Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A máis froitos secos, menos mortalidade

Comer froitos secos sen sal engadido reduce o colesterol, a incidencia de enfermidades cardiovasulares e a mortalidade

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 03deSetembrode2013
Img nuez cacahuete hd Imaxe: macinate

Están deliciosos, podémolos incluír en infinidade de preparacións culinarias e son ricos en fibra , vitaminas, minerais, proteínas vexetais e graxas saudables. Se a todo iso sumámoslle que poden previr a aparición de enfermidades crónicas e mesmo a mortalidade prematura -como constata o presente texto-, non cabe dúbida de que agora mesmo é un bo momento para saborear un bo puñado de noces, abelás, améndoas, pistachos ou calquera outra variedade de froito seco. Mellor, iso si, sen sal engadido. A continuación recompílanse as probas máis recentes sobre os beneficios dos froitos secos, explícase por que son un bo alimento e bótase por terra o principal mito: que comelos engorda.

Img nuez cacahuete
Imaxe: macinate

Froitos secos: probas contundentes dos seus beneficios

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

No ámbito académico non cabe discusión acerca dos beneficios dos froitos secos. Hai decenas de investigacións que xustifican que é aconsellable tomar un puñado deles a miúdo. A modo de exemplo, o II Congreso da Federación de Sociedades de Nutrición, Alimentación e Dietética (FESNAD) recolleu en 2010 un simposio titulado ‘Froitos Secos e Saúde Cardiovascular’, do cal xurdiu unha declaración sobre o papel do consumo destes alimentos na saúde coronaria e circulatoria. Dita declaración, que recibiu o nome de ‘Declaración de Barcelona’, constata, entre outros aspectos, que “os froitos secos atópanse entre os alimentos que contan con maior evidencia científica en canto ao seu beneficio para a saúde cardiovascular” e que “a incorporación de froitos secos nunha dieta saudable ha demostrado de forma consistente ter un efecto reductor do colesterol“.

Un novo estudo, publicado en xullo de 2013, agrega máis evidencias: engadir froitos secos na dieta de adultos cun alto risco cardiovascular tradúcese nun menor risco de morrer de forma prematura. A pesar de que existen catro estudos prospectivos de similares características, e con análogas conclusións, un dos aspectos que achega credibilidade a esta nova publicación é o feito de que levou a cabo en poboación mediterránea, cuxo consumo habitual de froitos secos é máis elevado que o observado noutras rexións.

As recomendacións actuais propoñen consumir entre 75 e 200 gramos de froitos secos á semana

Na investigación dividiuse aos 7.216 participantes en tres grupos: un consumiu unha dieta suplementada con aceite de oliva, outro unha dieta suplementada con froitos secos e o último seguiu unha dieta control. Tras 4,8 anos de seguimento, os individuos que consumiron máis de 3 racións semanais de froitos secos presentaron un 39% menos de risco de morrer por calquera causa. É importante ter en conta, en calquera caso, que é preferible escoller as variedades non salgadas de froitos secos. Cada vez hai máis probas do perigoso que é unha elevada inxesta de sal e alimentos salgados.

Os froitos secos, un bo alimento

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

O menor risco de mortalidade asociado ao consumo de froitos secos fai cuestionar a coñecida frase “non hai alimentos bos nin malos, senón dietas sas ou insanas no seu conxunto”. En realidade, tal afirmación xa foi discutida en xullo de 2011, cando se publicou un estudo de Mozaffarian e colaboradores. Na devandita data, o Dr. Dariush Mozaffarian (un prestixioso epidemiólogo da Universidade de Harvard cunha longa lista de significativas investigacións ás súas costas) declarou que a frase antes citada é falsa e que parte da industria alimentaria, que non quere diminuír as súas vendas de alimentos insanos. Na súa opinión, si hai alimentos bos e alimentos malos, razón pola cal se debe recomendar inxerir os bos máis a miúdo e os malos con menor frecuencia. Unha das súas reflexións resulta esclarecedora: “A noción de que está ben comer de todo con moderación é unha simple escusa para comer o que uno queira”. Este artigo publicado en EROSKI CONSUMER profunda no controvertido concepto de “dieta variada”.

En suma, aínda que segue vivo o concepto “comer con moderación”, debemos ser moito máis moderados no consumo de certos alimentos, como as bebidas azucaradas (cuxo consumo, no seu caso, debería ser ocasional), mentres que podemos permitirnos “moderarnos na moderación” do consumo de alimentos saudables, como os froitos secos. Sobre todo se temos en conta que tomamos unha media de 40 gramos semanais, mentres que as recomendacións actuais (que é posible que cambien “á alza”) proponnos consumir entre 75 e 200 gramos de froitos secos á semana.

O mito: os froitos secos engordan

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

O consello de incrementar o consumo de froitos secos choca coa crenza popular de que este tipo de froitos “engordan”. É así? O estudo ‘Cambios na dieta e no estilo de vida e ganancia de peso a longo prazo’, publicado en 2011 por Mozaffarian, Hao, Rimm, Willett e Hu (cinco expertos de recoñecido prestixio), observou que cando se aumenta o consumo de froitos secos, diminúe a ganancia de peso co paso dos anos.

Para a poboación xeral pode resultar insólito, xa que estes alimentos teñen bastantes calorías e, a máis calorías inxeridas, maior debería ser a ganancia de peso, segundo as leis da termodinámica. Con todo, aos autores do estudo non lles sorprendeu, xa que o incremento no consumo de froitos secos reduce a inxesta doutros alimentos insanos, moi procesados e máis calóricos, o que se traduce nunha menor inxesta calórica total. Ademais, o maior contido en fibra dietética nos froitos secos diminuiría a velocidade do proceso dixestivo e incrementaría a sensación de saciedade. Mattes e Drehel apuntaron en 2010 outro tres posibles razóns que xustificarían esta observación (nada nova, por certo):

  • A enerxía dos froitos secos é pouco accesible para o noso intestino.
  • A súa dixestión require moito investimento de enerxía por parte do noso sistema dixestivo.
  • As persoas que os consomen de forma habitual son máis proclives a seguir un patrón de dieta saudable.

Sexa cal for o mecanismo que hai detrás desta constatación, o golpe de graza asestouno en abril do presente ano un equipo español de investigadores pertencentes ao Instituto Universitario de Investigación en Atención Primaria Jordi Gol, de Tarragona. O seu metaanálisis confirma que enriquecer a dieta con froitos secos non se traduce nun incremento do peso corporal ou do perímetro abdominal.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións