Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Aceite de oliva, etiqueta de “alimento saudable”

As etiquetas do aceite de oliva poderían incluír declaracións sobre o seu beneficio no mantemento do colesterol e da tensión oxidativo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 23deNovembrode2011
Img aceitevirgen Imaxe: Pawel Kryj

Os ácidos grasos monoinsaturados e a vitamina E antioxidante, que mantén estes efectos ao entrar en contacto con outros compoñentes tamén antioxidantes (como os carotenoides e os polifenoles), son compostos naturais do aceite de oliva, máis abundantes na variedade “virxe extra”. Pero cantos beneficios recoñecidos ten este produto para a saúde? Numerosos estudos epidemiolóxicos e clínicos demostraron o estreito vínculo entre o consumo deste alimento e a mellora de marcadores da saúde cardiovascular (LDL-colesterol, HDL-colesterol, marcadores inflamatorios). No entanto, deben converterse en evidencia suficiente para que o admita a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA) e póidanse utilizar declaracións nutricionais e de propiedades saudables na súa etiquetaxe.

Img aceitevirgen1
Imaxe: Pawel Kryj

A lexislación europea sobre etiquetaxe obriga a un longo proceso de verificación, polo que se estuda que a EFSA admita que un produto cun achegar calórico tan elevado como o aceite, pero con numerosas virtudes nutricionais, catalóguese como saudable. É posible que nun futuro próximo as etiquetas do aceite de oliva poidan incluír mensaxes que aludan ao seu contido en acedos grasos monoinsaturados e a súa boa relación co colesterol, así como que os seus polifenoles axudan a previr a tensión oxidativo.

A etiqueta de alimento “saudable” resístese

O I Congreso Médico Aceite de Oliva, Nutrición e Saúde, celebrado hai uns días en Madrid, analizou as últimas evidencias científicas e a situación das alegacións de saúde e nutrición. En palabras de José López Miranda, do Centro de Excelencia en Investigación sobre o aceite de oliva e saúde (CEAS), resulta paradoxal que nun país como Estados Unidos as autoridades sanitarias permitan indicar, desde hai unha década, que os aceites de oliva son un produto cardiosaludable, mentres que o principal continente produtor de aceites de oliva non poida indicar estas evidencias na promoción e etiquetaxe do produto.

A etiquetaxe dun alimento só pode facer referencia ás súas propiedades saudables se está demostrado desde o punto de vista científico

Desde o CEAS dirixen proxectos en distintas liñas de investigación en relación á capacidade preventiva (e mesmo curativa) do aceite de oliva, aínda que non é a única institución ou organismo que centra os seus estudos en destacar as virtudes nutricionais e protectoras do aceite de oliva sobre outros tipos de graxas de condimentación.

No relativo á etiquetaxe, para que un alimento poida levar nel mensaxes que aludan a aspectos destacados sobre as súas propiedades nutricionais e saudables, a EFSA establece que se demostren as funcións atribuídas con probas científicas de acordo ao Regulamento 1924/2006.

Aceite de oliva e saúde cardiovascular

O estudo Predimed (Efectos da Dieta Mediterránea na Prevención Primaria da Enfermidade Cardiovascular) evidenciou os efectos positivos e protectores da dieta mediterránea suplementada con aceite de oliva virxe extra (ou con froitos secos) en persoas con alto risco cardiovascular (morte de orixe cardiovascular, infarto de miocardio e/ou accidente vascular cerebral), en comparación cunha dieta baixa en graxas.

Pola súa banda, a EFSA conclúe que o efecto positivo demostrado do aceite de oliva sobre as concentracións sanguíneas de LDL-colesterol atenden á súa composición de acedos grasos monoinsaturados. Segundo o organismo oficial, non cabe atribuír efectos beneficiosos sobre o colesterol a outros compoñentes naturais do aceite de oliva como os polifenoles antioxidantes.

Aceite de oliva e protección do dano oxidativo

Os efectos reivindicados ao aceite de oliva son: “reduce a tensión oxidativo”, “propiedades antioxidantes”, “metabolismo dos lípidos”, “actividade antioxidante, que protexe as células do corpo e o colesterol LDL dos danos oxidativos” e “propiedades antioxidantes”. O panel de expertos da EFSA conclúe que hai unha relación causa-efecto establecida entre o consumo de polifenoles do aceite de oliva (estandarizada polo contido de hidroxitirosol e os seus derivados) e a protección das partículas de LDL do dano oxidativo.

O Grupo considera que co fin de levar o reclamo, deberíanse consumir a diario 5 mg de hidroxitirosol e os seus derivados (complexo oleuropeína e tirosol), dose que pode proporcionar unha cantidade moderada de aceite de oliva, fácil de consumir pola poboación xeral no contexto dunha dieta equilibrada.

Desde o CEAS, as liñas de investigación sobre as propiedades beneficiosas protectoras e curativas do aceite de oliva van máis aló da área cardiovascular. Analizan os efectos positivos en enfermidades crónicas e dexenerativas como a diabetes, o cancro ou o propio proceso de envellecemento.

ALMORZO CON ACEITE DE OLIVA

O aceite de oliva non se debe relegar a mero condimento dos pratos, aínda que non deixa de ser o complemento idóneo tanto polo seu destacado e apreciado sabor, como polas súas recoñecidas e evidentes bondades nutricionais e saudables. É o caso das torradas de pan con aceite de oliva, ás que se pode dar un toque saboroso e diferencial se se aromatizan con allo ou con finas herbas. Se as torradas acompáñanse, hai que apostar por un complemento de calidade na dieta, como o xamón serrano, o queixo fresco, un pouco de atún e anchoas ou unha tortilla francesa, ou optar por complementos vexetais como o tofu. O toque doce pódello dar o azucre engadido ás torradas ou o mel, polo que se poden relegar estas propostas para momentos especiais.

Unha práctica saudable é empregar aceite de oliva virxe para elaborar doces típicos de almorzos ou merendas, como madalenas caseiras ou todo tipo de biscoitos (mazá, pera e noces; mandarinas; améndoas, abelás e pasas; mouras; piñóns; iogur…).

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións