Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A dificultade para comer sen leite

O leite ou algún dos seus compoñentes problemáticos localízanse en alimentos tan insospeitados como o xamón, os embutidos, as salsas ou os precocinados

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 17 de Abril de 2012

O leite de vaca revélase como un alimento problemático para numerosas persoas con perfís sintomáticos moi diversos: desde quen non toleran a lactosa (o azucre natural do leite), ata quen teñen diagnosticada unha alerxia á caseína, a proteína máis alergénica do leite de vaca, ou persoas que desenvolveron unha histaminosis alimentaria (un tipo de intolerancia alimentaria) ao leite de vaca. Con todo, identificar algúns alimentos problemáticos pode resultar moi difícil.

Imaxe: Sergio

Ademais de eliminar da dieta todos os lácteos (leite, iogur, queixo, callada, requeixo) e demais derivados (flanes, natillas…), o leite ou algún dos seus compoñentes problemáticos son ingredientes comúns nunha infinidade de produtos insospeitados, como poden ser o xamón serrano, os embutidos, produtos de charcutería ou precocinados e masas.

Dieta sen leite

As circunstancias de enfermidade, crónica ou pasaxeira, que conducen a unha persoa a non incluír ou a eliminar o leite de vaca, os seus derivados e todos os produtos que inclúan algún destes alimentos na súa dieta cotiá son diversas. A alerxia á caseína é o trastorno máis coñecido, seguido da intolerancia á lactosa. Na primeira circunstancia, a eliminación de todos os produtos lácteos é de obrigado cumprimento para a mellora substancial do malestar, é dicir, dos síntomas.

Unha dieta estrita sen leite pasa por eliminar todos os lácteos e demais produtos con base de leite, como flanes ou natillas

Na intolerancia á lactosa, a tolerancia a este alimento é máis individual, polo que a dieta adaptarase a cada circunstancia persoal para non facela máis estrita do necesario. Hai quen é intolerante á lactosa pero acepta, sen molestias, pequenas cantidades de leite como a contida nun café cortado, algo de queixo ou iogures.

Se a dieta ha de ser estrita, como sucede ao comezo dunha histaminosis alimentaria non alérxica ou dunha alerxia, cabería comezar por eliminar o leite e todos os derivados, como iogur, callada, requeixo, todo tipo de queixos elaborados con leite de vaca e demais produtos con base de leite (flanes, natillas, arroz con leite, crepes, bechamel). Mesmo convén non tomar leite doutros mamíferos que puidesen ter proteínas afíns como a de cabra, ovella ou búfala (o auténtico queixo mozarella elabórase con esta última).

Eliminar os lácteos básicos é máis problemático canta máis afección teña a persoa afectada a estes alimentos e máis integrados estean na dieta cotiá.

Cambio de hábitos na comida

O cambio respecto ao tipo de comida que se facía antes é diferente:

Almorzos distintos: o almorzo non inclúe leite, manteiga, queixo, batidos, certas galletas, bolos de leite, biscoitos, nin croissants… Para mesturar co café ou o cacao, búscanse alternativas nas bebidas vexetais (avena, arroz, soia, améndoa) ou se opta polas infusións como substitutos do café. Como elección máis saudable fronte á pastelería e repostaría, destaca o pan tostado untado con marmelada ou mel, tahini, crema natural de froitos secos, atún ou bonito. Un bo bol de porridge con copos de avena e leite de soia, de muesli de tres cereais ou de arroz inflado con copos de millo, pasas e améndoas son tres tipos de almorzo que proporcionan enerxía duradeira para toda a mañá.

Biscoitos sen iogur nin leite: os iogures de soia ou as bebidas vexetais serán os substitutos do iogur tradicional na elaboración dos biscoitos caseiros. Algunhas propostas para contadas ocasións que prescinden dos lácteos son o biscoito con améndoas, abelás e pasas, o de laranxa, o de cenoria ou o de mazá, pera e noces.

Salsas e masas alternativas: a masa das croquetas pódese elaborar con leite de soia (adoita ser a bebida vexetal de sabor máis neutro), do mesmo xeito que a salsa bechamel que se empregue en distintas receitas, como canelones e lasañas. Receitas que simulan croquetas nas formas son as que conteñen cereais como ingrediente principal que dá consistencia á masa, de arroz con verduras, de mijo ou de verduras espesadas con fariña. Son propostas igual de orixinais as elaboradas con legumes, como as de lentellas, feixóns con salsa de tomate ou crema de guisantes.

LEITE EN ALIMENTOS PROBLEMÁTICOS INSOSPEITADOS

A dificultade engadida está na necesidade de prescindir dunha infinidade de produtos para os cales se debe facer un esforzo maiúsculo ao identificar os compoñentes problemáticos: as proteínas do leite poden estar presentes en alimentos tan insospeitados como o xamón, os embutidos ou distintos derivados de charcutería (mortadelas, patés de fígado de porco, salchichas ou xamón cocido).

Outros produtos de orixe tan variada como a repostaría, as salsas ou os alimentos precocinados conteñen aditivos que poden ser de orixe láctea, como graxas animais (nata, manteiga ou crema de leite), sólidos lácteos, proteínas e/ou aromas de leite, aínda que se descoñece a primeira ollada porque non se especifica a orixe.

A clave está en prescindir de calquera alimento do cal non se teña a completa seguridade da orixe dos seus ingredientes, incluídos os aditivos. Por iso, a orientación e o consello na dieta dun nutricionista son imprescindibles se se pretende seguir unha dieta terapéutica que cumpra tal propósito: curar a enfermidade ao reducir ou eliminar os síntomas que provocan o malestar e, en consecuencia, mellorar a calidade de vida da persoa.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións