Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentación complementaria para o bebé desde os 6 meses aos 3 anos

Ademais de leite materno, a alimentación complementaria recomendada inclúe alimentos saudables, que resulten brandos e que non sexan cun alto risco de atragantamiento

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 25deOutubrode2020
bebe come solo Imaxe: Lisa Fotios

A partir do seis meses de idade empeza a alimentación complementaria e, con ela, novas dúbidas. Que temos que darlle? Como debemos ofrecerllo? Alongar a lactación materna todo o que se poida, ofrecer a probar novos alimentos dun nun e non preocuparse por se come moito ou pouco do que lle propomos son algúns dos aspectos primordiais. Pero que máis? Nas seguintes liñas contámosche no que debes reparar.

Cando comezan os bebés a comer alimentos sólidos?

Ofrecer alimentos apropiados para a idade é o inicio da diversificación alimentaria que prepara e introduce ao bebé no que será o seu sistema de alimentación no futuro próximo. O realmente importante e indispensable é iniciar a alimentación complementaria cando aínda está a tomar leite materno, porque iso diminúe o risco de que os novos alimentos que probe —con glute e posibles alérgenos— séntenlle mal.

A alimentación complementaria iníciase ao redor dos 6 meses de idade porque, polo xeral (aínda que non sempre), os pequenos presentan suficiente desenvolvemento para aceptar outros alimentos. Hai tres sinales que nos indican que o bebé está preparado para isto:

1. Mantense sentado e coa cabeza ergueita.

2. É capaz de coordinar o seu corpo para ver os alimentos, collelos e levarllos á boca.

3. Cando llos pon na boca, non os bota coa lingua para fóra (reflexo de extrusión).

Como todo na vida, haberá bebés que aos 6 meses cumprirán con esas pautas, pero outros necesitarán algo máis de tempo. É posible que algúns con estas habilidades collan e cómanse os novos alimentos que se lles ofrezan; con todo, outros soamente manipularanos; e é posible que un terceiro grupo nin sequera queira collelos. Todo é absolutamente normal, e non hai que facer nada especial para cambialo, só dar o peito ou o leite de fórmula, seguir ofrecéndolles alimentos saudables e gozar do espectáculo.

Cando e como introducir os alimentos na dieta do bebé

nina alimentacion infantil

Imaxe: csifferd

Antes existía un estrito calendario de incorporación de alimentos en función da idade, no que se especificaban tipos de alimentos, cantidades e texturas apropiadas. A medida que se avanza e profúndase no coñecemento, se ha ido flexibilizando, ata tal punto que o formato calendario desapareceu. No seu lugar, quedaron unhas recomendacións máis sinxelas de seguir e seguramente máis adecuadas. Lémbraas o dietista-nutricionista Eduard Baladia:

➡️ Ofrecer primeiro o peito ou o leite de fórmula: o leite seguirá sendo o alimento principal.

➡️ A partir dos 6 meses

A recomendación é elixir alimentos que sexan saudables, que resulten brandos (que se poidan esmagar sen moita forza con dous dedos), e que non sexan alimentos cun alto risco de atragantamiento. Por exemplo, pasta, arroz, quinoa, mijo integral ben cocido, hortalizas ao vapor, carne de pavo ou pito, peixe ao vapor, aguacate e froitas seleccionadas. Pódense ofrecer a anacos que poida suxeitar, chupar e mordisquear, e excepto a froita e o aguacate, a maioría de produtos pódese transformar en hamburguesas ou palitos (triturado) que aseguran unha textura homoxénea pero que se poden coller cos dedos e ser mordisqueados.

➡️ A partir dos 12 meses

  • Se o bebé toma leite materno, os lácteos deixaranse para máis tarde. No caso dos que toman leite adaptado, a partir dos 12 meses recoméndase deixala e iniciar o consumo de lácteos enteiros.
  • Acelgas, espinacas e peixes de gran tamaño pódense tomar a partir dos 12 meses pero en pequenas cantidades, debido á presenza de nitratos (nesas hortalizas) e de metais pesados (no caso dos peixes). Recentemente, a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN) actualizaba as súas recomendacións para a poboación infantil sobre o consumo de acelgas, espinacas e borraja pola presenza de nitratos.

➡️ A partir dos 3 anos

Xa se pode empezar a ofrecer sólidos máis pequenos, como froitos secos enteiros, flocos de millo, uva enteira (ou similares) e outros alimentos de textura dura como a cenoria crúa. A esta idade unha ampla maioría de bebés presenta un nivel de desenvolvemento (coordinación, dentición, xestión do birlo alimentario) suficiente para evitar un atragantamiento severo.

⚠️ Alimentos superfluos: azucres, mel, marmeladas, chocolate, pastelería (inclúe galletas) ou os embutidos son alimentos cuxo consumo hai que atrasar e limitar todo o que se poida.

Recomendacións sobre que alimentos incorporar e durante canto tempo

consejos alimentos bebes
Imaxe: Eroski Consumer

1. Hortalizas. Hai que evitar as espinacas e as acelgas antes dos 12 meses polo seu contido en nitratos.  E se se utilizan, que a cantidade non sexa maior de 25 gramos/día (en bebés de 3 a 6 meses) ou de 35 gramos/día (en nenos de 6 a 12 meses), segundo as novas recomendacións da Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN). A partir do ano e ata os 3 anos, é necesario que estas hortalizas non supoñan máis de media ración ao día. Se o neno sofre unha infección bacteriana gastrointestinal, débense evitar estas dúas hortalizas.

2. Carne. A AESAN recomenda que os nenos menores de 6 anos non deberían consumir carne procedente de animais cazados con munición de chumbo porque causa danos neuronais.

3. Peixe. Polo seu contido en mercurio, en nenos menores de 3 anos, hai que evitar o consumo de peixe espada ou emperador, cazón, tintorera e atún (en nenos de 3 a 12 anos, limitalo a 50 g/ semana ou 100 g/2 semanas e non consumir ningún máis da mesma categoría a mesma semana). Ademais, por mor da presenza de cadmio, os nenos deben evitar o consumo habitual de cabezas de gambas, de lagostinos e de lagostinos ou o corpo de crustáceos parecidos ao cangrexo. No caso dos adultos, o nivel necesario de exposición para producir dano é máis alto.

4. Mel. Recoméndase evitar o mel en nenos máis pequenos de 12 meses polo risco de botulismo. A partir desa idade, os niveis da bacteria causante da enfermidade (Clostridium Botulinum) presentes neste produto non representan un problema.

Fonte: Adaptación de Recomendacións ‘para a alimentación da primeira infancia (de 0 a 3 anos)’, da Axencia de Saúde Pública de Cataluña

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións