Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Adelgaza a dieta vexetariana?

A cantidade de graxas e de hidratos de carbono da dieta vexetariana vai determinar o seu valor enerxético total, e esta cantidade deberá estar axustada ás necesidades individuais de quen segue a dieta
Por EROSKI Consumer 25 de Outubro de 2006

A dieta ovolácteovegetariana é aquela que prescinde das carnes e dos peixes e inclúe como únicas fontes de proteínas de orixe animal os ovos e os lácteos, ademais das combinacións acertadas de legumes, cereais e froitos secos como achegue proteico vexetal. Esta dieta inclúe ademais unha cantidade importante de froitas, verduras e hortalizas, e cereais diversos. Outro dos grupos de alimentos que non pode faltar é o dos aceites e outros alimentos grasos, que son a fonte de calorías máis destacada, tanto na dieta vexetariana como en calquera outra modalidade dietética.

Non só vexetais

Algunhas persoas asocian a dieta vexetariana cunha dieta baixa en calorías porque inclúe unha ampla gama de vexetais, onde abundan as froitas e as verduras, e estas combínanse con cereais integrais e legumes, entre outros alimentos. No entanto, as calorías da dieta van depender, en parte importante, da cantidade de alimentos ricos en hidratos de carbono -nutriente abundante nos cereais, os legumes e os tubérculos- e en graxas -aceites, salsas graxas, froitos secos…-.

As calorías da dieta van depender da cantidade de alimentos ricos en hidratos de carbono e en graxas

O feito de que a dieta vexetariana non inclúa carnes ou peixes, non significa que se trate dunha dieta hipocalórica en se mesma, xa que inclúe alimentos igualmente nutritivos e cun achegue importante de calorías. Os ovos, os lácteos enteiros e os froitos secos son alimentos ricos en proteínas, e tamén unha fonte interesante de graxa. Ademais das calorías que achegan estes alimentos, a cantidade de aceite e de graxas empregadas tanto na condimentación como no cociñado, van ser determinantes do valor enerxético total da dieta.

Igual ou máis calórica que outras dietas

O importante nunha dieta vexetariana, como en calquera outra dieta, é consumir cada un dos nutrientes que necesita o organismo nas cantidades necesarias. En xeral, unha dieta, sexa vexetariana ou tradicional, é equilibrada se se axusta á seguinte proporción en canto ao achegue de macronutrientes; 30-35% de graxas, un 50-55% de hidratos de carbono e un 10-15 % de proteínas. Os g de graxas, proveñan dun ou outro alimento, van a achegan as mesmas calorías, do mesmo xeito que ocorre coas proteínas e os hidratos de carbono.

Unha dieta ovolácteovegetariana ben exposta non se ha de considerar necesariamente como unha vía fácil para lograr a perda de peso

Por tanto, unha dieta vexetariana pode achegar as mesmas calorías que a dieta tradicional ou mesmo máis en función das proporcións que se consuman dos distintos alimentos.

Por todo isto, unha dieta ovolácteovegetariana ben exposta non se ha de considerar necesariamente como unha vía fácil para lograr a perda de peso desexada; máis ben trátase dunha alimentación alternativa da cal se pode obter un achegue nutricional adecuado.