Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Achegar as froitas á dieta infantil

Débese proporcionar ás nenos pezas de calidade para evitar que abandonen o hábito de consumir froita

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 16deAbrilde2010

As froitas na dieta infantil supoñen un extraordinario achegue de vitaminas, antioxidantes e auga, con apenas 60-80 calorías por peza. Elixilas significa tamén descartar outras opcións e, se se calcula que unha unidade de pastelería contén 250 calorías, compostas sobre todo de azucres e graxas, a selección é sa. Coñecidas as súas vantaxes, o éxito é lograr que se escollan desde a vontade e con satisfacción. Pódese conseguir. Hai diferentes fórmulas para conquistar o padal dos pequenos.

Froita de calidade e de tempada

A froita é o segundo alimento, a continuación do leite, que saborea o padal infantil. En xeral, logra un alto grao de aceptación. Con todo, cando a dieta comeza a diversificarse con outros alimentos, a celebración con que se recibía a papilla empeza a desaparecer. Como lograr manter o gusto? Non hai trucos, pero si algunhas pautas.

Conforme o pediatra indica a introdución de novos alimentos, a inxesta de froita será menor. Os 200 g de papilla que era capaz para comer o neno na merenda, xa non só se suman ao leite, senón que se engaden a alimentos máis saciantes e complexos. Por iso, non hai que insistir en que o neno coma a mesma cantidade, pero non debe abandonar o hábito de merendar sempre froita, aínda que sexa un anaco ou unha peza pequena, ou ben antes dun bocadillo. Esta é a primeira pauta.

Un aliado importante para establecer o hábito con gusto é ofrecer sempre pezas de calidade, con boa presenza, boa cor, bo sabor e no seu momento xusto de maduración. O máis eficaz é escoller froita de tempada. Será máis probable que coma unha sandía fresca, un pexego perfumado, unha mandarina tersa, un plátano uniforme ou unhas cereixas sen golpes. Non é unha cuestión baladí. Un mal recordo relacionado coa inxesta dunha froita provoca un forte rexeitamento que, ademais, amplíase a outras froitas da mesma familia. Se hai unha mala experiencia cun pexego, o recordo abarca aos albaricoques e as nectarinas.

Sabor, textura e aroma

Un estudo da Universidade de Vigo sobre a percepción de sabores na idade, dirixido por González Carneiro, apunta que o padal infantil alcanza pronto a madurez. Aínda que o neno non saiba distinguir o nome dos sabores, é capaz de discriminalos. Entre eles, o doce é o máis inmediato, o máis básico. Por iso, cando outro sabor doce supera ao da froita, téndese a identificar ambas as percepcións e xustificar unha elección. É habitual que se abandone a froita. Para evitalo, convén dotar á peza de personalidade propia. Se hai que elixir, ambas as opcións serán froitas.

O padal infantil é capaz de discriminar os sabores, aínda que o neno non saiba distinguir os seus nomes

Outra pauta importante é acertar co modo de presentación. A algúns nenos gústanlles as froitas soas, mentres que outros as prefiren en macedonia , en anacos, peladas ou sen pelar. A maneira en que se tome a froita non é determinante, pero non se debe considerar un zume como unha froita e, moito menos, se non é natural. A forma de presentación pode ser o factor que marque a diferenza entre a apetencia ou inapetencia do neno pola froita. Este é o caso dunha colorida macedonia, un suculento crepe con fíos de chocolate, a compota, as froitas gelatinizadas ou en granizados e os polos de sabores.

As froitas tamén poden ser os ingredientes máis rechamantes de diversidade de receitas que conforman o menú, como ensaladas, guarnición de segundos pratos e, mesmo, de receitas máis complexas e enerxéticas para deleitarse en días especiais, como tortas, tartaletas, flanes e unha longa listaxe que forma parte do receitario de sobremesas de EROSKI CONSUMER.

A cor é tan apetecible como a textura, se está no seu punto, pero que sucede co aroma? É o trazo ao que menos importancia se dá, a pesar de formar parte do conxunto. A froita apenas desprende aroma: perdeuno no proceso de recollida e distribución e, o cheiro que conservaba, pérdeo na almacenaxe. Pero dun aroma neutro a peza pode pasar a un aroma contaxiado e estragarse. Por iso, hai que gardar a froita na bandexa inferior do frigorífico ou nun recipiente no exterior, nun lugar fresco e protexido da luz solar directa.

ATA DEZ VECES

No seu libro “Nenos, a comer. Evita a obesidade do neno e adolescente”, a doutora especialista en alimentación infantil Marta Garaulet indica que poden ser necesarios ata dez intentos para que o padal acepte un novo sabor ou unha nova textura. Por iso, convida os proxenitores a aplicar a “regra do 10”, xa que os nenos non aceptan de forma natural os novos sabores e alimentos, senón que necesitan tomalos en repetidas ocasións antes de admitilos na súa alimentación.

Poden ser necesarios ata dez intentos para que os pequenos acepten un novo sabor ou unha nova texturaHai que perseverar porque o esforzo merece a pena. O gusto fórmase e hai etapas nas que é máis fácil lograr o éxito. Organizar a comida familiar para que sexa sa é difícil, asegura Garaulet, pero a fase de aprendizaxe, entre os dous e o cinco anos de idade, é o momento idónea para a adquisición de hábitos e a froita, a verdura e o peixe “deben estar presentes para que os pequenos comproben que é bo comer de todo”.

Admite que todas as persoas saben que deben facer, pero “o difícil é adiviñar como conseguilo”. En ocasións, requírese que o neno probe o novo alimento de 5 a 10 veces para que acepte o novo sabor, pero non hai que desistir no intento. Se o pequeno adóitase a comer novos sabores desde idades temperás, sobre todo froitas e verduras, comerá de maneira adecuada no futuro e manterá un peso corporal equilibrado.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións