Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentación e saúde: estas son as 7 leccións que nos deixou a pandemia

Desde a compra ata o consumo, estes meses deixaron unha serie de puntos crave para ter en conta no futuro, evitar o sobrepeso e os problemas de saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 21deXullode2020
anotar datos alimentacion Imaxe: Engin_Akyurt

As filas interminables de cidadáns ás portas dos supermercados e os lineais por completo arrasados protagonizaron as imaxes máis impactantes nos primeiros días da pandemia. A covid-19 afectou de maneira directa a un aspecto tan básico e fundamental como é da alimentación. E, como en moitos outros ámbitos, deixou unha serie de leccións para ter en conta no futuro. Giuseppe Russolillo, director da Academia Española de Nutrición e Dietética, e Sergio González, do centro de nutrición e adestramento NutriHeart, analizan as consecuencias e aprendizaxes derivadas do confinamento en termos de alimentación e saúde.

1. A nosa sociedade non estaba preparada en materia de alimentación e saúde para un confinamento

As situacións de histeria iniciais advertiron rapidamente de que a sociedade española non estaba preparada para afrontar unha situación de confinamento como a que xerou a covid-19. “Ninguén está preparado para afrontar un confinamento total. É moi complicado previr algo así”, considera Sergio González. Giuseppe Russolillo vai mais alá: “A poboación non tiña unhas pautas nin uns coñecementos para saber como responder. Non houbo recomendacións de alimentación, de compra, de ética nin de responsabilidade”, afirma, e apunta ás institucións, reclamando un plan para posibles rebrotes nun futuro. “Agora é o momento de tomar e preparar un plan de emerxencia sanitaria en materia de alimentación, porque se ha visto que non se soubo manexar algo tan importante como as necesidades básicas alimentarias para a poboación nunha situación de estado de alarma”.

2. Compra responsable: non fai falta arrasar co supermercado

No caso de que volvamos enfrontarnos a situación similar, o primeiro que temos que ter en conta é que non é necesario arrasar con ningún artigo. “Non hai que esquecer o caos e as compras desproporcionadas na semana previa ao confinamento. Non había problemas de desabastecemento e as institucións non responderon a ese comportamento de supervivencia”, opina Russolillo. As pautas son claras: hai que comprar con moderación, dunha maneira ética e responsable e abastecerse do que realmente se necesita, sen ter que estar hiperabastecido.

3. Niveis que hai que seguir ao facer a lista da compra

Comprar alimentos frescos e saudables é a primeira recomendación á hora de facer a compra. É importante telo sempre presente, pero aínda máis ante un período de confinamento. Russolillo describe tres niveles que se deben ter en conta ao elaborar a lista da compra:

  • 1. Garantir o consumo de froitas e verduras frescas, e se non é posible, en conserva ou conxeladas.
  • 2. Proverse de pastas, arroces e legumes, e a fariña para poder elaborar o pan en casa se fose necesario.
  • 3. Facerse con carnes, peixes, ovos e lácteos.

Uns consellos moi similares aos que expón Sergio González. “Hai que potenciar o consumo de froitas, verduras e hortalizas en lugar de pasta, arroz, cereais, pan ou galletas. Ademais, hai que tentar consumir alimentos proteicos en cada comida (ovos, peixes, legumes, carnes ou lácteos), xa que nos axudarán a manter a masa muscular e sacian bastante, e consumir graxa de calidade (aceite de oliva virxe, froitos secos, sementes, aguacate, peixes azuis) controlando as cantidades”, valora.

4. O valor de cociñar en casa

masa casera pan

Aínda que aínda non se puideron analizar ao detalle os comportamentos da poboación durante a corentena, os primeiros indicios son positivos. O feito de estar en casa e de cociñar todos os días provocou un incremento dos produtos frescos. “Tivemos tempo para cociñar e iso permitiu controlar moito mellor o que se come”, apunta Sergio González, e coincide con el Russolillo. “Isto é moi positivo, porque a compra de produtos frescos reduce a presenza dos alimentos procesados ou ultraprocesados. Esta tendencia, igual que o reclamo de fariñas e fermentos para facer pan ou pastelería caseira, estivo vinculada ao feito de poder cociñar receitas da nosa cultura en familia”, sinala.

5. Evita os procesados e ultraprocesados: non sucumbas á ansiedade

E, pola contra, á hora de ir ao supermercado temos que ser capaces de evitar os alimentos ultraprocesados. Neste sentido, os indicios que mostran un aumento nas vendas de bebidas alcohólicas, galletas ou snacks son preocupantes e arroxan unha idea dos malos hábitos instaurados entre a sociedade. “Consumir estes alimentos nunha situación de sedentarismo pon en risco a saúde da poboación, especialmente nos grupos máis vulnerables: os nenos. Había que limitar o consumo deste tipo de comida polo enerxética e calórica que é e pola falta de exercicio físico”, valora Russolillo. “Son alimentos moi altos en kilocalorías, que non sacian e ante os que nos é difícil controlar as cantidades”, coincide Sergio Gónzalez.

Os expertos recoñecen que unha situación así, que potencia a ansiedade e a tensión, non facilita controlar o seu consumo. “Estudos previos de situacións similares dicíannos que podían ir vinculadas a un comportamento alimentario non saudable, como comer demasiado, comer alimentos a modo de recompensa, recorrer a snacks , doces, precocinados”, afirma Russolillo. “Por iso, o mellor é non telos en casa. E no caso de que queiramos, comprar exclusivamente para ese momento”, recomenda González.

6. Menos gasto enerxético, menos consumo: non necesitamos tanto

Estas reacomodaciones de compra, importantes no noso día a día sexa cal for a situación, acrecéntanse ante un confinamento debido a un aspecto evidente: o sedentarismo. O feito de estar todo o día en casa reduce a nosa actividade física e, por tanto, diminúe o gasto enerxético. Isto tradúcese en aumento de peso ante o que só se pode loitar reducindo o consumo. “Unha persoa que daba 10.000 pasos aodía , e que, ademais, completaba sesións de adestramento de calidade semanais, baixaría considerablemente o seu gasto enerxético. Por tanto, para manter o peso tería que rebaixar o consumo. Esta é a única alternativa que tivo a poboación para controlar o peso e a composición corporal”, argumenta González. “Era máis importante que nunca facer unha alimentación saudable e coidada en canto a enerxía”, amplía Russolillo.

Pero a complexidade de controlar o consumo nunha situación de peche, tensión e ansiedade convida os expertos a intuír que unha porcentaxe alta da poboación española haberá saído da corentena cun incremento de peso. “Claro que o ideal era facer unha dieta máis baixa en calorías, pero polas situacións emocionais era moi complicado facer un cambio tan radical. Por iso previuse un aumento de peso na poboación —avanza o director da Academia Española de Nutrición e Dietética—. Quitáronnos un aspecto fundamental para controlar o peso, como é movernos. Iso, sumado a que de seu os hábitos nutricionais da poboación non son bos en xeral, provocou que a saúde da maioría empeorase durante o confinamento”.

7. A importancia dunha alimentación saudable: o sobrepeso é un factor de risco ante a covid-19

A importancia de levar a cabo unha alimentación saudable evidenciouse por mor da covid-19. Os estudos aseguran que as persoas con sobrepeso son consideradas como poboación de risco ante o virus, estando expostas a un prognóstico máis grave e unha peor evolución. Isto é un motivo máis para promover e axudar a levar unha alimentación saudable e un estilo de vida activo.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións