Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A froita de sobremesa, engorda?

Comer froita de sobremesa ou beber auga durante as comidas non engorda, senón que axuda a controlar o peso corporal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 25 de Febreiro de 2015
img_fruta postre hd

A obesidade e o sobrepeso afectan a 2.100 millóns de persoas, case un terzo da poboación. Moitas delas tentan pór baixo control o seu peso corporal e, para iso, seguen dietas hipocalóricas. Pero tamén son moitos quen, no seu desexo por verse ben e sentirse mellor, experimentan con todo tipo de dietas milagrosas ou complementos dietéticos de dubidosa eficacia e reputación. Ademais destes métodos, nos medios e redes sociais abundan mitos e “receitas” sobre como adelgazar de maneira eficaz, que alimentos evitar e cales non combinar xamais. Neste grupo entran as froitas e a auga, das que moitas veces se di que non deben inxerirse nas comidas. É isto veraz? O seguinte artigo analiza ambas as afirmacións.

Imaxe: Saharosa39

Comer froita de sobremesa engorda: un mito

O achegar calórico dos distintos tipos de froita é variable: un kiwi achega 60 Kcal; unha mandarina, 50 Kcal; un pexego, 70 Kcal; unha rodaja de melón, 100 Kcal; e unha mazá, 80 Kcal. No entanto, o achegar calórico dunha froita é sempre o mesmo, xa sexa consumida antes, durante ou despois da comida. Non existe ningunha evidencia científica que faga pensar que o achegar calórico dunha froita poida variar segundo o momento do día en que se coma.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

As froitas son alimentos ricos en fibra , auga, vitaminas e minerais. Todas as sociedades científicas relacionadas coa alimentación coinciden en recomendar a súa inxesta para potenciar un bo estado de saúde. Ademais, hai evidencias que relacionan un elevado consumo de froita e verdura con maior facilidade para perder peso e manter o peso perdido. Con todo, non existe ningunha evidencia que indique que tomada de sobremesa engorde máis ou achegue maior contido calórico que noutro momento do día.

De feito, un dos posibles mecanismos polos cales a froita e a verdura poden contribuír á perda de peso é o seu potencial efecto sobre a saciedade. Dado que son alimentos ricos en fibra dietética, o seu consumo podería contribuír a unha maior saciedade, de maneira que axudarían a controlar a inxesta calórica desa comida.

Tomar auga durante as comidas engorda: outro mito

O achegue calórico da auga é nulo. A auga non contén proteínas, graxas nin hidratos de carbono, tampouco fibra, de maneira que non achega calorías á dieta. Así que dicir que a auga engorda é falso, como tamén o é dicir que engorda nas comidas. A auga non achega valor calórico á dieta, tanto se se bebe antes, despois ou durante a inxesta de alimentos.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

A obesidade (e o sobrepeso) é unha enfermidade caracterizada por un exceso de graxa corporal, que adoita ir acompañada dun peso superior ao considerado normal. Este peso e graxa de máis aumenta o risco de sufrir outras enfermidades como hipertensión, diabetes ou enfermidades cardiovasculares, ademais dun impacto importante sobre a calidade de vida das persoas que o sofren. A inxestión de auga non produce un exceso nos depósitos de graxa e non confire, por tanto, maior risco de obesidade nin sobrepeso; nin antes, nin despois, nin durante as comidas.

Pola contra, existen distintas evidencias científicas que relacionan o consumo de auga cunha mellor adherencia a unha dieta baixa en calorías e unha maior perda de peso en pacientes con obesidade e sobrepeso. Así, por exemplo, o investigador Stookey e os seus colaboradores observaron nun estudo como o aumento na inxesta de auga asociábase a unha maior perda de peso e de graxa corporal en mulleres que estaban a realizar dieta hipocalórica de 12 meses de duración.

Outro exemplo do efecto da inxesta de auga ofréceno Dennis e o seu equipo de expertos, que avaliaron o impacto que tiña beber auga antes das comidas nun grupo de individuos de 55 a 75 anos de idade. Os participantes do estudo foron divididos en dous grupos. Os membros dun consumían ao redor de medio litro de auga antes das súas comidas, mentres que os do outro grupo non. Todos os individuos realizaban unha dieta hipocalórica. Os consumidores de auga perderon unha media de dous quilogramos de peso máis que os outros participantes. Desta maneira, os investigadores opinan que a inxesta de auga antes ou durante as comidas non só non é prexudicial, senón que podería contribuír a unha reducir as calorías que se inxeren.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións