Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A mellor dieta para encarar a primavera

A astenia primaveral sobrevén durante o inicio da estación, cando o corpo se está adoitando aos días máis longos e aos cambios bruscos de temperatura e sensacións térmicas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 07deAbrilde2006
img_ensalada manzana

Sensación de debilidade física e de cansazo intenso. Estas son as dúas manifestacións habituais que sofre unha persoa que sente afectada polo que se coñece como astenia primaveral. Adoita acusarse durante as primeiras semanas da estación, cando o corpo se está adoitando ao alongamento das horas de sol e aos cambios bruscos de temperatura e sensacións térmicas. Esta sensación de fatiga non é grave, pero reduce notablemente a capacidade para realizar calquera tarefa, polo que convén anticiparse á situación. Se non se fixo, hai fórmulas de combatela. Manter unha adecuada alimentación é clave porque axuda a fortalecer o sistema inmune e contrarrestar a carencia de vitamina D.

Nutrirse con produtos frescos é fundamental en calquera época do ano, pero nestes meses ademais pode ser delicioso. Verduras, froitas, peixes e legumes están no seu mellor momento.

O almorzo, consistente

As sustancias excitantes como o café ou o té pódense substituír polos equivalentes sen cafeína ou por preparados solubles a base de cereais (malta, achicoria…). Os alimentos como o pan ou derivados (galletas, cereais, pan tostado, de molde…) son básicos. É mellor optar polos integrais que achegan máis fibra e maior densidade nutritiva. Engadir o consumo dunha froita fresca como as fresas, ricas en vitamina C, serve para compensar parte das necesidades vitamínicas que se viron aumentadas.

As comidas, moi verdes

Img ensalada manzana art
Comezar cada comida cunha ensalada variada é unha boa elección. Continuala con verduras frescas e legumes fará que os alimentos proteicos (carnes, peixes ou ovos) sexan o mellor complemento. Terminar ou comezar as comidas cunha ración de froitas é todo un acerto. O café da sobremesa atopa un substituto máis acertado nas infusións dixestivas ou relaxantes.

Ceas, lixeiras e temperás
As ceas poden ser máis lixeiras que no inverno, pois se necesitan menos calorías xa que as noites non son tan frías. Débense tomar polo menos dúas horas antes de deitarse para que a dixestión non interfira co soño, e este poida ser reparador. Unha cea a base dun caldo vexetal ou un puré clarito, unha ensalada completa xunto cunha sobremesa constitúe unha alternativa saudable para varios días. Pódese preparar unha saborosa, exquisita e nutritiva ensalada a base de follas de leitugas diversas, escarola, endibias, espinacas, herba dos cóengos, cebola, pepino, allo espolvoreado, cenoria, remolacha, tomate, espárragos, vexetais germinados… Canta máis variedade de hortalizas e verduras inclúa a ensalada maior é a riqueza nutritiva, e isto tradúcese en maior vitalidade e enerxía. Como complemento do aderezo, o fermento de cervexa, as sementes de sésamo ou outros complementos dietéticos, ademais de enriquecer en vitaminas e minerais os pratos, proporcionan agradables sabores.

Beber auga e “picotear” entre horas
Manter o corpo ben hidratado é fundamental para contribuír ao bo desenvolvemento das distintas funcións orgánicas. Desta maneira, favorécese a función renal e intestinal e o organismo non se sobrecarga de sustancias de refugallo. Dispor dunha botella de auga nun lugar fresco e ben visible é a mellor forma de obrigarse a tomar a cantidade de auga necesaria. Isto pódese complementar con infusións, zumes e mollos de hortalizas e froitas.


Entre horas pódese optar por tomar alimentos de maior densidade en vitaminas e minerais: froitas diversas, mollos de hortalizas ou de froitas, froitos secos, sandwich vexetais, macedonia de froitas e iogur, batidos de froita e leite, etc.


No entanto, en ocasións o consumo dunha dieta variada non é suficiente, e é preciso recorrer a un achegar vitamínico ou a un mineral complementario. Sempre debe facerse baixo o asesoramento dun profesional da saúde: o médico de cabeceira, un dietista, o farmacéutico.

Froitas de primavera

A primavera comeza a súa andaina co vermello das fresas, o mes de maio dá paso aos primeiros tons amarelos dos nísperos, aos que seguen un pouco máis tarde os pexegos, albaricoques e nectarinas. A volta aos tons avermellados cando está a piques de comezar o verán dáse a través das cereixas, ciruelas e sandías. En definitiva, unha inundación de cores tras os cales se encerra unha longa e interesante lista de fitoquímicos, que non poden producirse polo propio organismo, e que por tanto só os podemos obter mediante a inxesta de alimentos ricos neles.As antocianinas son as responsables da cor vermella ou morada de ciruelas negras, fresas, fresones e frambuesas. Estas froitas foron utilizadas popularmente para mellorar e tratar problemas circulatorios. Hai evidencias experimentais de que certas antocianinas teñen propiedades antiinflamatorias. Sábese que teñen a capacidade de previr a oxidación do LDL (colesterol malo), ademais de reducir a súa síntese ou a súa absorción polo que se consideran oficialmente como sustancias protectoras do sistema cardiovascular. Ademais regulan a presión arterial e preveñen o envellecemento celular.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións