Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentación durante o inverno

En época de frío, as potaxes, os purés e outros pratos, axúdannos a entoar o noso corpo...

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 28deFebreirode2003

A persoa que practica actividade física, profesional ou non, pode recorrer
durante os meses máis fríos a numerosas receitas ricas en hidratos
de carbono complexos e outros nutrientes, fundamentais paira optimizar o rendemento
físico.

Así como no verán apetécennos pratos e alimentos refrescantes, tépedos
ou fríos e lixeiros, no inverno, o corpo pídenos máis potaxes,
guisos, etc. En xeral, pratos máis consistentes, quentes e que achegan
maior sensación de saciedade.

O certo é que o noso corpo reacciona ante as baixas temperaturas. Debido
ao frío, aumenta o noso gasto enerxético (o noso organismo ten
que facer un maior esforzo en manter a súa temperatura corporal) e por tanto,
adoitamos ter máis apetito e tendemos a comer máis.


Algunhas ideas paira os menús de inverno….

Os legumes, a pasta, o arroz e a pataca, os protagonistas

Legumes e potaxes, catro á semana:
As recomendacións de acordo aos criterios de dieta equilibrada son incluír
legumes polo menos catro veces á semana, dúas como primeiro prato (lentellas,
guisantes…) e outras dúas como ingrediente de primeiros pratos ou ben como guarnicións
dos segundos (coliflor ou cardo con garavanzos, pescada en salsa verde ou redondo
de tenreira con guisantes, etc.).
O idel é combinar os legumes con verduras e arroz ou pataca, xa que si lles
engadimos ingredientes grasos talles como o chourizo, o touciño, a morcilla,
etc., resultan máis indigestas e enriquécense en graxas saturadas, aquelas
que consumidas en exceso, tenden a aumentar as nosas taxas ou niveis de colesterol
en sangue. En ocasións, os legumes resultan flatulencias, e esa incomodidade
pode afectar á práctica deportiva. Si sometémolas a un bo remojo
e cortamos a cocción (engadindo auga fría ou quitando a
pota por uns minutos do lume), reducimos o risco de que nos resulten flatulentas.
O comiño e o hinojo ou una infusión de manzanilla ou poleo con anís
verde, ao final dunha comida, tamén contribúen a mellorar a súa digestibilidad
e a evitar problemas de aerofagia ou flatulencia.

Arroz e pasta, entre dúas e tres veces por semana:
O arroz e a pasta (fideos, espaguetis, tallarines, etc.) combinan moi ben
con todo tipo de aimentos, condimentos e especias, xa que carecen de sabor propio.
Respecto das recomendacións de consumo, estes alimentos debesen consumirse
entre dous e tres veces por semana. Doutra banda, do mesmo xeito que cos legumes,
aconséllase combinalas preferiblemente con verduras e porteínas pouco
graxas (atún, ovo duro, pito ou pavo ou coello…) e, en menor número
de ocasións, con alimentos grasos de orixe animal (costelas de porco, chistorra
ou longaniza, bacon, nata, etc.).

Pataca, entre catro e sete veces por semana:
A pataca é un alimento rico en hidratos de carbono complexos que admite múltiples
técnicas culinarias e combinacións. Recoméndase consumir entre catro
e sete veces por semana, con verdura, carnes, peixes e ovos ou como prato
único (patacas en salsa verde, ao pobre…), cocidas, ao forno e con
menor frecuencia fritas, cando na mesma comida non están presentes
outros alimentos ricos en hidratos de carbono talles como os legumes, o arroz
e a pasta.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións