Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Adelgazar con intuición

Unha nova forma de perder peso, atendendo ao que o organismo demanda, revélase como ferramenta eficaz e contribúe a diminuír factores de risco metabólico

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 08deAbrilde2008
Img pesarse Imaxe: Laura Nubuck

PIÑEIRO A premisa da alimentación intuitiva é que, no canto de manipular o que comemos en función de todo tipo de dietas, deberíase aprender a recoñecer o que o organismo necesita e regular a alimentación segundo os mecanismos cerebrais de fame e saciedade. A fame é un impulso primario que aparece cando nace a necesidade para comer. O seu obxectivo é obter os nutrientes indispensables para o bo funcionamento do organismo, que ten os seus mecanismos biolóxicos para regular este impulso.


Segundo investigadores da Brigham Young University, BYU, unha boa forma de adelgazar pode ser deixar de lado as dietas hipocalóricas en favor da ‘alimentación intuitiva’, baseada no control da sensación de fame, da saciedade e do resto de factores que inflúen na inxesta. Cando, que e canto comer dependen, neste caso, do que o organismo demanda. Segundo o estudo publicado no ‘American Journal of Health Education’, a alimentación intuitiva revélase como un método eficaz para diminuír o índice de masa corporal (IMC) e o risco cardiovascular.

Alimentación intuitiva

O verdadeiro responsable do control da inxesta é o hipotálamo. Nesta estrutura cerebral atópanse o centro da fame e o da saciedade. Nel regúlase a sensación de fame e estimúlase ou se inhibe a inxesta, dependendo dos sinais que reciben ambos os centros do resto do corpo, relacionadas coa alimentación (niveis de glicosa, contraccións do estómago e nivel de lípidos).

Débese aprender a regular a alimentación en base aos mecanismos cerebrais de fame e saciedade

Pero, ademais, existen outros factores que regulan a fame e que inflúen enormemente no acto para comer, como son aspecto, cheiro e sabor da comida, costumes alimentarios aprendidas na infancia, influencias sociais e factores emocionais como ansiedade, tensión ou depresión. Segundo o equipo de investigadores coordinado por Steven Hawks da Universidade de Brigham, unha persoa pode aprender a controlar o seu impulso e alimentarse correctamente sen ter que facer dietas restritivas. A base está en adquirir unha nova actitude e en aprender unha nova relación coa comida.

En primeiro lugar é imprescindible a aceptación do propio corpo e concienciarse de que facer dietas hipocalóricas durante anos, moitas delas dietas insanas, leva riscos para a saúde. Despois débese aprender a non comer por incentivos ambientais, sociais ou emocionais e paralelamente aprender a interpretar os sinais do propio organismo, discernir entre apetito ou fame e responder a eles dunha forma saudable. Unha práctica en aparencia simple pero que require do seu tempo e o seu método.

Dietas de adelgazamento?

Os creadores desta teoría comezaron realizando un estudo no que contaron coa participación de estudantes da propia Universidade de Brigham aos que dividiron en dous grupos, un deles clasificado como ‘comedores intuitivos’. Para iso deseñouse unha ‘escala de alimentación intuitiva’ co fin de definir o perfil dos participantes no experimento. Os resultados foron esclarecedores, xa que os chamados ‘intuitivos’ presentaron un menor IMC que os que non o eran.

Os niveis de triglicéridos foron tamén menores e ademais aumentou o colesterol bo. Baixo o auspicio destes resultados, os realizadores do estudo concluíron que probablemente este método constitúa unha boa ferramenta para diminuír o risco cardiovascular que afecta ás sociedades occidentais. A publicación desta teoría incitou a investigadores doutras universidades americanas e de centros de investigación do Reino Unido a valorar esta nova proposta de modelo alimentario e os resultados tamén foron moi interesantes.

Desde o Agricultural Experiment Station da University of California, propuxéronse investigar con mulleres obesas, que realizaban periodicamente dietas de adelgazamento durante anos, e dividíronas en dous grupos. Durante seis meses uno dos grupos fixo dieta de adelgazamento baseada na restrición de calorías e o outro grupo foi adestrado co método ‘Health at every size’ baseado nas premisas da ‘alimentación intuitiva’. Tomáronse como variables comparativas a antropometría, a presión sanguínea, os lípidos en sangue, o gasto enerxético, a conduta alimentaria e trazos psicolóxicos (imaxe corporal, autoestima e estado de ánimo).

As conclusións foron que o grupo de comedoras intuitivas mantivo despois de dous anos o peso obtido tras o tratamento e o cambio de hábitos alimentarios foi consolidado. Así mesmo, todos os factores de risco cardiovascular diminuíron. As persoas que fixeron dieta comezaron a recuperar o peso inicial a partir dun ano de finalizala e non mantiveron un cambio substancial na súa conduta alimentaria.

NOVAS INVESTIGACIÓNS

Tras as evidencias científicas que pon de manifesto que tamén se pode adelgazar sen dieta, é interesante exporse seriamente, antes de comezar calquera réxime, cal é o verdadeiro problema do sobrepeso e onde radica a causa de obesidade en cada persoa. Desta forma pódese elixir e orientar un tratamento adecuado, que poida curar a causa do exceso de graxa corporal e non só o síntoma.

Desde o Departamento de Epidemiología e Saúde Pública do University College London, tamén se estudou a paradigmática proposta e comprobouse que este novo modelo de control de peso é efectivo e pode producir modestos beneficios para a saúde, o peso e o benestar. Tamén, o Departamento de Deporte, Saúde e Ciencias do exercicio da University of Hull (Yorksire, Reino Unido), realizou estudos seguindo este criterio que evidenciaron unha mellora da situación cardiorrespiratoria, dos factores de risco metabólico e na sensación de benestar.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións