Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alga espirulina como complemento dietético

Esta alga concentra numerosas sustancias nutritivas e serve como complemento a dietas desequilibradas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 24deNovembrode2008
Img espirulina Imaxe: NASA

A espirulina (Spirulina maxima) é unha alga unicelular que crece e multiplícase en augas naturais no medio alcalino e foi descuberta por primeira vez en lagos mejicanos. Na actualidade cultívase en varios países. Ten forma de espiral (de aí o seu nome) e é de cor azul verdoso pola presenza de clorofila que lle dá a cor verde e de ficocianina, pigmento que lle dá a cor azulado.

Img
Imaxe: Cristián Betta

Esta alga pode resultar interesante como complemento dunha dieta correctamente planificada en caso de anemia, debido a que favorece a produción de glóbulos vermellos, pola súa riqueza en clorofila, acedo fólico e ferro; todos eles nutrientes cun carácter antianémico.

En programas dietéticos de redución de peso pódese utilizar como coadyuvante polos seus achegues nutritivos, que poden compensar as deficiencias nutritivas en certas vitaminas e minerais que poden xurdir se se segue durante moito tempo unha dieta hipocalórica, aínda que estea nutricionalmente validada. No entanto, non hai evidencia de que o seu consumo contribúa de maneira directa a reducir o peso ou a graxa, todo o contrario a algúns anuncios que acompañan a esta alga.

Contémplase como un complemento dietético adecuado para a pel e para reforzar as uñas debido á súa riqueza en vitaminas do grupo B e certos minerais (ferro, magnesio e zinc). Polo seu concentrado de nutrientes pode supor unha importante axuda para o organismo fronte ao esforzo físico e en estados carenciales se se seguen dietas desequilibradas.

A súa composición

A simplicidade biolóxica desta alga non lle impide que sexa capaz de sintetizar sustancias nutritivas que almacena na súa citoplasma (parte da célula que rodea ao núcleo desta)/desta), especialmente proteínas de elevado valor biolóxico: 5-7 gramos/100 g de produto na alga fresca e 55-65 gramos/100 g na deshidratada; vitaminas do grupo B, especialmente vitamina B1 ou tiamina, B2 ou riboflavina, B3 ou niacina e folatos. Igualmente, destaca a presenza de beta-caroteno (o organismo transforma esta sustancia en vitamina A );minerais e oligoelementos como potasio, magnesio, calcio, zinc, manganeso, selenio, ferro e fósforo.

Non contén iodo, o que lle diferencia das algas mariñas; graxas só ten un 7% e están no seu maior parte en forma de acedos grasos esenciais que forman parte da membrana celular de todas e cada unha das células do noso corpo; outras sustancias, como a clorofila, teñen a capacidade de favorecer a dixestión.

A publicidade sobre a alga espirulina fai énfase na súa riqueza en vitamina B12 (vitamina ausente en alimentos de orixe vexetal). A cantidade deste nutriente na alga no seu estado natural enumerada nas etiquetas é desorientadora porque está en forma inactiva e o corpo non a pode utilizar.

Espirulina para perder peso?

Autores italianos fixeron xa hai máis de 20 anos un estudo deseñado para analizar o valor nutritivo das proteínas derivadas da biomasa de algas do xénero Spirulina maxima, con vistas á posible utilización desas proteínas na alimentación humana. Segundo coincidían xa por aquela época diversos investigadores, o uso de tales biomasas podería resultar de interese como unha fonte alternativa de proteínas alimenticias e tamén polo seu emprego potencial como coadyuvante no tratamento dietético de dietas de adelgazamento.

Na investigación, que levou a cabo con ratas, os investigadores comprobaron durante o período de proba que a inxesta de alimentos (e por tanto de calorías) foi practicamente a mesma tanto no grupo control como nos animais que recibiron o complemento de espirulina. Por tanto, non puideron constatar a acción esperada da espirulina no control do apetito e a saciedade.

Neste sentido, non se atopan investigacións recentes nas que se tratou de contrastar o efecto da espirulina como coadyuvante nas dietas de adelgazamento. Isto leva a concluír que non hai evidencia científica que sustente o peso da publicidade e dos anuncios que lle atribúen á espirulina este poder para axudar a perder peso.

FORMAS DE PRESENTACIÓN

A espirulina pódese atopar en calquera tenda de produtos naturais. Preséntase en forma de cápsulas, tabletas ou en po. Segundo a forma de presentación as indicacións de consumo serán diferentes xa que a concentración dos principios activos será distinta.É saudable que a dose diaria sexa prescrita e supervisada por unha persoa experta en nutrición e en complementos dietéticos. Este asesoramento é fundamental se se está seguindo unha dieta de adelgazamento .

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións