Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

A soia e o cancro de mama

A inxesta de soia relaciónase cun menor risco de padecer algúns tipos de cancro dependentes de hormonas como é o caso do cancro de mama
Por maitezudaire 7 de Abril de 2005

O consumo de soia tamén está relacionado cunha diminución do risco de sufrir osteoporose e enfermidades cardiovasculares, é dicir, as que afectan o corazón e á rega sanguínea.

As súas interesantes propiedades

A soia contén isoflavonas, un tipo de fitoestrógenos con acción antioxidante e ás que a soja debe parte das súas propiedades. Durante o período fértil da muller, a exposición excesiva aos estrógenos humanos (hormonas sexuais femininas) constitúe un dos factores de risco para desenvolver cancro de mama así como calquera outro tipo de cancro dependente de hormonas como o cancro de endometrio ou de útero. Se estas hormonas humanas están presentes en niveis demasiado elevados, poden provocar a división das células, seguido dun crecimiento incontrolado das mesmas que podería dar lugar á aparición dun tumor maligno.

Os fitoestrógenos que contén a soia son estrógenos de orixe vexetal. A súa forma e estrutura é similar á dos estrógenos humanos, pero posúen unha acción máis débil sobre as células. O interese que espertou a soia débese por tanto á posibilidade de que os fitoestrógenos sexan susceptibles de reducir o risco dunha. división celular descontrolada. Ademais coñécese o seu posible capacidade para tratar ou previr outras enfermidades e trastornos nos que interveñen os estrógenos como a osteoporose, as enfermidades cardiovasculares ou os síntomas relacionados coa menopausa.

Datos obtidos en diferentes estudos comprobaron que países como Xapón nos que o consumo de soia está moi estendido (inxérese entre 20 e 50 miligramos de fitoestrógenos ao día), o risco de padecer cancro de mama é de cinco a oito veces menor que nos países de Europa occidental como España, onde o consumo destas sustancias rolda o miligramo diario.

Existen outros alimentos que posúen fitoestrógenos entre os que se atopan os legumes. Estas conteñen cantidades apreciables de fitoestrógenos aínda que son bastante inferiores ás presentes na soia. O té e o ginseng tamén conteñen fitoestrógenos. Con todo no caso do ginseng convén non abusar do seu consumo xa que o seu exceso pode provocar a aparición de diversos efectos secundarios entre os que se atopa o hiperestrogenismo (aumento de estrógeno no sangue)

Como incluír a soia na dieta

A soia é un legume e por tanto pódese preparar fervida coma se tratásese dun prato de lentellas ou de garavanzos. Sen embargo, o mercado cada vez ofrece unha maior variedade de produtos derivados da soia que fan máis numerosas as posibilidades de incluíla en a dieta.

– O tofu é a callada do leite de soia. O seu sabor é neutro e pode empregarse como ingrediente para as ensaladas ou para elaborar pratos tan variados como hamburguesas, tortillas, empanadillas… – O miso, un fermento elaborado con soia e sal mariño, é un bo acompañamento para un prato de arroz. – O tempeh, procedente da fermentación dos grans de soia, posúe unha textura compacta que fai posible que poida prepararse á prancha, frito, ao vapor, estofado, ao microondas, rallado ou incorporado nunha sopa. – O seitán é un derivado da soia cun aspecto moi similar ao de a carne polo que en moitos casos recibe o nome de carne “vexetal”. De feito, as posibilidades que o seitán ofrece na cociña son case tan numerosas como as da carne, xa que pode prepararse frito, empanado, etc., e acompañalo de guarnición coma se tratásese dun filete.

Existen tamén outros produtos derivados da soia como o batido de soia ou o tamari (salsa de soia) que resultan moi sinxelos de incluír en a alimentación. O batido pode consumirse do mesmo xeito que o leite de vaca, e o tamari resulta moi agradable en sopas e guisos sempre que se utilice na súa xusta medida xa que posúe un sabor bastante intenso.

No mercado pódense atopar diferentes produtos como iogures ou zumes que incorporan soia na súa composición, con todo as cantidades de soia que conteñen son moi pequenas. Por tanto, se se desexan obter os beneficios que ofrece a soia o máis conveniente é recorrer á soia como tal e aos seus derivados.