Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Adolescentes e alimentos XXL

A sensibilidade adolescente aos estímulos externos failles máis vulnerables ás grandes porcións e a tamaños xigantes de comidas e bebidas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 13deDecembrode2011

Un estudo publicado na ‘American Journal of Clinical Nutrition’ revela por que os adolescentes elixen as grandes porcións, as tallas XXL e os tamaños xigantes de bebidas e comida, case sempre moi calóricas e con porcentaxes excesivas de graxas e azucres. Na adolescencia, confórmanse e asintan os bos e os malos hábitos e o risco de padecer obesidade no futuro é alto. A moda da comida rápida en tamaño XXL pasou, pero aínda prevalece en moitas manifestacións.

Img
Imaxe: Rob Owen-Wahl

Aínda son necesarias as medidas tomadas para paliar a tendencia de agrandar as racións de comida rápida, bebidas gaseosas e doces. É o caso do Código PAOS, que regula a publicidade que promove estilos pouco saudables, como beber e comer de maneira excesiva e a oferta de produtos con demasiadas graxas e azucres. Ninguén discute xa a relación directa desta inxesta co aumento dos casos de obesidade e os hábitos de vida pouco saudables e sedentarios. Os investigadores tratan de descubrir por que sucede.

Os nenos confórmanse coa porción servida se se lles ensina

Se aos nenos ofrécenselles cantidades inesgotables de alimentos, comen máis

Os autores do informe analizaron os consumos de dúas franxas de idade, a infancia e a adolescencia, e a reacción destes grupos ante a comida. Mentres algúns investigadores sosteñen que os nenos están predispostos a comer en exceso, o estudo demostrou de maneira cuantitativa que os máis pequenos non buscan os grandes tamaños e confórmanse coa porción que lles corresponde.

Pero tamén descubriu que este costume innata se desaprende de maneira rápida e inconsciente se se lles ofrecen cantidades inesgotables. Igual que percibiron que os nenos non buscaban máis alimento, os científicos comprobaron que se se lles propón demasiada comida, comen moito máis do que queren desde o apetito e a apetencia. Este comportamento é aínda máis evidente na adolescencia. Pode herdarse da infancia ou desenvolverse nos anos do cambio. A acción de non medir a cantidade e desaproveitar a disposición a conformarse co xusto pode derivar na aprendizaxe de malos hábitos.

Os adolescentes, subxugados polo tamaño

O adolescente adóitase a porcións enormes de alimentos sen percibir que nin necesita esa inxesta nin a goza

O tamaño dos alimentos e as bebidas importa, e moito, aos adolescentes. E non só é consecuencia da tradución ao grande do seu escaso diñeiro, tamén se debe, e así o demostra o informe, a que os mercados boiantes da última década aumentaron a escala dos alimentos: os seus envases, os seus debuxos e as súas cantidades. Neste contexto, con produtos máis grandes a igual prezo, xestouse un fenómeno que, sen dúbida, ocasiona obesidade: o aumento do consumo é paralelo ás racións máis grandes.

O adolescente escolle e adóitase a porcións enormes dalgúns alimentos calóricos e pobres en nutrientes, sen percibir que nin necesita esa inxesta nin a goza. Con todo, ofrécenlla a el e á súa cuadrilla. E é difícil ser diferente cando un trata de saber quen é. A publicidade televisiva inflúelles. Os anuncios dirixidos ao público infantil e adolescente fomentan o consumo de produtos que propician a obesidade, con demasiados azucres e graxas, tal e como constatou o equipo de nutricionistas de Eroski Consumer nunha investigación.

Alimentos de tamaño xigante comúns entre a comida dos mozos:

  • Pans de molde. Hai rebanadas de gran tamaño, de modo que o contido do sándwich, xa sexa queixo, xamón, embutido ou chocolate, será proporcional á cantidade de pan.
  • Pans para hamburguesa. Igual que no caso anterior, a maior continente, maior contido. Nunha mesma comida multiplícanse as graxas, as proteínas, o sal, o colesterol e as calorías.
  • Iogures. Hainos mesmo de medio litro. Para moitos adolescentes e nenos menores, unha vez aberto o iogur, é difícil resistirse a deixar algo no envase. É probable que coman máis da conta “nunha sentada” ou nun tempo no que, doutra maneira, non se faría.
  • Bolsas de aperitivos salgados, tipo patacas fritas e similares. Por pouco máis diñeiro, pódese comprar unha bolsa de patacas de maior tamaño, unha invitación (ou unha tentación) a comer ata esgotar o alimento. Ao final, o consumo enerxético, de graxas e de sal é desproporcionado ás necesidades individuais e, por tanto, nocivo para a saúde.
  • Zumes de froita, bebidas refrescantes e azucaradas. Hai uns anos, estas bebidas vendíanse en envases de 250 ml (un cuarto de litro), mentres que agora o tamaño común que se entende como normal é o de 330 ml; 100 ml máis que redundan nun sobre extra de azucre e 40 Kilocalorías. Sumado a outros “pequenos excesos”, o equilibrio dietético diario estrágase.
  • Racións de flocos de millo nos cinemas. O envase que hai unha década correspondía ao grande, a día de hoxe, é o mediano. Se nun principio os flocos de millo eran un aperitivo, agora, polo tamaño que representan, deberíanse contemplar como unha comida (pouco equilibrada en calidade, pero suficiente en cantidade), que se compensaría cunha ensalada, unha crema de verduras ou unha sopa vexetal.

Os autores do informe alertan de que o aumento do tamaño das porcións significa un incremento da inxesta de sal e de graxas, sen alterar as pautas de dietas. Isto significa que se comen patacas e hamburguesa con independencia de se supoñen un 30% ou un 60% das cantidades diarias recomendadas. Sen ser conscientes, ao longo do día e sen alterar os costumes de horas, e mesmo de alimentos, multiplícase a inxesta de calorías e o corpo adóitase a esas novas medidas, aínda que para iso tamén deba cambiar de tamaño e gañar moitas tallas.

2.200 KILOCALORÍAS DIARIAS E UNHA HORA DE EXERCICIO

O achegar diario dunha dieta equilibrada estímase nunhas 2.200 Kilocalorías. A metade (1.000-1.100 Kilocalorías) deben provir de carbohidratos (250-275 gramos de carbohidratos, dado que un gramo deste nutriente achega catro Kilocalorías). Destes, aconséllase que os azucres non superen o 15-18%, é dicir, entre 330-400 calorías, que se traduce en 80-100 gramos de azucres ao día (máis ou menos segundo o grao de actividade). Se se bebe nun día un refresco (330 ml, 30 g de azucre) e un puñado de chucherías (50 g, 50 g de azucre), xa se tomou o azucre simple recomendado para todo o día. O achegar calórico das graxas debería roldar as 600-770 calorías, o que significa unha inxesta de entre 66 e 85 gramos de graxa diarios (un gramo de graxa achega 9 calorías).

Unha ración mediana de patacas contribúe á dieta con 330 calorías e 20 g de graxa (unha grande, con 430 calorías e 25 gramos). Unha hamburguesa grande reporta 500 calorías e 25 gramos de graxa, pero unha extra grande pode chegar ás 900 calorías e os 55 gramos. En definitiva, as cantidades dos alimentos importan.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións