Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

A graxa da carne de porco

O total de graxas cando se come porco depende de moitos factores como a parte do porco escollida ou a cantidade e frecuencia de consumo
Por EROSKI Consumer 24 de Setembro de 2007

ImgImagen: Sanja GjeneroHoxe en día moitos consumidores teñen aínda unha visión moi negativa da carne de porco, en particular por cantidade de graxa que contén. Razón non lles falta, xa que ata hai non moitos anos este tipo de carne era tachada de moi rica en graxa e colesterol, cuestións nutricionais polas que os expertos recomendaban un consumo limitado e máis ben ocasional deste tipo de carne. Pero as investigacións levadas a cabo nos últimos anos puxeron de manifesto que, desde o punto de vista nutricional e principalmente en relación á calidade da súa graxa, esta carne é mellor do que se considerou.

A inxesta de carne fresca de porco, polo seu interesante valor nutritivo, debe facerse seguindo unha dieta equilibrada e saudable, a condición de que se elixan as parte magras e non se abuse nin na cantidade nin na frecuencia semanal de consumo.

A pesar de que os consumidores reciben estas informacións contrapostas, debe quedar constancia de que a composición nutricional da carne de porco non variou tanto nos últimos anos, e si o fixo a ciencia e a investigación, que cos seus avances permiten desterrar mitos que, ata ese momento, eran a única información dispoñible.

A graxa do porco, é boa ou mala?

A inxesta de carne fresca de porco, polo seu interesante valor nutritivo, debe facerse seguindo unha dieta equilibrada e saudable

Como calquera alimento que procede dun animal terrestre, o porco contén graxa saturada e colesterol, ambos os implicados no aumento de colesterol plasmático. Con todo, descubriuse que, do total de graxa, é maior a proporción de graxa monoinsaturada ou graxa boa, que rolda o 48%, fronte á proporción de graxa saturada, de ao redor un 42%. Mesmo contén máis cantidade de graxa insaturada que outras carnes como a tenreira. Pódese afirmar, entón, que a carne de porco achega graxa, pero de boa calidade. No porco de raza ibérica a proporción de graxa monoinsaturada é maior aínda, xa que supera o 50% do total, mentres que a saturada representa unha porcentaxe aínda menor con respecto ao porco branco.

O perfil de acedos grasos da carne de porco defínese pola alimentación que se dá ao animal. No caso dos porcos ibéricos, esta consta de landras e pasto de montanera, vexetais ricos en graxas insaturadas. En referencia ao colesterol, a carne de porco achega entre 64 e 84 miligramos por cada 100 gramos, cantidade moi semellante ao resto de carnes e aves. A inxesta de graxas insaturadas, e en especial monoinsaturadas, contribúe a reducir os niveis do chamado colesterol malo ou LDL e a aumentar os niveis do colesterol bo ou HDL.

De todos os xeitos, a pesar do bo perfil de graxa que posúe a carne de porco, esta non pode contemplarse como alimento para previr enfermidades, xa que a concentración de graxa difire moito á doutros alimentos cardiosaludables como os froitos secos ou o aceite de oliva. Si que se pode afirmar, con todo, que un consumo moderado de carne de porco, tanto en frecuencia como en cantidade, non é o causante de tanto prexuízo para a saúde cardiovascular como se dicía anos atrás. Por tanto, a carne de porco, dando preferencia ás partes máis magras, pódese contemplar dentro dunha dieta cardiosaludable.

Comer porco engorda tanto?

Un alimento por si só non ten capacidade para engordar; habería estudar a dieta no seu conxunto

Deixando ao carón a calidade da graxa do porco, hai persoas que evitan o seu consumo ao pensar que achega excesiva cantidade de graxa e, por tanto, de calorías. A realidade é que do porco pódense obter partes magras, como o solombo e o centro de lombo, e partes moi graxas como o touciño, as chuletas e os derivados (embutidos). Ademais, non se pode afirmar que un alimento por si só teña capacidade para engordar, posto que hai que estudar a dieta no seu conxunto, así como analizar o consumo que fai cada persoa dun alimento en concreto.

CantidadePara comprobar a cantidade de graxa e calorías que o porco achega á dieta, é preciso valorar a cantidade que se consome do devandito alimento. A Sociedade Española de Nutrición Comunitaria, no seu recente documento Guía da Alimentación Saudable, establece por consenso xunto coa comunidade sanitaria que a ración recomendable e saudable de carne sexa duns 125 g.

Con todo, os últimos datos do Panel de Consumo de 2005, publicados polo Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación, reflicten que a ración media de carne por persoa é de 140 g, superior ás recomendacións. Por tanto, comer máis de 125 g de carne de porco, ou outras carnes, por ración non é recomendable. Supón un maior achegue de graxa, colesterol e calorías ao conxunto da dieta diaria.

FrecuenciaPara non desequilibrar a dieta, tamén se debe contemplar con que frecuencia, diaria ou semanal, consómense este tipo de carnes. As recomendacións contemplan un consumo de entre 3 e 4 veces por semana. Aconséllase alternar semanalmente a carne de porco con outras dispoñibles como a tenreira, o pito, o pavo ou o coello, co fin de non abusar dun só tipo.

Tipo de carneNa carnicería, se se observan todas as partes do porco que se venden e todos os produtos elaborados coa súa carne, poderanse comprobar as esaxeradas diferenzas existentes en canto ao contido en graxa. A cantidade de graxa e, por tanto, de calorías que nos achegue este alimento dependerá de se escollemos as partes máis magras, como o solombo (5 g de graxa/ 100 g) e a cinta de lombo (8,8 g de graxa/ 100 g); ou outras cun contido sobresaliente de graxa como as costelas (24 g de graxa/ 100 g), as chuletas (15 g de graxa/ 100 g) e embutidos como o chourizo (30 g de graxa/ 100 g).

As partes magras do porco conteñen mesmo menos graxa que unha coxa de pito con pel (13,5 g de graxa/ 100 g) ou unha paletilla de tenreira (6 g de graxa/ 100 g). Neste sentido, cabe destacar que a forma de elaborar o alimento afecta excesivamente o contido en graxa e, en consecuencia, ao valor enerxético total do prato final. Por exemplo, as calorías do solombo de porco apenas varían se este ásase ao forno, pero duplícanse se se cociña recheo de bacón e uvas pasas.