nas verduras e os cereais intregrales), o zinc (rico nos legumes), a vitamina C (antioxidante natural por excelencia), a vitamina E (parapeto dos radicais libres) e a vitamina A (protectora das células) son nutrientes que colaboran na melloría dos órganos sexuais e na súa actividade.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións