Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Acidez estomacal: 5 remedios caseiros que si funcionan

O ardor de estómago é un problema frecuente que pode causar lesións no esófago, se se produce de maneira recorrente e non se trata de forma adecuada

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 08 de Outubro de 2018

A acidez estomacal, tamén chamada ardor estomacal ou pirosis, é un problema de saúde recorrente no noso país. Calcúlase que a cuarta parte da poboación sofre ou sufriu os seus síntomas. Uns síntomas moi desagradables que se caracterizan pola sensación de ardor (unha especie de quemazón interior que percorre o aparello dixestivo desde o estómago ata a garganta) e que, ademais de dor, poden provocar lesións no esófago cando non se tratan de maneira adecuada. Hai certos alimentos e bebidas que a favorecen. Neste artigo desvelamos cales son e que facer para aliviala.

Existen moitos desencadenamentos para un episodio puntual de acidez estomacal. Un pico de tensión, unhas copas de máis, unha comida abundante ou un prato demasiado condimentado bastan para pór a proba o noso estómago. Estes excesos están entre as causas máis frecuentes, xunto coa inxesta de certos medicamentos (como o ibuprofeno) ou etapas concretas da vida, como o embarazo. Durante a xestación, este ardor é un problema bastante habitual e ten unha explicación moi sinxela: a medida que crece o ventre, aumenta a presión sobre o estómago, o que favorece o reflujo.

Que alimentos causan acidez

Imaxe: lenyvavsha

Non todas as persoas somos sensibles aos mesmos alimentos. É importante ter isto presente. Con todo, si que hai algúns alimentos e bebidas que dan máis problemas que outros.

  • Preparacións: os alimentos e pratos máis grasos (como os fritos, estofados ou guisos pesados), as salsas densas ou o chocolate atrasan o baleirado gástrico e poden ser problemáticos.
  • Bebidas: o café, o té, os refrescos carbonatados e o alcol favorecen a acidez.
  • Froitas, hortalizas, condimentos e especias: o allo, o pemento, o vinagre, a pementa de Cayena e outros picantes causan moitas veces ardor de estómago. Tamén sucede cos cítricos e os seus zumes (laranxa, pomelo, limón...) e cos tomates e as súas salsas.

Remedios caseiros para aliviar a acidez: non todo vale

Imaxe: efired

Dado que a acidez estomacal é un problema tan frecuente (e fácil de provocar), tamén é sinxelo atopar suxestións de todo tipo para tentar solucionalo. Exemplos hai moitos, como beber un té de leituga, tomar unha cucharada de mostaza, masticar sementes de anís, comer unha mestura de piña e papaya ou inxerir un zume de pataca crúa, entre outros. Algunhas destas propostas poden ter algo de sentido (a papaya e a piña conteñen encimas que facilitan a dixestión da carne), mentres que outras, como a pataca crúa, son unha idea pésima.

Os seguintes son cinco remedios caseiros para aliviar a acidez estomacal que si funcionan e non supoñen ningún risco para a saúde:

  • 1. Non comer xusto antes de facer exercicio. Saltar, correr, facer abdominais ou adoptar posturas estrañas non favorece a dixestión e, en cambio, pode provocar o reflujo acedo e o ardor de estómago. Dar un paseo lixeiro si pode ser beneficioso.
  • 2. Non comer xusto antes de deitarse. É recomendable darlle tempo ao estómago para que faga a dixestión, e o mellor para iso é permanecer sentados ou estar de pé. É dicir, manter o esófago en posición vertical. Os expertos aconsellan cear lixeiro e deixar pasar un par de horas entre a cea e o momento en que nos imos á cama.
  • 3. Durmir con certa inclinación. Cando nos deitamos, o noso esófago queda en posición horizontal. Se temos problemas na conexión co estómago e esta reláxase, é máis fácil que os mollos gástricos desprácense. Elevar o cabecero da cama ou o colchón na zona do torso é bastante útil para evitar a acidez polas noites.
  • 4. Fuxir das comidas copiosas. Comer de máis, encherse demasiado ou elixir alimentos de difícil dixestión está directamente relacionado coa acidez estomacal. É recomendable optar sempre por receitas saudables, máis frugales e moderadas. Se a nosa intención é comer pratos grasos, procuremos que sexan pouco abundantes e facelo de maneira ocasional.
  • 5. Evitar a roupa moi axustada na cintura. As pezas moi prietas, sobre todo na zona da cintura, exercen presión no estómago, entorpecen a dixestión e poden propiciar a sensación de acidez.

Estas medidas (moitas delas, preventivas) son eficaces para un momento puntual de acidez. Se padecemos de ardor de estómago de maneira recorrente, será necesario consultar co médico para determinar a causa, establecer o mellor tratamento e evitar lesións de gravidade no esófago.

Etiquetas:

acidez Dixestión

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto