Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A OMS anuncia una estratexia global contra as dietas malsanas e a falta de actividade física

Aconsella limitar o consumo de graxas saturadas, controlar o peso e realizar exercicio polo menos 30 minutos ao día

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 05deDecembrode2003

A Organización Mundial da Saúde (OMS) anunciou onte en Xenebra una estratexia global sobre a dieta, a actividade física e a saúde tras un amplo período de consultas con gobernos, axencias das Nacións Unidas, organizacións da sociedade civil e do sector privado.

As dietas malsanas e a falta de actividade física son as causas principais das máis graves enfermidades non infecciosas, incluídas as cardiovasculares, a diabetes tipo 2 e algúns tipos de cancro, segundo a OMS. Así mesmo, o organismo sinala como relacionadas con ese estilo de vida outras enfermidades, como a osteoporose e as caries.

Os países en desenvolvemento -continúa- son os que soportan a maior carga de morbilidad, xa que os afectados polas enfermidades mencionadas son en xeral máis novas que os do mundo desenvolvido. Una nutrición inadecuada, tanto por exceso como por insuficiencia de alimentos, é un fenómeno cada vez máis habitual nos países pobres, pero tamén nos sectores de renda baixa dos países ricos, afirma a OMS.

En todos os casos, os factores determinantes das enfermidades non infecciosas son similares e inclúen o consumo de alimentos ricos en calorías, como graxas, azucre e tamén sal, e pobres en sustancias nutritivas. Ademais -agrega a organización sanitaria- contribúen a elas o escaso exercicio físico, tanto no fogar como no traballo, así como no percorrido entre un e outro, ademais do consumo de tabaco.

Concienciar á poboación

A OMS pretende, a través desta estratexia, concienciar ás poboacións paira reducir os factores de risco, así como alentar o desenvolvemento e aplicación de políticas rexionais, nacionais e comunitarias paira mellorar os réximes alimentarios e aumentar a actividade física. Entre as recomendacións que expón están limitar o consumo de graxas saturadas, substituíndoas por non saturadas, e incrementar o consumo de froitas e hortalizas, legumes, cereais integrais e froitos secos.

Igualmente, aconsella limitar o consumo de sal e asegurar que esta estea ionizada, así como controlar o peso, paira lograr un equilibrio enerxético. En canto á actividade física, a OMS destaca a necesidade de que as persoas realicen exercicio físico “durante toda a súa vida”, porque é clave paira consumir enerxías e fundamental paira manter un peso adecuado. En concreto, expón realizar polo menos 30 minutos de exercicios de intensidade moderada e regular case todos os días da semana.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións