Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentación e síndrome premenstrual

Numerosas mulleres, nos días previos á menstruación, mostran unha maior apetencia por alimentos concretos, sobre todo doces

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 18deMaiode2009

Chámase síndrome premenstrual a unha serie de alteracións físicas, psicolóxicas e orgánicas, relacionadas, en parte, cos hábitos alimentarios que se producen uns días antes da menstruación. A duración e o tipo de síntomas difiren dunha muller a outra e, aínda que polo xeral desaparecen co comezo do período, son moitas as mulleres que sofren tremendas dores que atenúan con fármacos específicos para a dor e o malestar xeral.

ImgImagen: Konstantinos Dafalias

Aínda que a causa da aparición deste conxunto de síntomas é incerta, parece estar relacionada con variacións nos niveis de hormonas femininas (estrógenos e proxesterona) e dun neurotransmisor (mensaxeiro químico) chamado serotonina, relacionado co estado de ánimo. Sábese que a serotonina inflúe na sensación de benestar das persoas e que tamén participa no control do apetito. Cando se atopa en niveis baixos no organismo pode desencadear episodios de tristeza, irritabilidad e, en certa medida, unha apetencia excesiva por alimentos ricos en azucres como os doces (chucherías, pasteis, galletas, repostaría) e, en particular, polo chocolate.

Moitas mulleres experimentan melloría tras a inxesta de doces e de chocolate, os alimentos preferidos xa que favorecen a síntese cerebral de serotonina. Outros autores relacionan os síntomas da síndrome premenstrual coa falta de magnesio , un mineral que tamén abunda no chocolate.

Plan de dieta sa
Unha inxesta desmedida de alimentos doces, de elevado achegue enerxético, pode supor a longo prazo un incremento de peso se non se controla a tempo. Para evitar os quilos de máis, así como os desequilibrios nutricionais e co fin de diminuír os síntomas da síndrome premenstrual proponse as seguintes recomendacións dietéticas:

  • Fraccionar a alimentación en tomas frecuentes e de pouco volume (almorzo, xantar, comida, merenda e cea).
  • Incluír ao longo do día variedade de alimentos de acordo aos criterios de dieta equilibrada (lácteos semidesnatados ou desnatados, froitas e verduras, carnes magras, peixes, ovos, cereais preferentemente integrais, legumes, féculas e aceite, en cantidades adecuadas segundo as necesidades individuais).
  • Preferir máis a miúdo aqueles alimentos que posúen un sabor doce pero que son pouco calóricos, como os iogures, as froitas, os caramelos e chicles sen azucre, fronte ao chocolate ou outros doces.
  • Tomar alimentos ricos en fibra (vexetais e cereais integrais), que producen unha maior sensación de saciedade.
  • Limitar a inxesta de cafeína e doutras sustancias estimulantes.
  • Incluír na dieta alimentos ricos en magnesio como os froitos secos, os legumes, o pan integral e o peixe.
  • Os cereais integrais, os froitos secos e o fermento de cervexa son fonte de vitamina B6, nutrientes que contribúen a manter en boas condicións o sistema nervioso. Poden servir de axuda para mellorar os síntomas asociados ao malestar emocional.

    Así mesmo, convén saber que a práctica de exercicio físico aumenta a sensación de benestar, favorece a produción de serotonina, á vez que axuda a manter un peso adecuado.

    Remedios naturais para acougar a dor
    A natureza ofrécenos unha serie de plantas que contribúen a reducir os síntomas da síndrome premenstrual. Tal é o caso do aceite de borraja e de onagra , que deben as súas propiedades ao acedo gamma-linolénico que conteñen, “esencial” para o noso organismo. Denomínaselle esencial porque o noso corpo non é capaz de producilo en por si, o que implica que necesariamente ha de ser incluído cada día na dieta. A partir do acedo gamma-linolénico prodúcense no corpo unhas moléculas moi importantes chamadas prostraglandinas que teñen, entre outras, as seguintes propiedades: impiden a formación de sustancias inflamatorias e regulan a liberación e acción dos neurotransmisores e regulan os efectos das hormonas femininas no ciclo menstrual.

    Outros preparados efectivos para paliar os síntomas asociados á síndrome premenstrual son os elaborados a partir de sauzgatillo. Segundo diversos estudos, o seu uso reduce a produción de prolactina, hormona responsable da inflamación e a dor dos peitos. A posología de cada complemento depende de cada caso e de cada laboratorio, e deberán ser prescritos sempre por un profesional experimentado, xa que en certos casos poden estar contraindicados.

    MOLESTIAS MÁIS COMÚNS

    As mulleres con idades comprendidas entre os 20 e os 40 anos son as que máis probabilidade teñen de experimentar esta síndrome, que se caracteriza os seguintes síntomas xerais:

    • Psicolóxicos: tristeza, irritabilidad, nerviosismo, ansiedade e fatiga, entre outros.
    • Físicos: retención de líquidos, hinchazón en pernas e abdome, dor dos seos, cefaleas, molestias musculares, alteracións gastrointestinales (náuseas, vómitos, deposiciones de tipo diarreico) ou acne.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións