Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alerxia aos froitos secos: cinco alternativas nutricionais

Algúns alimentos achegan beneficios similares aos dos froitos secos e, por iso, son unha interesante alternativa en caso de alerxias e intolerancias

Os froitos secos son fonte de saúde. Moi ricos en proteínas, minerais, vitaminas, graxas insaturadas e fibra. A súa composición convérteos nun alimento idóneo e con numerosos beneficios para o organismo. Con todo, non todo o mundo pode comelos, xa que son un dos alimentos que máis alerxias e intolerancias provocan. A seguinte reportaxe explica os principais beneficios dos froitos secos e propón alternativas nutricionais para quen non poden comelos: vexetais, legumes, peixe azul, cereais e aceite de oliva.

Img alergia frutos secos
Imaxe: Iain Buchanan

Cinco alternativas nutricionais aos froitos secos

Os froitos secos son un dos alimentos máis completos e saudables, pero tamén un dos máis relacionados con casos de alerxias e intolerancias alimentarias. Segundo a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), o 2% dos adultos e o 6% dos nenos teñen algún tipo de alerxia alimentaria, unha porcentaxe ao que se engaden as intolerancias, cuxa incidencia é aínda maior. En España, a prevalencia sitúase nun 89% para a améndoa, 80% para o cacahuete, 75% para a abelá, 40% para a noz e 30% para o piñón. Na maioría dos casos, desenvólvese unha intolerancia. Para quen coñecen as súas propiedades, pero non poden comelos, a pregunta é sinxela: como obter todos os seus beneficios sen consumilos? A resposta é alentadora: hai alternativas alimentarias que achegan os mesmos nutrientes que estes deliciosos alimentos. Son as seguintes:

  1. Vexetais. Neste grupo englóbanse as hortalizas, as verduras e as froitas. Son alimentos cun elevado contido en fibra, antioxidantes, fitonutrientes, fitoestrógenos, vitaminas e minerais. Consumilos de maneira continuada e abundante reduce significativamente o risco de padecer enfermidades cardiovasculares, diabetes ou ictus cerebrais. Os vexetais de folla verde (espinacas, rúcula, acelgas e leitugas) son excelentes candidatos. Tamén a cenoria, os arándanos, os froitos vermellos, os tomates, a cebola, as laranxas, as mazás e os plátanos, entre moitos outros. É recomendable preparalos tanto crus como cociñados e mesturar diferentes tipos de vexetais: desta maneira, a inxesta de nutrientes será variada, apetecible e máis atractiva para a vista. Son unha boa alternativa aos froitos secos polo contido en antioxidantes, vitaminas e minerais.

  2. Legumes. Son fonte de proteínas vexetais, idóneas para calquera dieta. Os legumes conteñen importantes minerais como o ferro, magnesio, calcio, zinc e fósforo, ademais de vitamina E e vitaminas do grupo B. Tamén achegan fibra e hidratos de carbono de absorción lenta. Teñen a capacidade de saciar e apenas conteñen graxas. A cantidade de graxa é do 3% e son graxas vexetais, que axudan a mellorar os niveis de colesterol en sangue, a mesma función que nos froitos secos.

  3. Peixe azul. É unha gran alternativa aos froitos secos pola súa gran cantidade de ácidos grasos omega 3, vitaminas E, A e D, ademais de calcio, iodo, ferro e potasio. Os peixes azuis (sardiña, arenque, salmón, peixe espada, caballa, rodaballo ou palometa) son fonte de saúde, da mesma maneira que os froitos secos. Os seus beneficios inclúen a regulación dos niveis de colesterol en sangue e unha posible prevención das enfermidades cardiovasculares.

  4. Cereais. Son necesarios na dieta diaria. Os grans enteiros (integrais) achegan fibra, vitamina E e acedo fólico, calcio, magnesio, potasio, ferro e zinc. Tamén hidratos de carbono de absorción lenta, o que garante un achegue de enerxía duradeiro. Actúan como combustible para o cerebro e os músculos. Algúns estudos observaron un mellor control dos niveis de colesterol mediante a inxesta habitual de cereais integrais (pan, arroz ou pasta), así como unha posible prevención da arterioesclerosis e un mellor control dos niveis de azucre. Unha excelente opción para as persoas que non poden consumir froitos secos.

  5. Aceite de oliva. Está recomendado polo seu achegue de ácidos grasos e antioxidantes. Abunda sobre todo o ácido oleico (monoinsaturado) e é un protector cardiovascular natural.

Froitos secos: principais beneficios

Os froitos secos son un gran alimento. Na súa composición destacan as graxas monoinsaturadas e poliinsaturadas, que axudan a reducir o nivel de colesterol LDL (ou “malo”) e os lípidos en sangue. A maioría dos froitos secos contén unha composición similar a base de proteínas, fibra e acedos grasos. Con todo, cada un deles ten unha cantidade específica de vitaminas e minerais, que os fai únicos. Entre os seus compoñentes, algúns dos seus protagonistas son:

  • A vitamina E. Destaca por encima das demais, é unha vitamina á que se atribúen propiedades antioxidantes, o cal evitaría que os radicais libres atacasen ás células sas.
  • O ácido fólico. Outro compoñente para subliñar, xa que algúns estudos asociárono a un menor risco de padecer enfermidades cardiovasculares e axuda á correcta formación do feto durante o embarazo.
  • A fibra, necesaria para o bo funcionamento do sistema dixestivo.
  • O magnesio, un mineral moi destacado pola súa implicación no bo funcionamento do sistema muscular e que se asociou a un mellor control da presión arterial.
  • Os esteroles vexetais, compostos capaces de diminuír as concentracións de colesterol en sangue.

Froitos secos: alerxia ou intolerancia?

A diferenza entre alerxia e intolerancia radica na resposta do corpo ante a entrada dun alimento que non recoñece.

  • Na intolerancia, o organismo non asimila de maneira correcta o alimento ou os seus compoñentes, pero non intervén o sistema inmune. É dicir, desenvólvense síntomas como malestar dixestivo, náuseas ou dor abdominal, ata que o organismo consegue dixerir o alimento.
  • Na alerxia alimentaria, en cambio, si hai unha resposta inmune do organismo, co que os síntomas son maiores: urticaria na pel, enrojecimiento, beizos inchados, ollos inchados, vómitos, cólicos, picor de garganta e, nos casos máis graves, asma ou reacción anafiláctica.

O único tratamento para evitar as alerxias é a eliminación total do causante; neste caso, evitar o consumo de froitos secos. Con todo, existe unha gran cantidade de alimentos que levan na súa composición, dunha maneira ou outra, froitos secos. En ocasións poden estar “escondidos”, co que o consumidor alérxico debe estar máis atento. É frecuente que estean presentes en sobremesas, tortas, pastelería industrial, turróns, polvorones, pan de hamburguesa, guisos ou pans. Por iso, resulta fundamental ler ben as etiquetas dos alimentos xa que, por lei, a presenza de froitos secos debe reflectirse nelas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións