Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentación: o tamaño importa

O volume do envase e as proporcións da ración teñen un impacto considerable na cantidade de comida que se consome

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 03deDecembrode2009
Img comida mesa Imaxe: Jesse Dill

Un consumo san e equilibrado depende de varios factores. Os profesionais da nutrición e a saúde acordaron as racións e as frecuencias de consumo que son aceptables e saudables, pero tamén o volume dos pratos onde se serve a comida, a idade ou o estado de saúde son aspectos que se deben ter en conta. Cada individuo ten diferentes necesidades e a cantidade de alimentos que se consome debe ser proporcional a estas. En particular, entre quen teñen problemas de sobrepeso ou desnutrición.

Canto é suficiente?

ComidaImagen: Jesse Dill

A moitas persoas resúltalles complicado determinar canto deben comer e beber para seguir unha dieta equilibrada. En atención a esta dificultade real, os profesionais do campo da nutrición desenvolveron un método que facilita este labor: o sistema de racións de consumo de alimentos. Son unhas normas xerais que axudan a determinar canto se debe consumir de maneira saudable e equilibrada.

Esas normas indican, mediante medidas caseiras (un vaso, un cazo, unha rebanada de 3 dedos de grosor ou 4 cucharadas), unha cantidade ou un rango de alimento que é aceptable para o consumo. É un método sinxelo e práctico que traduce as calorías da dieta en cantidades e proporcións convenientes de cada grupo de alimentos: lácteos, proteicos, farináceos, froitas, hortalizas, verduras e graxas. Considérase que unha ración é a proporción aconsellada de consumo, polo que coñecelas é un paso previo para realizar un menú diario equilibrado e saudable.

O tamaño da vaixela axudaría a un mellor control da cantidade que se debe consumir

Un paso paralelo é considerar as diferenzas individuais segundo a idade e o estado de saúde. A cantidade e/ou volume contemplado por ración non varía para as persoas adultas, pero si para os nenos. A partir desta consideración, os individuos, segundo idade, necesidades (infancia, adolescencia, embarazo, madurez, vellez) e estado de saúde, con axuda dun nutricionista, terán que adecuar o número de racións que deben consumir de cada grupo de alimentos para seguir o modelo de dieta equilibrada.

Comer máis sen ser conscientes

Brian Wansink, experto na análise do comportamento alimentario, detalla nunha das súas investigacións como a contorna inflúe na conduta alimentaria, igual que outros factores como o tamaño da ración ou do envase, ou a forma e volume da vaixela. Hai probas de que a dimensión dos envases de alimentos e as porcións aumentaron de maneira considerable nos últimos 30 anos. Esta tendencia, iniciada en EE.UU. pero estendida en gran parte dos países desenvolvidos, pode contribuír ao aumento de peso.

Ao informar os individuos de que os tamaños das racións son máis grandes, tenden a subestimar o seu consumo, polo menos, nun 20%

Nos seus diversos informes, o autor corrobora como estes factores poden facer que a xente coma máis sen que sexa consciente de que o fai. Comprobouse que ao informar os individuos de que os tamaños das racións son máis grandes, tenden a subestimar o seu consumo, polo menos, nun 20% (non cren que comeron tanto) e moitos dos participantes sosteñen de forma errónea que saben controlarse e que este aspecto non lles inflúe na cantidade que comen.

Este extremo é fácil de constatar na vida cotiá: é habitual comer máis da conta se se abre unha bolsa grande de pipas ou de patacas fritas, se no cinema pídese o envase maior de flocos de millo, cocíñase unha pizza de gran tamaño ou serven unha porción de alimento maior ao de costume nun restaurante. Segundo os resultados dun estudo dirixido por Wansink, cando se duplicou o tamaño dos paquetes de alimentos, o consumo aumentou entre un 18% e un 25% para farináceos como espaguetis e similares, e entre un 30% e un 45% para moitos snacks.

PRATOS SEN FONDO

Nun estudo, os comensais consumiron sopa de tomate servida nuns cuencos sen ter coñecemento de que se enchían de forma continua a través de tubos ocultos que corrían por baixo da mesa conectados ao fondo. Comprobouse como os participantes comeron ata un 76% máis nestes “pratos sen fondo”, con respecto á ración individual. Cando se lles preguntou por que deixaron para comer, referíronse ao tempo dispoñible, aseguraron que o fixeron cando se acabou o programa de televisión que miraban ou porque viron deixar para comer ao acompañante.

MALA EDUCACIÓN INFANTIL

En investigacións centradas no desenvolvemento infantil, demostrouse como a percepción do tamaño da porción dos alimentos comeza a influír entre o tres e o cinco anos de idade. A tendencia dos nenos a comer maiores cantidades das que corresponden ás súas necesidades pode explicarse porque se adoitan rápido a eses tamaños esaxerados. Se se lles ofrece estas cantidades de forma habitual poden interpretalo como “o adecuado”.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións