Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

A fatiga crónica no deporte

Os deportistas poden ter problemas para recuperarse tras unha competición ou adestramento se non levan a cabo unha correcta alimentación
Por maitezudaire 14 de Setembro de 2004

As persoas que non practican un deporte de forma profesional non teñen problemas de fatiga crónica, xa que normalmente nestes casos realízanse dous ou tres adestramentos por semana non tan intensos como os dos deportistas profesionais, polo que existe tempo suficiente para poder recuperarse entre un adestramento e outro. De todos os xeitos, nestes casos levar a cabo unha correcta alimentación é igualmente importante para así ter enerxía suficiente e poder gozar plenamente do deporte.

A alimentación tras o exercicio

A alimentación que ten lugar tras un adestramento ou despois dunha competición ten tanta importancia como a que leva a cabo antes do mesmo. Se a alimentación tras o exercicio non é a adecuada, nin se inxeren os líquidos perdidos, o deportista non se vai a recuperar adecuadamente ou vai necesitar un maior período de tempo para conseguir estar a punto, polo que no adestramento ou a competición seguinte non vai obter o rendemento desexado.

É importante tomar alimentos ricos en hidratos de carbono como pan, patacas, pasta, arroz, froita… durante os 15 minutos seguintes a un adestramento ou competición, así como ás 2 e ás 4 horas de finalizar o exercicio, de modo que os músculos poidan recuperar o glucógeno perdido. Pero nunha dieta de recuperación tamén é importante non esquecer as proteínas, xa que algunhas poden facer que a recuperación do glucógeno durante as primeiras horas despois da competición sexa máis rápida. Un bo modo de inxerir alimentos proteicos é combinándoos cos ricos en hidratos de carbono obtendo así pratos tan variados como bocadillos de xamón ou pavo, cereais con leite, carne ou peixe con patacas…

Pero ademais é importante ter en conta que coa suor pérdense tamén electrolitos como potasio e sodio polo que é importante recuperalos mediante a dieta. Son alimentos ricos en potasio e compatibles cunha dieta de recuperación, as patacas, o plátano ou os zumes de froitas, mentres que o sodio está presente en alimentos como o queixo, o pan ou as galletas salgadas.

Achegar de líquidos

Durante unha competición ou un adestramento intenso, o deportista perde cantidades importantes de líquido a través da suor, polo que convén repor estes líquidos perdidos canto antes. Para iso, unha boa opción son os zumes ou as froitas ricas en auga como a sandía, xa que estes ademais de auga conteñen azucre, vitaminas e minerais. Tamén poden inxerirse bebidas deportivas, aínda que os máis recomendable é a auga xa que non causa molestias dixestivas grazas a que é moi ben tolerada polo organismo.

Se se realiza un adestramento non excesivo, descánsase o necesario e leva a cabo unha alimentación correcta tanto antes como durante e despois do exercicio, conséguese que o deportista se recupere máis rapidamente e poida previr a aparición da fatiga crónica.