Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Algas: son o alimento do futuro?

As algas puxéronse de moda como alimento saudable, pero teñen algunhas características que fan delas un ingrediente que debe consumirse de maneira ocasional

img_algas yodo hd

O consumo de algas non é tradicional no noso país. Pero grazas á globalización, ao auxe da gastronomía xaponesa e á cada vez maior dispoñibilidade de produtos nas tendas, as algas vanse facendo un oco na dieta dos españois. E non é de estrañar, dada a oferta. Delicias como os maki rolls de sushi, a ensalada sunomomo ou a sopa de miso conteñen algas como ingrediente importante, e son pratos de moito éxito. Esta fama reforzouse por certa corrente que sitúa ás algas como o “superalimento” de moda, atribuíndolles todo tipo de propiedades e recomendando o seu consumo habitual. Pero é acertado? Estas “verduras” mariñas non son un alimento insano, pero poden non ser seguras en doses altas por algunhas das súas características, como o seu elevado contido en iodo. Neste artigo repásanse os puntos críticos das algas e algúns dos mitos que as acompañan.

Img algas yodo
Imaxe: annahoychuk

Demasiado iodo

O contido en iodo das algas pode ser moi variable, mesmo na mesma especie, segundo o lugar de recolección ou o procesamiento que tivese. Así e todo, en xeral teñen un contido extremadamente alto neste mineral que pode resultar perigoso para as persoas con problemas de tiroides ou para nenos e embarazadas. Ata un consumo habitual e sostido podería causar problemas en poboación sa, como o indica a Autoridade Europea para a Seguridade dos Alimentos (EFSA).

Por iso non se recomenda tomar algas en grandes cantidades ou con moita frecuencia, en especial se non se está habituados a elas, e lembrando que España é un país con bocio endémico en moitas zonas. Tampouco se debe esquecer que as algas son un produto susceptible de estar altamente contaminado por metais pesados como o arsénico.

Omega 3 nas algas: o DHA vexetal

As algas son a principal fonte de DHA vexetal. De feito, é delas de onde o extraen os peixes. Os suplementos de DHA fabricados a base de microalgas teñen a mesma efectividade que os de orixe animal, son máis sustentables e supoñen unha boa opción cando se precisa deste nutriente en vexetarianos ou en alérxicos ao peixe. Nese sentido achegan unha vantaxe, pero ollo! esta inxesta realízase en forma de suplemento, non de alga fresca ou seca.

Alga nori hd

Mitos sobre as algas: beneficios esaxerados?

Existen mitos sobre as algas, e tamén moitas afirmacións que se repiten sen contrastar a súa veracidade. As seguintes son algunhas delas:

  • Son fonte de B12. Non, non o son. As algas conteñen análogos de B12, tamén chamados corrinoides, que son suficientes para o metabolismo bacteriano, pero non para o organismo humano. Algunhas, como a espirulina, son especialmente ricas en análogos e o seu consumo frecuente podería entorpecer a absorción da B12 activa. Nunca deben recomendarse algas como fonte desta vitamina.
  • Teñen moitas proteínas. Tampouco é certo. As algas non son ricas en proteínas. Por exemplo, unha alga de inxesta moi habitual como a wakame ten apenas 3 g por cada 100 g, mentres a nori, 6 g. Tendo en conta que a ración de consumo de cando en cando supera os 10 g (unha lámina de nori rolda os 2 g), este alimento supón un achegar ridículo de proteínas.
  • Curan a anemia. As algas tampouco son moi ricas en ferro. A nori e a wakame achegan entre o 10% e o 12% da inxesta diaria recomendada (IDR) deste mineral por cada 100 g. De novo hai que lembrar cal é a ración de consumo. De ningún xeito constitúen unha inxesta rica en ferro. Ademais, unha anemia ferropénica debería remontarse con suplementos mentres se determina a súa causa.

Entón, non debemos consumir algas?

Si, pódese gozar delas, pero non de maneira habitual nin en grandes cantidades. Un bo consello é usalas máis como condimento que como ingrediente e limitar os pratos que as conteñen en moita cantidade, como pode ser unha ensalada de wakame, a unha inxesta ocasional.

Etiquetas:

algas iodo

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións