Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Abril: O atún

Un peixe azul rico en ácidos grasos Omega-3, cun achegar nutritivo excelente que ofrece numerosas posibilidades de preparalo na cociña

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 17deAbrilde2006

O atún é un peixe azul que pertence á familia dos Escómbridos que inclúe as variedades tamén do atún branco ou bonito do Norte, e outras especies similares como a caballa ou o bonito.

O atún é un gran devorador e aliméntase principalmente de peixes, crustáceos e cefalópodos. O maior número de exemplares do atún común atópase no Atlántico, aínda que tamén se localizan bancos de atúns no mar Negro e no Mediterráneo.

Excelentes propiedades nutritivas

O máis destacado da súa composición é que se trata dun peixe graso, rico en ácidos grasos Omega-3, moi beneficiosos para a saúde. Este tipo de graxa diminúe os niveis de colesterol e triglicéridos en sangue e faina máis fluída, polo que é moi recomendable en caso de enfermidades cardiovasculares. O seu contido en proteínas de alto valor biolóxico é elevado e supera a todas as carnes e peixes.

O atún é unha fonte excelente de vitamina B3 e B12. O contido destas vitaminas supera ao do resto de peixes, as carnes e os ovos. Tamén o atún é dos peixes máis ricos en ácido fólico. Ao tratarse dun peixe graso contén cantidades importantes de vitaminas A e D. En canto aos minerais, o fósforo e o magnesio son os minerais que sobresaen na composición nutritiva do atún, sen desprezar o seu contido en ferro e iodo.


O inconveniente que presenta o atún para a saúde limítase a quen padecen hiperuricemia ou pinga, debido ao seu contido en purinas que no organismo transfórmanse en ácido úrico.

O atún na cociña

Se se fala de calidade, a carne do atún ha de ser compacta e de cor vermella, algo que hai que ter en conta na pescadería antes de comprar unha boa peza. Á hora de cociñar o atún hase de facer durante pouco tempo porque se se cociña en exceso se reseca.


Este peixe do mesmo xeito que o bonito pódese elaborar de moitas formas: á prancha, ao forno, ao papillote e xunto con diversas guarnicións. Por exemplo, co tronco do atún elabóranse estofados con tomate e cebola. En rodajas ou en lombos é moi saboroso se se cociña á grella ou á prancha e asperxido con vinagre. Se se desmenuza a súa carne constitúe un ingrediente excepcional para elaborar hamburguesas, albóndegas, encher ovos, pementos, lasaña ou canelones. Para elaborar estes pratos tamén se pode recorrer ás conservas de atún, a maneira máis recorrida para comer atún combinado con ensaladas, pasta ou outros alimentos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións