Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Aceite de liño, de noz e de sésamo

As particularidades nutritivas dos aceites de liño, noz, sésamo, argan ou canola fanos merecedores dun oco na despensa e un maior uso na cociña ordinaria

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 17deXullode2009

Aceites como o de sésamo, o de soia, o de liño ou o de noz son algunhas das ofertas de aceites distintas aos de consumo e uso tradicional. Polo momento, a súa venda é limitada e quedan relegados a expositores de tendas de delicatessen ou de alimentación natural. Polo xeral, o seu uso limítase a contadas ocasións, a dar sabor a receitas concretas ou a potenciar o gusto de determinados aderezos e pratos. Co seu uso comedido e puntual búscase innovar na receita cun sabor orixinal, máis que pretender beneficiarse das propiedades nutritivas que puidesen ter.

As cualidades nutricionais máis que probadas do aceite de oliva e a tradición dun país aceitunero e produtor do “ouro líquido” como o é España fan que ocupe o primeiro posto indiscutible na cultura culinaria e gastronómica do noso país. Aínda que as vantaxes sanitarias do seu uso son incuestionables, as particularidades nutritivas e os beneficios para a saúde doutros aceites fanos merecedores dun oco na nosa despensa e un maior uso na nosa cociña ordinaria. De todos eles pódense aproveitar as súas cualidades protectoras cardiovasculares.

Aceite de liño rico en omega-3

Sobre a composición química e nutricional do aceite de liño, destaca o seu contido en ácidos grasos omega-3, e a súa equilibrada proporción entre estes e o omega-6. Neste sentido cabe pensar que o seu uso pode ser un remedio dietético terapéutico para reducir os niveis de colesterol plasmático. Desde o Memorial Sloan-Kettering Cancer Center de Nova York (EE.UU.) chega unha revisión sobre a evidencia científica das propiedades na saúde humana que se atribúen ao liño e ao aceite de linaza (“Linum usitatissimum”).

A investigación publicouse no “Journal of the Society for the Integrative Oncology” en 2007, e advirte de que a maioría das probas dispoñibles céntranse na acción do ácido alfa-linoleico abundante no aceite (precursor directo de EPA e DHA) e compáranse os seus efectos cos do aceite de peixe. Tras o consumo de aceite de linaza obsérvase un aumento proporcional dos ácidos grasos omega-3, EPA e DHA a partir do ácido alfa-linoleico (precursor natural dos devanditos ácidos grasos), por iso é polo que se asocie a súa capacidade protectora fronte a enfermidades cardiosaludables; aínda que, segundo advirten os autores da revisión, necesítanse estudos de maior calidade para facer calquera recomendación.

Os aceites ricos en graxa insaturada convén conservalos en recipientes opacos pechados hermeticamente e fóra da luz do sol e, mesmo, no frigorífico

Pódese comezar por tomar unha cucharada rasa de aceite de liño en xaxún para comprobar os seus efectos hipocolesterolemiantes, así como o seu efecto natural na mellora do estreñimiento, sempre con asesoramento dietético ou médico. O seu sabor é forte, e pode custarlle a un adoitarse, aínda que se pode suavizar se se engade como acompañamento ao pan do almorzo. Dada a súa riqueza en graxa insaturada, convén conservalo en recipientes opacos pechados hermeticamente e fóra da luz do sol e, mesmo, no frigorífico, para atrasar o seu enranciamiento.

Aceite de noz contra os triglicéridos

Ata a data varios estudos sinalaron os efectos beneficiosos dos froitos secos, en particular das noces, sobre o perfil dos lípidos plasmáticos, en concreto sobre os niveis de colesterol, e non tanto sobre os triglicéridos. A hipertrigliceridemia enténdese como un factor importante de risco modificable das enfermidades coronarias. Desde o Centro de Investigacións Cardiovasculares de Escola de Saúde Pública da Universidade de Shiraz de Ciencias Médicas, Irán, chega un estudo -aleatorio e dobre cego- no que se comprobou o efecto do aceite de noz para reducir os triglicéridos plasmáticos.

No traballo participaron 60 persoas con hiperlipemia e clasificáronse en dous grupos: os do grupo A recibiron aceite de noz encapsulado en cápsulas de 500mg (3 g/día), durante 45 días; os pacientes do grupo B recibiron placebo e serviu como grupo control. O perfil lipídico dos dous grupos revisouse antes da intervención, nos días 15, 30 e 45 despois do comezo, e 15 días despois da conclusión do estudo.

Observouse unha redución significativa dos niveis de triglicéridos plasmáticos de entre un 19% e un 33% nos pacientes que tomaron aceite de noz encapsulado. Por iso é polo que os autores chegasen á conclusión de que o aceite de noz é un bo remedio natural para o control da hipertrigliceridemia, aínda que se deben seguir estudando estes datos con máis detalle.

Do aceite de canola (canadian oil low acid), máis coñecido no noso país como aceite de colza, tamén está documentada a súa cualidade cardiosaludable. É similar en composición nutricional ao aceite de oliva dada a súa elevada concentración de acedos grasos monoinsaturados (64% fronte ao 74% do aceite de oliva). A isto súmase a riqueza do aceite de canola en acedo alfa-linolénico, que constitúe entre un 4% e un 11% da súa composición total de ácidos grasos. Unha vez no organismo, o ácido alfa-linolénico (esencial) pódese converter en ácido eicosapentanoico (EPA) e o ácido docosahexanoico (DHA), que se atopan de modo natural nos peixes azuis, e que son recoñecidos polos seus efectos preventivos de episodios coronarios.

Un aceite tan pouco coñecido como o aceite de argan tamén está a ser obxecto de investigacións que o identifican con propiedades nutricionais saudables. Algúns dos seus usos medicinais máis estendidos foron o de alimento cardiosaludable, pola súa capacidade de diminuír o colesterol prexudicial (LDL) e tratar a hipertensión arterial.

AROMÁTICO ACEITE DE SÉSAMO

Img sesamo1
Outros aceites como o de sementes de sésamo e o de soia destacan pola súa riqueza en acedos grasos poliinsaturados. O aceite de sésamo contén un antioxidante natural, o sesamol, que o fai estable e máis resistente que o de soia á oxidación e enranciamiento sen necesidade de refinado. Por iso, o de maior calidade culinaria e nutricional é o aceite de sésamo sen refinar que polas súas cualidades permite o seu uso en preparacións quentes.

O aceite de sésamo dálle un gusto particular e un toque aromático ás receitas ás que se engade, como ensaladas vexetais de pasta, de arroz, de cuscús, macedonias e minestras de verduras, que tamén se poden saltear con sementes de sésamo lixeiramente tostadas.

ACEITE DE ALGODÓN MODIFICADO

A biotecnoloxía céntrase agora na produción e selección de sementes de algodón ricas en acedo oleico -compoñente natural do aceite de oliva que o fai resistente na cociña e que lle outorga propiedades cardiosaludables- co fin de ofrecer unha maior estabilidade a este aceite na cociña. A alta concentración de acedos insaturados do aceite de algodón o hai pouco estable e fácil de enranciarse. O uso deste aceite modificado supón a oportunidade de substituír o actual uso xeneralizado das graxas saturadas (coco e palma) e de aceites hidrogenados, que contribúen de maneira significativa ao aumento do risco de enfermidade cardiovascular debido á saturación e o efecto dos ácidos grasos trans en elevar o LDL-colesterol (colesterol prexudicial) en sangue.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións