Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A graxa da dieta e o cancro de mama

As dietas ricas en graxa e a obesidade son dous factores que favorecen o risco de padecer cancro de mama

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 07deXullode2011
Img mujeres comiendo Imaxe: Frerieke

Diversos factores evitables, como os residuos tóxicos ambientais, e certos hábitos de vida (alcol, tabaco) e de alimentación describíronse como iniciadores ou promotores do proceso de carcinogénesis . De todos eles, os factores nutricionais considéranse fundamentais pola continua exposición, xa que se come todos os días varias veces. En relación á dieta e o cancro de mama, o alcol e as graxas (non tanto a cantidade como a calidade da graxa) figuran entre os compoñentes alimentarios máis relevantes.

Img mujeresImagen: Frerieke

No ámbito europeo, deseñouse o estudo EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition) para investigar as relacións entre a dieta, o estado nutricional, o estilo de vida e os factores ambientais e a incidencia de cancro e outras enfermidades crónicas. Unha das claves que trasladan desde EPIC é que o sobrepeso e o escaso exercicio físico aumentan a actividade do cancro de mama despois da menopausa. En termos xerais, e como medida preventiva, a día de hoxe serve a mensaxe que o Colexio Americano de Medicamento Preventivo emitiu hai anos, apoiado polas máis recentes evidencias científicas: “Inxerimos demasiadas calorías, consumimos as graxas equivocadas e non facemos o exercicio físico suficiente”.

Lípidos e cancro de mama

O elevado número de casos de cancro de mama fai que as investigacións se centren no estudo dos factores que poden frear a súa incidencia. Investígase o papel de distintos nutrientes como promotores e protectores deste tipo de cancro. As principais liñas de investigación céntranse en tres factores craves: a obesidade, a calidade das graxas e o alcol.

En relación ao consumo de graxa e o risco de sufrir cancro de mama, é máis importante o tipo de graxa que a cantidade total inxerida

Numerosos estudos experimentais e epidemiolóxicos puxeron de manifesto a relación entre os lípidos da dieta e o cancro de mama, aínda que os estudos epidemiolóxicos son menos numerosos e os seus resultados, controvertidos. Admítese que as dietas hiperlipídicas (excesivas en graxa) son promotoras do cancro de mama, aínda que está demostrado que dietas cunha mesma cantidade de enerxía e contido graso total difiren na súa capacidade estimuladora segundo a súa composición en ácidos grasos. En relación ao consumo de graxa e o risco de sufrir cancro de mama, é máis importante o tipo de graxa que a cantidade total inxerida.

O Grupo multidisciplinario para o estudo do cancro de mama da Universidade de Barcelona publicou unha revisión centrada nos estudos experimentais levados a cabo en relación á influencia da graxa nesta enfermidade curable. Neste aspecto, quedou demostrado que o tipo e a cantidade de graxa inxerida, así como o momento da súa administración, xogan un papel importante na promoción da carcinogénesis mamaria, e mesmo, na súa iniciación e na limitación do seu crecemento.

Aceite de oliva virxe extra, sempre na despensa

Estudos epidemiolóxicos demostraron que a incidencia de cancro de mama nos países europeos da zona mediterránea, onde o consumo de aceite de oliva é elevado, é inferior á da maioría dos países do norte de Europa e América. Aínda que nos estudos experimentais detéctase desde unha ausencia de efecto promotor do ácido oleico monoinsaturado (abundante no aceite de oliva) a un débil efecto protector do cancro de mama, as investigacións apuntan a outros compoñentes bioactivos do aceite de oliva con efectos quimiopreventivos (antioxidantes como vitamina E, escualeno, etc.). A cantidade destes compostos é maior no aceite de oliva virxe extra.

Máis pescado azul

Os ácidos grasos poliinsaturados de cadea longa de sériea omega-3 (EPA ou acedo eicopentaenoico e DHA ou acedo docosahexaenoico) presentes no peixe azul (sardiña, anchoa ou boquerón, caballa ou verdel, chicharro, bonito, atún ou salmón) e os sintetizados no organismo a partir do ácido alfa-linolénico (noces, aceite de canola , soia) serían inhibidores do crecemento tumoral mamario. O consello dietético é levadío e tradúcese en comer máis pescado azul (polo menos dúas veces por semana) e un puñado de noces ao día.

Graxas e aceites non protectores

Entre os ácidos grasos promotores da carcinogénesis áchase o ácido linoleico (acedo graso poliinsaturado de sériea omega-6) presente en aceites vexetais como os de millo e girasol. Isto non significa que o consumo moderado destes aceites sexa contraproducente, senón que non serán os aceites de consumo preferente ou de uso exclusivo no ámbito doméstico e combinaranse co de oliva, que será o de primeira elección. As graxas saturadas de procedencia animal tamén son promotoras, segundo apuntan as investigacións.

O Instituto Nacional do Cancro de Estados Unidos, nos seus obxectivos de prevención da enfermidade por medio da nutrición, estima que unha redución do consumo de graxas de 160 g/día a 100 g/día e un aumento do consumo de fibra de 20 g/día a 30 g/día na poboación americana podería reducir a mortalidade por cancro entre un 10% e un 15%.

Pequenos xestos como substituír as carnes vermellas graxas como entrecot (12 g graxa/100 g), cordeiro (15-20 g graxa/100 g), costela de tenreira (6,6 g graxa/100 g) ou costelas ou chuletas de porco (15-23 g graxa/100 g) por carnes brancas como a pechuga de pavo e de pito (3 g de graxa/100 g); o leite enteiro (3,6 g/100 g) por desnatada (0,2 g/100 g) ou por bebida de avena (0,7 g/100 ml); o queixo curado (30-40 g/100 g) por iogures desnatados (0,3 g/100 g) e queixos frescos (15 g/100 g), e os embutidos (35-50 g/100 g) por xamón serrano magro (8,4 g/100 g) dá grandes resultados na redución da graxa saturada da dieta diaria.

CÓDIGO EUROPEO CONTRA O CANCRO

O Código Europeo contra o Cancro contén 11 recomendacións. O seguimento das mesmas pode reducir, en moitos casos, a incidencia e a mortalidade causada por esta enfermidade. Entre os consellos dietéticos e de estilo de vida inclúense: evitar a obesidade, facer exercicio físico a diario e aumentar o consumo diario e a variedade de hortalizas e froitas, ademais de limitar o consumo de alimentos que conteñan graxas de orixe animal. Tres consellos que ademais de servir para previr o desenvolvemento de cancro en xeral son accións protectoras fronte ao cancro de mama.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións