Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Adelgazar: seis erros que non debes cometer

Cando o obxectivo é perder quilos, moitas veces ponse en práctica dietas milagre, remedios caseiros ou métodos perigosos, pero non todo vale para adelgazar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 28 de Maio de 2013
img_adelgazar dieta listp

Por estética ou por saúde, necesitándoo ou non, seis de cada dez persoas tentan baixar de peso. O negocio de adelgazar move millóns de euros cada tempada; aínda que os resultados non sempre son os esperados. Para tantas persoas, demasiadas, o inicio da primavera acentúa a preocupación por perder quilos e volume, mentres acrecenta o desexo de acelerar ese proceso. En definitiva, espértase o desexo de conseguir unha estética diferente á que se ten de face ao verán. Ante esta demanda real, xorden todo tipo de dietas milagrosas nada fiables, remedios caseiros e prácticas pouco sas (mesmo perigosas) para desfacerse deses quilos. A continuación exponse seis erros que non deberiamos cometer cando tentamos baixar de peso.

Imaxe: globalcosmic

Baixar de peso sen cometer erros

Máis do 65% da poboación española desexa adelgazar e este desexo é máis frecuente en mulleres que presentan un peso normal, ou por baixo do recomendable, que naquelas que teñen sobrepeso ou obesidade. Estas son as conclusións dun estudo realizado pola Universidade Complutense de Madrid. Preocupa o feito de que, neste afán de querer adelgazar, non se aprenda a facelo de forma saudable e segura, senón que se vaia pola vía rápida con condutas contraproducentes e mesmo perigosas para a saúde. Estes son algúns dos erros que convén evitar se se desexa baixar de peso:

  1. Ayunar. Hai quen elixe o xaxún como método para perder peso, aínda que, desde a perspectiva científica, esta hipótese non foi corroborada por estudos clínicos rigorosos. O xaxún pode resultar un hábito contraproducente para adelgazar de maneira segura, sen efectos secundarios e sen contraindicaciones. Por tanto, recorrer ao sirope de savia ou outros produtos como complemento a un período de xaxún non é aconsellable nin ten fundamento.
  2. Reducir ao máximo o achegue de graxas. A obesidade é un problema crónico de acumulación de graxa corporal. Os últimos avances médicos describen un proceso inflamatorio clave no desenvolvemento desta enfermidade, no que a acumulación de calorías en exceso e de millóns de células graxas desencadea un estado crónico de inflamación celular. Ante esta evidencia médica, os ácidos grasos omega-3 poderían ter efectos protectores, tal e como apuntan os resultados de numerosos ensaios clínicos. Eliminar ou reducir á mínima expresión a presenza de alimentos grasos, fonte de acedos grasos esenciais como o aceite de oliva (ou os aceites de sementes), os froitos secos e os peixes azuis, é unha elección equivocada, insana e, mesmo, desfavorable.
  3. Cear só froita. As ceas que só inclúen froitas non sempre son idóneas. Leste pode ser un exemplo de cea demasiado frugal que, se non se enmarca nun plan alimentario completo e saudable, pode desprazar do menú a outros alimentos cuxa presenza habitual na dieta é necesaria. Esta elección dietética pode ter un efecto diurético, pola natureza abundante en auga e minerais das froitas, pero non adelgazante.
  4. Imaxe: johnjt44

    Restrinxir a dieta de forma voluntaria. Tomar só café ou un té para almorzar, escoller un xantar e unha merenda moi lixeira a base de froita, iogur desnatado ou un par de tortitas, facer unha cea frugal baseada en ensaladas ou en tomar só froita ou eliminar sen criterio os hidratos de carbono (pan, arroz, pasta, legumes, etc.) son algunhas eleccións alimentarias que, establecidas con criterio, poden encaixar dentro dun concepto de dieta hipocalórica equilibrada. Con todo, se se seguen sen asesoramento profesional, poden facer que se reduzan ata un límite preocupante as calorías da dieta. Segundo explicou nunha entrevista a doutora en Nutrición e Metabolismo Nancy Babio, “a restrición dietética pode xerar unha síndrome por chea polo enfraquecemento dos sinais de fame e saciedade”, coa consecuente inxesta elevada e desproporcionada de calorías e as súas consecuencias derivadas. Dado que son máis as mulleres -e máis aínda as mozas- quen tenden a restrinxir a comida, a experta tamén advirte de que as mulleres adolescentes que realizan dietas a un nivel severo teñen 18 veces máis probabilidades de desenvolver un TCA (trastorno da conduta alimentaria) que quen non fan dieta.

  5. Utilizar infusións ou plantas para adelgazar sen coñecer todos os seus efectos. O papel das plantas nas dietas de adelgazamento é un asunto complexo e serio. O efecto máis recoñecido polo que se escollen algunhas infusións ou complementos dietéticos a base de plantas é a súa poder diurético. Esta acción, aínda que pode influír de maneira positiva na perda de peso ao forzar a eliminación de líquidos, non o fai na perda de graxa corporal, o principal problema en caso de obesidade. Ademais, non está exenta de riscos en certos individuos ou colectivos. O té verde é unha das plantas máis coñecidas e usadas con fins de apoio ao adelgazamento. Con todo, o grupo de revisión da EFSA conclúe que “non se pode establecer unha relación causa-efecto entre o consumo de catequinas de té verde e un aumento da beta-oxidación dos ácidos grasos que conduza a unha redución da masa graxa corporal”. Sobre o seu efecto para axudar a manter ou alcanzar un peso normal, a conclusión tamén é categórica: “non se pode establecer unha relación causa-efecto entre o consumo de catequinas de té verde e que se facilite o manter un peso adecuado ou que axude a alcanzalo”.
  6. Usar produtos para adelgazar; moitos non son seguros. A Axencia Nacional de Seguridade do Medicamento e de Produtos de Saúde de Francia (ANSM) publicou en xullo de 2012 un informe que avaliaba os riscos de utilizar produtos para adelgazar. O estudo analiza os comportamentos do paciente fronte aos produtos e os hábitos alimenticios para perder peso e advirte do risco potencial de comprar produtos en sitios web e tendas non especializadas, polas seguintes razóns:

    • Procedencia descoñecida dos produtos con autenticidade e calidade non garantidas (fóra dos controis das autoridades sanitarias).
    • Poden conter medicamentos sacados do mercado en violación da regulamentación e a lexislación vixente. Segundo varios casos de farmacovigilancia reportados, algúns produtos contiñan sustancias prohibidas non mencionadas na etiquetaxe: sibutramina, fenolftaleína, metais pesados ou efedra (planta que contén efedrina, un alcaloide moi excitante).
    • Medicamentos cuxo reporte de beneficio/risco foi desfavorable segundo a ANSM.

    Desde a AEDN, o seu Grupo de Revisión, Estudo e Posicionamento (GREP-AEDN) desaconsella o uso de complementos alimenticios ou suplementos dietéticos (sexan ou non a base de plantas) para perder peso por diversos motivos que se poden consultar no seu documento de posicionamento.

Tentas adelgazar?

A Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición, a través da Estratexia NAVES, deseñou dous test baixo o título ‘Estás a tentar adelgazar?’ O obxectivo é que a persoa verifique se a súa dieta e as súas condutas alimentarias son correctas e saudables ou se, pola contra, está a ter condutas que pon en risco a súa saúde. O test pódense consultar aquí.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións