Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A relación entre a dieta e o estado de ánimo

A alimentación pode incidir no estado de felicidade dunha persoa, non só polos nutrientes senón polo estilo de vida e a satisfacción que xera seguir unha dieta acorde aos valores persoais

Tanto o estado de ánimo como o humor dunha persoa dependen de innumerables variables: a propia xenética, as circunstancias persoais, o estado físico e de saúde, a contorna social e mesmo o clima. Así que tentar buscar na dieta a chave da felicidade e do benestar mental é, cando menos, utópico. No entanto, hai nutrientes e alimentos específicos que se relacionan coa produción ou inhibición de certos neurotransmisores e hormonas. Ademais, tamén se sabe que a alimentación como parte dun estilo de vida e as súas consecuentes vinculacións relixiosas, éticas, sociais, políticas e económicas pode xerar máis satisfacción e, polo tanto, maior felicidade nas persoas que conseguen aliñar os seus principios con ela.

Imaxe: Ariwasabi

Triptófano, o camiño cara á felicidade?

Un dos nutrientes que máis soa ao falar de dieta e estado de ánimo é o triptófano. Este aminoácido é precursor dun neurotransmisor chamado serotonina que está fortemente ligado ao pracer e benestar mental. A miúdo alúdese aos alimentos ricos en triptófano (ovos, leite, cereais integrais, garavanzos, cacahuetes, plátano…) e tamén ao seu suplementación illada como solución para mellorar o estado de ánimo e, mesmo, a depresión.

Con todo, unha recente revisión realizada en 2016 conclúe que aínda que unha dieta rica en triptófano pode ter un impacto positivo no humor, este efecto depende moito do estado do individuo, polo que non parece que unha recomendación xeral sobre inxerir máis alimentos ricos en triptófano mellore o humor sen máis. O traballo tamén sinala a importancia dos antioxidantes para manter bos niveis de triptófano e do exercicio físico para xerar serotonina. Polo que, ao final, algo tan sinxelo como unha dieta rica en froita e verdura (que son a principal fonte de antioxidantes), xunto cun estilo de vida activo, segue sendo a recomendación máis rigorosa.

Chocolate contra a tristeza?

Ao chocolate atribúeselle na cultura popular o poder de levantar o ánimo e servir de consolo en momentos de melancolía. Pero canto hai de certo niso? Pois, segundo unha revisión sistemática publicada en 2013, parece que eses efectos non están nada claros.

En primeiro lugar, os efectos son con chocolate de alta concentración de cacao ou con cacao puro. É dicir, ese popular chocolate con leite, que é o consumido por gran parte da poboación, non entraría dentro dos parámetros. Non vale calquera tipo de chocolate.

Ademais, non se sabe cal dos moitos compostos bioactivos do cacao é o que podería ter eses efectos. Pero, ademais, como somos capaces de discernir que parte é debido a estas sustancias e cal ao pracer no padal que provoca saborear este doce? Moi difícil de dicir.

Alimentación, estilo de vida e benestar mental

Cando a elección de alimentos alíñase con outros valores persoais, esa coherencia axuda a manter un estado de benestar anímico. Aínda que non sexa directamente por mor dos nutrientes inxeridos, si que se pode resumir en “sentirse ben co que un come”.

Algúns estudos pon de relevo esta relación secundaria da dieta e o estado de ánimo, como ocorre nas persoas vexetarianas, cuxa elección dietética pode repercutir en melloras no seu humor e o seu estado de ánimo.

Na mesma liña, hai investigacións que sinalan a asociación entre a adherencia a un patrón dietético mediterráneo e unha mellora do humor en adultos sans. Parece ser que ter a mente tranquila coas eleccións persoais contribúe, en parte, a mellorar esta faceta.

Hai alimentos que nos empeoran o humor?

Un interesante traballo canadense de 2013 analizou os sentimentos de máis de 6.500 nenos en relación ao saudable da súa dieta. En concreto, valorou a preocupación, a tristeza e a infelicidade. Os menores con dietas máis adecuadas mostraban menos eses sentimentos. Este é un novo motivo de peso para seguir traballando en estratexias de saúde pública que melloren a alimentación infantil: ter nenos máis sans, e máis felices.

En resumo, parece que, sen necesidade de obsesionarse por alimentos concretos, é suficiente unha alimentación rica en alimentos que destaquen en compostos bioactivos e antioxidantes (é dicir, rica en froita e verdura), cun achegar proteico adecuado de fontes saudables.

Non existe unha “dieta da felicidade” universal nin, por suposto, ningunha dieta concreta que nos garanta o bo humor. Pero si parece ser que comer de maneira coherente co noso estilo de vida e ética persoal pode ter efectos positivos no noso estado de ánimo. Por que non empezar mañá mesmo?

Etiquetas:

Dieta emocións

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións