Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Adelgazar de forma saudable e efectiva

A poboación adolescente é capaz de adelgazar e manter o peso cando asume unha serie de hábitos de vida adecuados

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 25 de Febreiro de 2010
img_verduras 4

O sobrepeso e a obesidade son importantes problemas de saúde pública. A crecente cifra de persoas nesta situación e a súa incidencia cada vez maior na poboación infantil han propiciado que desde hai tempo dedíquense máis recursos a analizar todas as posibles causas da obesidade. Así se pretende achegar ferramentas válidas para a súa prevención e, chegado o caso, o seu tratamento. Ata o momento, as investigacións subliñan que a obesidade durante a adolescencia é un dos factores relevantes para predicir esta circunstancia no adulto. As estatísticas destacan que en torno ao 70% dos adolescentes obesos o serán tamén no futuro. Practicar máis exercicio, tomar menos refrescos e consumir máis froitas e verduras son estratexias que favorecen o éxito na perda de peso e no mantemento da talla.

Bos hábitos de vida

A poboación adolescente é capaz de adelgazar e manter o peso cando asume unha serie de hábitos de vida adecuados. Do mesmo xeito que sucede no caso da persoa adulta, non hai solucións máxicas para adelgazar. Pola contra, comer máis alimentos vexetais (froitas e verduras) e beber máis auga, en detrimento do consumo de graxa e de refrescos , son, desde o punto de vista dietético, a mellor garantía de éxito.

Estas son algunhas conclusións do estudo titulado “Estratexias para controlar o peso entre adolescentes con sobrepeso que lograron adelgazar”, que analizou as diferenzas entre dous grupos de mozos con idades comprendidas entre 12 e 20 anos. O primeiro grupo estaba formado por 62 mozos e mozas que conseguiron adelgazar con éxito e o segundo compúñano 68 adolescentes que non tiveron éxito nas estratexias expostas para perder talla.

En ambos os grupos, os investigadores detectaron as condutas para controlar o peso e os seus hábitos de vida. Respecto da actividade física, como subir e baixar escaleiras ou andar en lugar de tomar un medio de transporte, o grupo que perdeu peso e mantívoo tras un ano respondía a estes patróns de maneira máis frecuente que o resto. Ademais, concluíuse que escoitar a información de dietistas-nutricionistas e outros profesionais da saúde axuda aos mozos a previr o desenvolvemento de condutas insanas no control do peso, como os preocupantes trastornos da conduta alimentaria.

Adelgazar e manterse: quid da cuestión

O número de investigacións sobre obesidade e poboación adulta é considerable. Tentáronse pescudar as mellores estratexias dietéticas e de estilo de vida para a consecución da perda de peso e o seu mantemento a longo prazo. Con todo, non ocorre o mesmo entre a poboación adolescente. Desde a infancia (etapa considerada dunha especial sensibilidade) ata a madurez, os menores pasaron inadvertidos para epidemiólogos e científicos. Ata a data só se realizou un estudo con calidade suficiente que analiza este tipo de variables entre a poboación adolescente de 12 a 18 anos.

O estudo piloto publicado na revista oficial da Asociación Americana de Dietistas (JADA) puxo de manifesto este baleiro. Ademais, analizou as estratexias e as motivacións dos mozos deste país en cuestións relacionadas co adelgazamento e, máis importante se cabe, co mantemento dun peso saudable no ano seguinte, tras conseguir adelgazar. As respostas achegadas por todos os participantes enmarcáronse en catro categorías distintas:

  • 1ª categoría. Condutas saudables relacionadas co control do peso, é dicir, inxerir menos calorías totais ao longo do día, menos comida rápida ou lixo, refrescos azucarados e alimentos grasientos, e máis froitas e verduras. Ademais, recomendáronse hábitos de vida sans, como realizar máis actividade física e/ou deporte, en detrimento de as horas por semana dedicadas a ver a televisión, e pesarse sen obsesión (non máis dunha vez á semana).

  • 2ª categoría. Condutas estruturadas para afrontar as estratexias para perder peso, tales como contar as calorías dos alimentos, ter pautadas dietas polo seu número de calorías, cumprimentar un diario dietético e contar co apoio e asesoramento dun profesional.

  • 3ª categoría. Condutas insanas na consecución da perda de peso. Neste apartado contémplase o uso de laxantes e/ou diuréticos, provocarse o vómito, ayunar e fumar.

  • 4ª categoría. Condutas que abarcan estratexias dietéticas extremas como tomar complementos dietéticos para perder peso, ayunar, aumentar o consumo de proteínas e seguir a dieta Atkins, entre outras “dietas milagre”, inseguras e restritivas.

Cando se compararon as respostas achegadas polos mozos e a súa historia ponderal, comprobouse que quen conseguiron perder peso seguiron, polo menos, seis ou máis condutas consideradas saudables (1ª categoría) fronte a quen non o conseguiron. No entanto, unha pequena parte dos adolescentes que adelgazaron fixérono mediante algunhas das condutas estruturadas de control de peso ou con estratexias dietéticas extremas. É reseñable que case todas as respostas relacionadas co seguimento de condutas insanas (3ª e 4ª categoría) pertenceron a membros do grupo que non perdeu peso.

Prevención e estilos de vida adecuados, claves do éxito

O perigo das dietas demasiado restritivas supera con fartura o suposto beneficio dunha lixeira perda de peso

A abordaxe do sobrepeso e a obesidade infanto-xuvenil é unha cuestión que se debe atender en profundidade. Nestas etapas da vida, marcadas polo crecemento físico e intelectual, é imprescindible cubrir todas as necesidades de enerxía e nutrientes para favorecer o seu desenvolvemento. Por este motivo, as dietas demasiado restritivas supoñen un perigo moi superior en comparación co suposto beneficio dunha lixeira perda de peso que, por outra banda, non se mantén no tempo.

Entre as recomendacións do estudo EnKid (España, 1998-2000), advírtese que no tratamento da obesidade infanto-xuvenil a realización de dietas estritas é unha solución menos efectiva a medio-longo prazo que o cambio nos estilos de vida.

ESCOLA PARA PREVIR A OBESIDADE INFANTIL

EROSKI CONSUMER, no seu compromiso coa información e formación ao consumidor, elaborou unha completa guía para previr a obesidade infantil. Nun dos seus apartados informa a proxenitores e educadores sobre nocións básicas de alimentación nesta etapa da vida, onde as necesidades dalgúns nutrientes e alimentos son específicas e diferenciadas en comparación con outras idades.

A escola, cunha linguaxe adaptada aos adolescentes e unha estética moi visual, dispón de varias ferramentas para ensinar a comer de forma sa: un cuestionario para que os adolescentes analicen os seus hábitos, consellos prácticos para seguir unha dieta sa que axude a perder peso a quen o necesita, formas divertidas e prácticas de preparar comida rápida ou maneiras de gozar de distintos alimentos como froitas e peixes.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións