Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A hidratación nos nenos: a auga é a mellor elección

Elixir o tipo de bebida é tan importante como conseguir que beban, de maneira que zumes e refrescos non deben substituír á auga de forma habitual

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 12deAgostode2010
Img bebiendo agua Imaxe: moyerphotos

Os nenos non son conscientes de ter sede mentres están entretidos noutras actividades. Con todo, durante os meses de verán e vacacións ao movemento continuo dos pequenos súmase a calor, dúas circunstancias que obrigan a nais, pais e coidadores a estar atentos do seu hidratación. A auga, a pesar de ser a bebida de elección para hidratar e acougar a sede, adoita ser pouco apreciada polos nenos polo seu escaso ou nulo sabor. Por iso, un consello saudable é idear bebidas naturais para que os nenos tómenas entre horas. Tan importante como conseguir que beban é escoller o tipo de bebida máis adecuada, de forma que os zumes e as bebidas refrescantes, con ou sen gas, non se convertan en substitutos da auga, senón que se consideren unha lambetada a tomar en momentos puntuais.

A calor e a piscina

Img bebiendo agua2 art

Se algo caracteriza a un neno é que está en constante movemento, e máis durante as vacacións, que dispoñen de moito tempo libre para xogar. Por iso, sempre que teñen oportunidade pasan horas na auga, e mentres están mollados non teñen a sensación de suar nin tampouco senten sede, por iso é polo que non vexan clara a necesidade de beber auga. Isto tamén sucede entre as persoas adultas. De feito, segundo os resultados do estudo “Hábitos de hidratación da poboación Española” do Observatorio Hidratación e Saúde (OHS), o 34% dos enquisados maiores de 18 anos pode pasarse varias horas ao sol sen beber. Por curioso que resulte, nadar xera perdas de auga que haberá que ter en conta se o neno pasa moito tempo dentro da piscina ou a
praia, ou se a temperatura da auga é de 24ºC ou superior.

Se o organismo dos nenos está ben hidratado, realizará mellor o transporte dos nutrientes ás células e a eliminación dos refugallos polos ouriños, as feces, a suor e a transpiración. Á súa vez, como as feces son máis brandas e fluídas é menor a posibilidade de sentirestreñimiento, un malestar común entre os máis pequenos.
Na nenos a auga corporal total supón unha maior porcentaxe do peso corporal en comparación co organismo adulto, e está constituída pola auga extra e intracelular que abarca desde a que está nos ósos e músculos ata a que conteñen no seu interior todas e cada unha das células que conforman o organismo. A auga ocupa o 74% do peso corporal dunha nena recentemente nada, diminúe ao 60% aproximadamente aos 6 meses, e esta proporción descende ata un 47-50% na muller adulta duns 50 anos.

A auga corporal total pasa do 74% do peso total nun bebé recentemente nado ao 50% na persoa adulta

Unha boa hidratación nos pequenos mantén lubricadas as súas articulacións, tendóns e mucosas, o que lles prevén de dores articulares e musculares e de afeccións respiratorias. A auga actúa ademais como termorregulador ao absorber a calor e liberalo a través da transpiración da pel, unha función esencial cando o neno está en pleno movemento e nos días de máis calor.

Desde o Observatorio Hidratación e Saúde (OHS) desenvolveron unha guía que ofrece información práctica sobre a auga e as súas funcións orgánicas, as formas de hidratarse, así como recomendacións para tomar líquidos segundo a idade e consideracións especiais en caso de maiores esforzos físicos, altas temperaturas ou en condicións de saúde especiais que requiran un maior achegue hídrico.

Recomendacións para unha hidratación saudable nos nenos:

* Táboa adaptada de: Food and Nutrition Board (FNB) of National Academy of Sciences (USA), 2004.

O ILSI Norteamérica (Internacional Life Sciences Institute), no seu monográfico “Hidratación: líquidos para a vida”, explica como os requirimentos de auga están determinados polo metabolismo do individuo, as condicións ambientais e o grao de actividade. No entanto, serven de orientación as inxestas de líquidos recomendadas aínda que se teña en conta que os requirimentos cambian dun individuo a outro e mesmo para unha mesma persoa dun día a outro.

Signos de alerta
O organismo humano ten varios mecanismos para regular o equilibrio dos líquidos, como a función renal e a acción hormonal. Polo xeral, unha persoa adulta sa responde rápido ante unha deficiencia hídrica; por medio do mecanismo da sede aumenta o seu consumo de líquidos á vez que concentra os seus ouriños para reducir a eliminación destes.
Pero os nenos non son capaces de controlar o mecanismo da sede, polo que teñen maior risco de deshidratación que as persoas adultas. Por iso é fundamental que pais, nais e coidadores coñezan os signos e síntomas desta deficiencia nos nenos e saiban que facer en cada caso.

Os nenos non atenden á sensación de sede polo que o risco de deshidratarse é maior

Nos bebés e nenos pequenos o vómito e a diarrea son as causas máis comúns de deshidratación. Os síntomas de alerta inclúen o pranto sen bágoas, pel, boca e lingua secas e gretadas, ollos afundidos, pel grisácea e diminución dos ouriños. Estímase que os ouriños normais de bebés menores de tres meses tradúcese nun cueiro mollado polo menos cada seis horas, mentres que os nenos que andan deben mollar polo menos tres cueiros diarios.

AUGA E ZUMES NATURAIS, NON REFRESCOS

Img zumo natural1 art

A auga debe ser a bebida de elección para ofrecerlles aos nenos en calquera momento. Pero moitas veces o escaso ou nulo sabor desta fai que non sexa apreciada por eles, e prefiren zumes e refrescos no seu lugar. O sabor e a diversidade das bebidas son dous factores que favorecen a inxesta de líquidos, e axudan a mellorar o estado de hidratación. Por iso hase de pensar en bebidas naturais para acougar a sede dos nenos e que as poidan tomar sen preocupación en calquera momento.

Nin as bebidas refrescantes, con ou sen gas, nin os zumes de froitas hanse de converter en substitutos da auga, dado que o consumo de bebidas azucaradas entre horas é un hábito insano que pode propiciar a carie e a obesidade entre os máis pequenos. Os zumes naturais pódense diluír en auga co fin de darlle un sabor diferente segundo o tipo de froita escollida. Os zumes frescos de sandía e laranxa, piña e sandía, frambuesa e cereixas ou ciruela con fresas son unha oportunidade para aproveitarse das virtudes nutritivas e o sabor das froitas de tempada. Os polos a base de auga e zume como o de fresa ou o de limón gustará aos nenos xa que poden axudar a preparalos. Os granizados pódenlles resultar igual de refrescantes e o receitario de EROSKI CONSUMER inclúe propostas como o toque acedo do granizado de piña á canela, o doce do de sandía e limón ou o orixinal de pexego e lima-limón.

As sopas son outro modo de tomar máis líquidos con sabor, e no verán pódese optar por ofrecer ás nenos sopas frías como a de apio e mazá, iogur con pepino ou un gazpacho recentemente feito e servido ben fresco.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións