Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentación dos maiores no verán

O consumo diario de dous litros de auga é a base da dieta paira evitar a deshidratación

Se o consumo de auga é vital paira calquera persoa, no caso dos maiores convértese na regra de ouro paira evitar a deshidratación. As altas temperaturas do verán e a consecuente perda de líquidos requiren consumir entre un litro e medio e dous litros diarios de auga, que poden ser substituídos ou completados por zumes e caldos. Ademais, a época estival convértese no mellor momento paira ser fiel á dieta mediterránea, apuntarse á moda das ensaladas e encher a cesta da compra coas froitas máis típicas e frescas da tempada. No caso das persoas que viven soas, é moi importante que controlen a inxesta de líquidos e obríguense a beber antes de ter sede porque esta sensación adoita aparecer cando xa están deshidratadas. Doutra banda, o consumo de froitas e verduras debe ser case diario, xa que se unen as calidades diuréticas, que axudan a evitar trastornos como a obesidade, e alimenticias ao ter gran cantidade de vitaminas e minerais.

Auga: base da dieta

As necesidades de auga das persoas maiores son similares ás do resto: entre un litro e medio e dous litros diarios. Con todo, no seu caso, esta recomendación de beber auga convértese en obrigación porque coa idade debilítase o mecanismo que regula a sensación de sede e esta é menor, aparecendo xeralmente una vez que xa se produciu a deshidratación.

Os expertos aconsellan forzar a inxesta de líquidos nas persoas maiores e non esperar a que eles os pidan, posto que o limiar de sede é máis alto e require una perda maior de líquido paira ter a sensación de sede. Neste sentido, o secretario xeral da Sociedade Española de Xeriatría e Gerontología (SEGG), Javier Gómez Pavón, advirte de que “hai que ter especial coidado coas persoas dependentes e con trastornos cognitivos, así como coas que están a tomar fármacos antidepresivos ou diuréticos paira controlar a hipertensión, posto que estes medicamentos alteran o centro de regulación da sede”.

/web/é/alimentacion/imgs/saúde_e_alimentacion/alimentacion_en_a_vellez/abuelo3.jpg

Por iso anima a consumir “ao longo do día” o líquido necesario en forma de auga ou de zumes, e evitar as bebidas carbonatadas. “Ademais, é moi importante ofrecerlle os líquidos ao ancián de forma regular, cada dúas horas, porque xeralmente non os vai a pedir”, apunta.

No entanto, paira os que teñan dificultades á hora de tragar, ben sexa por problemas na boca, estar a recibir quimioterapia ou presentar algún problema de demencia ou trombosis cerebral, resultan moi eficaces os produtos que solidifican a auga e as gelatinas de diferentes sabores. O verán é a época propicia paira aproveitarse das froitas e verduras típicas da tempada, como o melón ou a sandía, moi ricos en líquido.

En total, a auga constitúe as dúas terceiras partes do peso dunha persoa, aínda que o seu contido é maior nos homes que nas mulleres, cunha clara tendencia a diminuír co paso dos anos como consecuencia do incremento da graxa corporal. “As persoas de idade avanzada deben tomar polo menos oito vasos de auga cada día As persoas de idade avanzada deben tomar polo menos oito vasos de auga cada día, que con altas temperaturas poden ser máis”, sinala a profesora de Nutrición da Universidade Complutense de Madrid, Carmen Cadrado, quen aconsella encher una botella de auga e beber dela con certa regulación, “sempre antes de ter sede”.

Calcúlase que un home adulto ten aproximadamente un 60% de auga e una muller, preto dun 50%. Neste sentido, un estudo realizado polo Grupo de traballo “Saúde Pública” da Sociedade Española de Nutrición (SEN) recoñece, ademais, que “una persoa pode vivir meses sen inxerir alimentos, dependendo dos seus reservas corporais, pero sen o achegue de auga o período de supervivencia é tan só duns días”.

Doutra banda, no informe lémbrase que a auga pode ser considerada por si mesma como un verdadeiro nutriente paira as persoas maiores, posto que “non hai outra sustancia tan amplamente involucrada en funcións tan diversas”, ao servir como transportador de nutrientes e vehículo paira excretar produtos de refugallo, ademais de paira lubricar e proporcionar soporte estrutural a tecidos e articulacións. “Pero quizais -prosegue o estudo- una das súas funcións máis importantes está relacionada coa termorregulación. A evaporación da auga a través da sudoración e transpiración constitúe un mecanismo termorregulador moi eficiente, evitando variacións de temperatura que poderían ser fatais. A vida sen auga sería imposible”.

Así as cousas, resulta imprescindible incluír a auga na dieta diaria e perder o medo a que a súa inxesta incremente o risco de incontinencia urinaria, posto que as consecuencias de non tomar líquidos son moito máis graves que as do segundo caso, segundo explica Gómez Pavón.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións